طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی سایت تبریز

طراحی سایت تبریز

طراحی سایت تبریز به مهارت ها و فعالیت هایی جهت ساختار صفر تا صد یک سایت می گویند. تمام این فعالیت ها توسط طراح سایت طبق یک برنامه ریزی به روی تصاویر، متون ها،  فایل های صوتی و فایل های تصویری انجام می شود.

مجموعه تبریز وب سایت  با پانزده سال سابقه در زمینه طراحی وب سایت، سئو، بهینه سازی و افزایش بازدید سایت، آماده ارائه مشاوره در زمینه طراحی وب سایت و افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو می باشد. ما با دانش خود در زمینه های کسب و کارهای اینترنتی مسیری امن و پر بازده برای مجموعه شما در نظر می گیریم. تجربه طراحی پلتفرم های گوناگون ازجمله وب سایت، اپلیکیشن و… منجر شده تا تجربیات خلاقانه، همراه با رعایت اصول و استاندارد ها مدنظر ما قرار بگبرد.

طراحی سایت تبریز، طراحی وب سایت، وب دیزاین یا WEB-DESIGN به مراحل ساخت و طراحی یک وب سایت و ساخت یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات محصولات یا معرفی یک شرکت یا اطلاع رسانی نامیده میشود.

خدمات سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به مجموعه‌ فعالیت‌ هایی می گویند که در طراحی و کدنویسی سایت و تدوین استراتژی محتوایی نظیر تولید محتوا و لینک‌ سازی خارجی انجام می‌ شود تا وبسایت جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کند و در پی آن باعث افزایش بازدیدکننده برای سایت شود.

اهمیت طراحی سایت

امروزه هر کسب و کار آنلاین برای گسترش تجارت خود نیازمند یک وب سایت خوب هست. وب سایت شما می تواند محور اصلی موفقیت تجارت شما یا دلیل شکست آن باشد. این عامل کاملا به توانایی تاثیر گذاری وب سایت شما برای مخاطب بستگس دراد. بنابراین داشتن یک وب سایت بدون دیده شدن توسط مشتریان کمک چندانی به رونق کسب و کار شما نمی کند. از ویژگی های اهمیت طراحی سایت در کسب و کارتان میتوان به صرفه جویی در زمان، معرفی محصولات و خدمات بدون داشتن محدودیت مکانی و زمانی نام برد.

تاریخچه طراحی وب سایت

تاریخچه طراحی سایت به سال 1999 بر می گردد که تیم برنزرلی، صفحه وب خود را برای اولین بار در چند پارارگراف و لینکی که به ایمیل خودش به صورت malito ایجاد شد را ، طراحی کرد. بدین گونه تیم برنزرلی به عنوان اولین طراح وب معرفی و شناخته شد. و این رویداد از مهم ترین تحولات قرن 21 در عرصه ارتباطات می باشد.

سئو چیست؟

سئو یا SEO (مخفف کلمات Search Engine Optimization) یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از قبیل گوگل است. به عبارت دیگر سئو یعنی انجام یک سری کارها بر روی سایت براساس فاکتورهای استاندارد موتورهای جستجو می باشد. با انجام این کارها باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر می گردد. در مجموعه سئو سایت در تبریز خدمات سئو در تبریز برای رساندن سایت شما به صفحه اول گوگل بصورت تضمینی انجام می گردد.


خدمات سئو در تبریز

  • بررسی و آنالیز سایت و ارائه گزارش از وضعیت سایت
  • ارائه کلمات کلیدی در صنف کاری مربوطه
  • لیست کلمات پربازدید و مفید برای سایت 
  • تعین میزان رقابت کلمات
  • بررسی رقبا در حوزه کاری و آنالیز قدرت رقبا
  • تولید محتوا یونیک
  • بهینه سازی در حوزه فعالیت سایت
  • بهینه سازی ساختار سایت
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • افزایش رتبه در موتورهای جستجو با لینک سازی تخصصی

خدمات سئو در تبریز نیازمند متخصصی در این زمینه است. متخصصی که دارای نمونه کارهای متعددی باشد. زیرا هر اقدام اشتباه در سئو می تواند موجب شود سایت شما پنالتی شده و از نتایج گوگل حذف شود که برگرداندن دوباره آن به سادگی انجام نمی پذیرد. به همین دلیل بهتر است در این زمینه خدمات سئو خود را به شرکتی متخصص بسپارید.

