کاتالوگ به یکی از مهم ترین وسیله های تبلیغات کسب و کار تبدیل گشته است. برای داشتن این وسیله مهم تبلیغاتی باید اصول طراحی کاتالوگ را در آن اعمال نمائید. دارندگان و مدیران یک کسب و کار برای شناساندن محصولی که ارائه می دهند و برند خود لازم دارند از طراحی کاتالوگ نیز در کنار باقی ابزار های بازاریابی و تبلیغاتی بهره ببرند. در حالت کلی، در این مقاله قصد داریم کاتالوگ را به صورت حرفه ای معرفی نمائیم.
کاتالوگ به دفترچه ای گفته می شود که حاوی اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات ارائه شده است. بدین روش مخاطب می تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آن موسسه و شرکت را متوجه خواهد شد.
در طراحی کاتالوگ تعدادی از مواردی که می توانند در چگونگی کاتالوگ و البته طراحی آن تاثیر داشته باشند، به شرح زیر است:
در ادامه مطلب قصد داریم این موارد گفته شده را جزئی تر مطرح کنیم. با تبریز لوگو همراه باشید.