برای خواندن ادامه مطلب و دریافت مشاوره بر روی لینک کلیک کنید.

اینورتر جوشکاری

برای تماس کلیک کنید (۰۹۱۴۴۱۱۰۳۸۶)

اینورتر جوشکاری

یک اینورتر جوشکاری جمع و جور و در عین حال قدرتمند با ظرفیت جوشکاری 320 آمپر است. اینورتر جوشکاری می تواند جوشکاری Stick/TIG را انجام دهد و می تواند الکترودها را تا اندازه 5/0 میلی متر جوش دهد. دستگاه جوش “بدون” لوازم جانبی عرضه می شود.

  • عملکرد دستگاه کاهش ولتاژ (VRD) ولتاژ مدار باز قابل لمس را فقط به 9 ولت کاهش می دهد.
  • در طراحی آن از یک کنترل فن فعال استفاده می شود که میزان گرد و غبار و خاک داخل دستگاه را کاهش می دهد ، در نتیجه خطر اتصال کوتاه و افزایش کارایی و طول عمر را کاهش می دهد.
  • عملکرد منحصر به فرد TP (حفاظت کامل) به طور موثر از آسیب دیدن دستگاه در صورت خرابی یک فاز در منبع تغذیه اصلی جلوگیری می کند.
  • حفاظت از اضافه بار حرارتی از آسیب ناشی از اضافه بار جلوگیری می کند.
  • Lift-start در حالت TIG شروع آسان و نرم قوس را فراهم می کند.
  • با استفاده از کنترل از راه دور جوشکار کنترل کامل قوس و حرارت را در حین جوشکاری دارد و در پایان کنترل کامل شیب پایین و توقف قوس را در اختیار دارد.
  • با حداکثر خروجی 320A ظرفیت کامل جوشکاری تمام الکترودهای پوشش داده شده از جمله اکثر الکترودهای بازیابی 6 میلی متری را فراهم می کند.
  • طراحی UWI-320TP از یک کنترل فن فعال استفاده می کند که میزان گرد و غبار و رسوبات داخل دستگاه را در طول سرمایش کاهش می دهد. در نتیجه خطر اتصال کوتاه را از بین می برد.
  • ظرفیت کامل برای جوشکاری تمام الکترودهای روکش دار از جمله الکترود بازیابی ارتفاع 6 میلی متر. عملکرد منحصر به فرد حفاظت کل (TP) به طور موثر از آسیب دیدن دستگاه در صورت خرابی یک فاز در منبع تغذیه اصلی جلوگیری می کند.

فناوری اینورتر (در ماشین های جوشکاری) چگونه کار می کند؟

به بیان ساده ، اینورتر یک سیستم الکترونیکی برای تنظیم ولتاژ است. در مورد دستگاه جوش اینورتر ، منبع تغذیه AC را به ولتاژ خروجی قابل استفاده کمتر تبدیل می کند – برای مثال ، از منبع تغذیه 240 ولت AC به خروجی DC 20 ولت.

اینورتر جوشکاری
اینورتر جوشکاری

دستگاه های مبتنی بر اینورتر از یک سری اجزای الکترونیکی برای تبدیل قدرت استفاده می کنند-برخلاف دستگاه های معمولی مبتنی بر ترانسفورماتور که برای تنظیم ولتاژ در درجه اول به یک ترانسفورماتور بزرگ وابسته هستند.

اینورتر با افزایش فرکانس منبع تغذیه اولیه از 50Hz به 20،000 – 100،000Hz کار می کند. این کار با استفاده از سوئیچ های الکترونیکی انجام می شود که قدرت را به سرعت خاموش و روشن می کند (حداکثر تا 1 میلیونیم ثانیه). با کنترل منبع تغذیه به این روش ، قبل از ورود به ترانس ، می توان اندازه ترانسفورماتور را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مزایای استفاده از جوشکار اینورتر چیست؟

محصولات مبتنی بر اینورتر جوشکاری مزایای زیادی نسبت به دستگاههای معمولی مبتنی بر ترانس دارند:

وزن و اندازه

این مهمترین و چشمگیرترین مزیت جوش اینورتر نسبت به ماشینهای معمولی است. به عنوان مثال ، یک اینورتر با وزن کمتر از 5 کیلوگرم ، کوچکتر از یک چمدان و می تواند به راحتی روی شانه شما قرار گیرد ، می تواند ظرفیت خروجی قابل مقایسه با یک دستگاه 50 کیلوگرمی ترانسفورماتور داشته باشد.

کارایی

ماشینهای اینورتر با کیفیت ، مانند محدوده جوش اینورتر Weldforce ، دارای راندمان حدود 80-90 while هستند در حالی که جوشکارهای معمولی دارای راندمان قابل توجهی کمتر از 50 هستند. این به این دلیل است که ترانسفورماتورهای بزرگتر در ماشینهای معمولی دارای مقاومت بیشتری هستند و بنابراین مقدار قابل توجهی از قدرت (یا انرژی) را از طریق اتلاف حرارت از دست می دهند.

اینورتر جوشکاری
اینورتر جوشکاری

استفاده از توان ژنراتور

کارآمد بودن به این معناست که استفاده از قدرت ژنراتور با جوشکارهای اینورتر ، که می تواند در مجموعه های ژنراتور قابل حمل کوچکتر کار کند – بسیار مفید است – چیزی که اغلب در ماشینهای ترانسفورماتور سنتی امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که خطرات مربوط به استفاده از قدرت ژنراتورها وجود دارد – برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد استفاده از ژنراتور با جوشکار اینورتر را بخوانید.

چرخه وظیفه

عموماً چرخه های وظیفه بسیار بالاتری با ماشین های مبتنی بر اینورتر قابل دستیابی هستند ، باز هم به دلیل تفاوت در اندازه ترانسفورماتور. اگرچه اجزای کوچکتر در دستگاه اینورتر به سرعت گرم می شوند ، اما می توان آنها را بسیار راحت تر و سریعتر خنک کرد. با این حال ، در جوشکارهای معمولی “ترانسفورماتور” ، اجزاء بسیار بزرگتر هستند و بنابراین تمایل به ذخیره گرما و زمان بیشتری برای خنک شدن دارند.

خروجی DC

بسیاری از جوشکارهای MMA (چوب) معمولی “ترانسفورماتور” فقط خروجی AC دارند ، به این معنی که آنها در انواع الکترودهایی که می توانند با آنها جوشکاری کنند محدود هستند. با این حال ، با ماشین های مبتنی بر اینورتر ، جریان بسیار راحت تر به DC تبدیل می شود ، به این معنی که آنها قادر به جوشکاری طیف وسیعی از الکترودهای مختلف جوشکاری هستند. همچنین به این معنی است که برخی از اینورترهای MMA (چوب) برای جوشکاری DC TIG نیز مناسب هستند ، که در ماشینهای متداول AC امکان پذیر نیست.

عملکرد

عملکرد جوشکارهای با کیفیت اینورتر نسبت به جوشکارهای معمولی بسیار برتر است. این امر به ویژه با جوشکاری MMA (چوب) که در آن اپراتورها متوجه می شوند جوشکاری بسیار آسانتر است و آنها مجبور نیستند با قوس “مبارزه” کنند ، قابل توجه است. این عمدتاً به دلیل توانایی ماشین های اینورتر برای ولتاژ مدار بازتر و ترکیب ویژگی هایی مانند Hot Start ، Anti-Stick & Arc-Force است. نمونه بارز آن جوشکاری مواد نازک است: استفاده از جوشکار چوب معمولی اگر غیرممکن باشد بسیار دشوار است ، اما با ماشینهای اینورتر مانند محدوده Weldforce که دارای تنظیم بی نهایت آمپر و قوس بسیار پایدار هستند ، خروجی را می توان بسیار کم کرد پایین به طوری که می توان به راحتی ورق فلزی 1.6 میلی متری یا قسمت لوله را با سهولت و کنترل نسبی جوش داد.

ساخت مخزن تحت فشار

برای تماس کلیک کنید (۰۹۱۴۴۱۱۰۳۸۶)

مخزن تحت فشار چیست؟

طبق استاندارد ASME SEC VIII مخزن تحت فشار به مخازنی میگویند که فشار طراحی داخل آن ها بیشتر از 15psi و کمتر از 3000psi باشد. این مخازن معمولا استوانه ای یا کروی هستند و کار آن ها نگهداری و یا انجام فرآبند های شیمیایی است. این مخازن فلزی می بایست توانایی مقاومت در برابر بارگذاری های مختلف، مانند فشار های داخلی و خارجی و خلا را داشته باشند. استاندارد اصلی برای این طراحی ASME SECTION VIII است که انجمن مهندسین آمریکا آن را تدوین نموده اند و هر 4 سال یکبار بازنگری می شود. این مخازن بیشترین کاربرد را در صنایع نفت و گاز دارند.در ادامه با ساخت مخزن تحت فشار بیشتر اشنا بشوید.

این مخازن برای اینکه کارکرد ایمنی داشته باشند، باید طبق استاندارد ها و در دمای ویژه طراحی گردند که به این دما “فشار طراحی” و “دمای طراحی” گفته می شود. در صورت رعایت نکردن استاندارد ها و اصول طراحی، ممکن است خطرات و حادثه های جبران ناپذیری رخ دهد.

روش ساخت مخزن تحت فشار

طبق استاندارد ASMEVlll Division1 روش ساخت مخزن تحت فشار به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • فورجینگ
  • لحیم کاری سخت
  • جوشکاری
ساخت مخازن تحت فشار
ساخت مخازن تحت فشار

جوشکاری

در ساخت مخزن تحت فشار به روش جوشکاری بسته به متریال فلز پایه، نوع کاربری، میزان حساسیت در ساخت مخازن و تجهیزات کارگاه، از روش های مختلفی می توان استفاده نمود. از جمله روش هایی که می توان به آن اشاره کرد جوشکاری میگ، جوشکاری زیر پودری ، جوشکاری تیگ و الکترود دستی است. در روش جوشکاری بعد از رول کردن مخزن و اضافه کردن کلاهک آن، اجزا را به یکدیگر جوش می دهند.

فورجینگ

این روش فقط برای مخازنی قابل اجرا است که جوش های طولانی ندارد. همچنین روش فورجینگ، قابل اجرا در فولاد های کم کربن و فولاد های کم آلیاژ می باشد.

مواد مورد استفاده در ساخت مخزن تحت فشار

استاندارد های ساخت ASME BPVC SECTION II یک لیست از بهترین متریال ها و محدودیت دما و فشار را مشخص کرده اند. اکثر منابع تحت فشار از آهن ساخته شده اند. به این صورت که ورق های آهنی به شکل رول درآمده و عدسی ها را به یکدیگر جوش داده اند. علاوه بر استحکام مناسب، استاندارد ها شرکت ها را موظف می کنند که از آهن هایی با مفاومت بالا در مقابل ضربه استفاده نمایند. همچنین در محیط هایی که ممکن است باعث خوردگی کربن اسیل شود، لازم است از موادی با مقاوت بالا در برابر خوردگی استفاده شود. بعضی از منابع تحت فشار از کمپوزیت ها ساخته شده اند، مثل فیبر های کربن، که بسیار سبک هستند ولی ساخت آنها بسیار سخت می باشد.

منابع تحت فشار برای جلوگیری از خرابی می توانند با سرامیک ها یا پلیمر ها محافظت شوند، علاوه بر این، این پوشش می تواند میزان زیادی از فشار را متحمل شوند.

کاربرد مخزن تحت فشار

یکی از نیاز های اساسی تمام صنایع، ذخیره و نگهداری سیال در شرایط متفاوت است. بر همین اساس مخازن تحت فشار طراحی و توسعه پیدا کردند. مخزن تحت فشار ، محفظه بسته ای جهت نگه داری سیال در فشار های اتمسفریک و غیر اتمسفریک است. مخزن تحت فشار نه تنها جهت ذخیره سازی سیالات بلکه به عنوان بدنه اصلی سایر تجهیزات نیز استفاده می شوند.

به عنوان مثال فیلتر شنی، که قالب اصلی شامل یک مخزن تحت فشار است که سایر قطعات و روی آن نصب می شود. به عبارتی می توان گفت عمده تجهیزات پالایشگاهی، پتروشیمی و یا صنایع مشابه برای طراحی قالب کلی احتیاج به یک مخزن تحت فشار دارند.

درب حیاط


درب حیاط فلزی و انتخاب آن

درب فلزی حیاط، نقطه کانونی ساختمان می باشد. درب‌فلزی حیاط یکی از عوامل موثر در زیبایی ساختمان محسوب می شود، همچنین علاوه بر زیبایی، در تامین امنیت ساختمان و افزایش ارزش ساختمان به شدت موثر می باشد. درب های فلزی دیگری چون درب فلزی پارکینگ، درب فلزی ویلا و … در امنیت و ارزش ساختمان دخیل است. یکی از بهترین و موثر ترین راه کار های برای مدرن سازی ظاهر ساختمان ها و یا نمای بیرونی ساختمان استفاده از درب های فلزی حیاط می باشد. درب فلزی حیاط بسیار متنوع می باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع درب های حیاط، ابعاد استاندارد آن، وزن آن، جنس درب حیاط و رنگ آن ها و … بپردازیم.


درب حیاط و مدل های خلاقانه
در این قسمت به بررسی انواع درب های ورودی ، درب های ویلایی و درب های حیاط و … که با خلاقیت و مدل ها زیبا تولید شده اند می پردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید که انتخاب درب باید با سبک طراحی ساختمان هماهنگ باشد. اگر درب انتخابی شما یکی از بهترین درب ها و با کیفیت ترین درب ها باشد، در صورتی که با سبک طراحی ساختمان هماهنگ نباشد، در زیبایی و ارزش ساختمان تاثیر منفی خواهد داشت.

درب حیاط فلزی

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان

  1. درب های ورودی ساختمان، درب هایی می باشند که عموما برای ورود و خروج اتومبیل ها استفاده می شود، در نتیجه باید آن در یک مسیر مستقیم قرار داده شود تا عبور اتومبیل ها راحت باشد.
  2. اگر حیاط ساختمان دارای درختان زیاد و بلند بود، باید از درب هایی با ارتفاع بلند استفاده شود. لازم به ذکر می باشد که درب انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد مقاوم باشد. درب فلزی حیاط یکی از بهترین گزینه ها می باشد.


درب حیاط فلزی

ابعاد و وزن استاندارد درب فلزی حیاط

در طراحی و ساخت انواع ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی عموما دو نوع درب درب نفر رو و ماشین رو تعبیه شده است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. درب های ماشین رو، درب هایی می باشند که برای ورود و یا خروج ماشین ها به داخل ساختمان استفاده می شود، اما درب های نفر رو برای ورود و خروج افراد به داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. امکان سفارشی سازی هر کدام از درب ها وجود دارد.

درب های نفررو دارای ابعاد و ون های استاندارد می باشند. اندازه استاندارد ارتفاع درب های نفر رو بین 235 سانتی متر تا 245 سانتی متر می باشد، اما ابعاد استاندارد آن ها حدودا 115 تا 125 می باشد. لام به ذکر است که وزن آن تقریبا 200 کیلوگرم خواهد بود. وزن درب های ماشین رو حدود 600 کیلوگرم خواهد بود. ناگفته نماند که وزن درب های نامبرده به طرح و یا مدل آن ها بستگی دارد.

درب حیاط فلزی

عوامل موثر در قیمت نهایی درب فلزی حیاط

عوامل مختلفی در قیمت نهایی درب فلزی حیاط موثر می باشد که یکی از مهم ترین آن ها، نوع طرح و یا نقشه درب انتخابی می باشد. هر چه طرح درب ها ساده تر باشد، قیمت نهایی درب کمتر می باشد زیرا وقت کمتری جهت ساخت و پردازش آن، نیاز است، در غیر این صورت وقت بیشتری برای پردازش و اجرای درب نیاز می باشد. طرح و یا نقشه های پیچیده به طرح های فرفورژه و کنگره معروف می باشند. به عنوان مثال دستمزد ساخت درب فلزی حیاط با طرح ساده حدود 6 هزار تومان اما دستمزد ساخت درب فلزی فرفورژه بین 8 تا 20 هزار تومان می باشد. در نتیجه یکی از عوامل بسیار مهم طرح و یا مدل درب حیاط می باشد.


درب حیاط فلزی


انواع درب های حیاط و جنس آن ها

ذهن اکثر افراد با شنیدن کلمه درب ورودی ساختمان، ناخودآگاه به سمت درب فلزی حیاط و یا همان درب های آهنی هدایت می شود. زیرا متریال فلز در درب های ورودی مرسوم تر می باشد. اما درب فلزی حیاط مزایا و معایبی دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

از مزایای درب فلـزی حیاط می توان به استحکام بسیار بالای آن ها اشاره کرد. در حقیقت در تولید این نوع درب ها از متریال آهن استفاده شده است که در مقاومت درب تاثیر مثبت دارد، همچنین امکان سفارشی سازی این نوع درب ها وجود دارد. از معایب درب فلزی حیاط می توان به وزن نسبتا سنگین آن اشاره کرد. در نتیجه سنگین بودن درب ها باعث می شود تا نصب آن ها کار دشواری شود. از دیگر معایب این درب می توان به نگ دن آن اشاره کرد. در حقیقت اگر عمل رنگ کردن درب ها به خوبی انجام نشود امکان زنگ زدگی آن ها وجود خواهد داشت.

جوشکاری پروفیل

جوشکاری پروفیل

یکی از برترین روش ها جهت اتصال دو قطعه در صنعت جوشکاری می باشد. در واقع جوشکاری پروفیل به مراحلی می گویند. که ۲ قطعه فلزی و غیر فلزی توسط گرم کردن محل اتصال یا از متد های مدرن نظیر لیزر به یگدیگر متصل می نمایند. بسیار از مقاطع فولادی نظیر میلگرد، تیرآهن، پروفیل های سبک و سنگین، ورق های فولادی و... به منظور اتصال به قطعه دیگر از انواع روش های جوشکاری بهره می گیرند.

اگر کمی به اطراف خود بنگرید، از ساختمان ها، وسایل نقلیه، ابزار آلات صنعتی، خطوط انتقال انرژی، تولید انواع مقاطع فولادی و کاربرد آن ها در صنعت و ساختمان سازی و یا انواع سازه های بشری با انجام مراحل متعدد جوشکاری ساخته می شوند. بدون شک صنعت جوشکاری یکی از ثاتیر گذارترین صنایع در پیشرفت ۱۰۰ سال اخیر است. و با کاربرد بسیار از این صنعت و پیشرفت روز افزون آن که تبدیل به یک علم قابل اطمینان در حال حاضر شده است.

تاریخچه جوش

در ابتدای قرن 18 میلادی دانشنمدان رومی با استفاده از قطب مثبت و منفی یک باتری بزرگ و متصل نمودن آن به ۲ قطعه کربن و در اتصال هر ۲ کربن به یکدیگر و جدا سازی آن ها با فاصله خیلی کم موجب پیدایش جوشکاری فلزات به روش قوس الکتریکی شد. بعد از آن یک دانشمند سوئدی با نام " اسکار جلـبرگ " الکتـرود فلزی پوشـش دار را اختراع کرد. این الکترود قادر است در حین جوشکاری با تولید گاز و ایجاد سرباره، از مواد مذاب در مقابل اثرات نا مطلوب و تماس با هوا محافظت نماید.

انواع جوشکاری پروفیل و کاربرد آن

جوشکاری MIG، جوشکاری TIG، جوشکاری استیک و جوشکاری ARC انواع جوشکاری برقی می باشند. که برای جوشکاری پروفیل های سبک، پروفیل های نازک و دیگر مقاطع فولادی کاربرد دارند.

  • جوشکاری با الکترود دستی پوشش دار
  • جوشـکاری قوسی با گاز محافظ
  • جوشکـاری تیـک
  • جوشکاری با قوس الکتریکی

جوشکاری-پروفیل

جوشکاری پروفیل با الکـترود دستی پوشـش دار (SMAW)

یکی از مهم ترین روش های اتصال فلزات روش SMAW می باشد. در این مرحله جوشکاری از یک دسته که یک قوس الکتریکی بین دسته و فلز ایجاد می نماید. و موجب ذوب شدن فلز و شکل گرفتن آن می شود جوشکار استفاده می کند. این روال به دلیل قدرت و مقاومت بالایی که دارد بیشتر برای جوشکاری سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت هر چیزی که از راه دیگر روش های جوشکاری قابلیت جوش نداشته باشند از این روش قابل انجام می باشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید