طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

لاک سفید کننده دندان

لاک سفید کننده دندان و چگونگی عملکرد آن

همه ما خوب می دانیم که حتی با وجود حفظ بهداشت دهان و دندان همچنین رعایت نکات لازم، باز هم به مرور زمان به دلیل تجمع جرم و پلاک، دندان ها ممکن است تغییر رنگ داده و کدر شوند. این مسئله بر روی زیبایی دندان ها و لبخند شما تاثیر داشته و به مرور زمان در صورت بی توجهی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در رابطه با دهان و دندان شود. یکی از روش هایی که در چندین سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ می باشد. این کار یا توسط دندانپزشک و در مطب، به وسیله ابزار دندانپزشکی انجام می شود و یا به وسیله موادی مانند لاک سفید کننده دندان، دستگاه سفیدکننده، ژل سفید کننده، برخی دهانشویه ها و.... انجام می شود. ما در این مقاله به بررسی لاک سفیدکننده دندان پرداخته ایم.

لاک سفیدکننده دندان یا همان ژل سفید کننده دندان

مهمترین ماده تشکیل دهنده این نوع لاک ها، ماده ای به نام کاربامید پروکساید می باشد؛ یکی از عامل سفید کننده در محصولات دندانپزشکی. هنگامی که این ماده بر روی دندان قرار می گیرد، به هیدروژن پروکساید و اوره تجزیه می شود که عمل سفید کنندگی دندان را هیدروژن پروکساید از طریق واکنش با لکه ها و رنگ های موجود بر روی دندان و تغییر ساختار شیمیایی آن ها انجام می دهد، به طوری که دیگر اثری از لکه ها و رنگ های به وجود آمده بر روی دندان ها نخواهد بود. سفید کردن دندان ها با هیدروژن پروکساید به حذف لکه ها و تغییر رنگ های عمده بر روی دندان ها کمک شایانی می کند.

لاک-سفید-کننده-دندان-و-عملکرد-آن

نحوه عملکرد لاک سفید کننده دندان

کاربامید پروکساید، یک ماده سفید کننده موجود در لاک های سفید کننده دندان می باشد که واکنش آهسته ای داشته و شما می توانید با توصیه دندانپزشکتان در خانه از آن ها استفاده نمایید. در ملاقات اول، دندانپزشکتان وضعیت دهان و دندان هایتان را بررسی نموده و اگر قصد سفید کردن دندان ها را در خانه دارید، معمولا در جلسه دوم نوع لاک و مقدار مصرفی مناسب برای شما را تعیین خواهد نمود. معمولا مقدار کاربامید پروکساید در لاک های سفیدکننده ای که در منزل به کار برده می شوند، 10 درصد است که به 3.5 درصد هیدروژن پروکساید تجزیه می شود.

خمیر دندان سفید کننده نوعی لاک یا ژل سفید کننده دندان با واکنش سریع نیز وجود دارد که غلظت بالاتری از هیدروژن پروکساید دارد و تنها دندانپزشکان در مطبشان از آن استفاده می کنند. غلطت این نوع لاک ها، 25 الی 40 درصد هیدروژن پروکساید است. معمولا نیم ساعت پس از استفاده از چنین لاک هایی، حدود نیمی از تاثیر آن ها اعمال می شود و بنابراین فرآیند سفید کردن دندان در دندانپزشکی معمولا بیش از یک ساعت طول نخواهد کشید.

راهکار مقابله با حساسیت دندانی پس از استفاده از لاک سفیدکننده

بسیاری از افراد، دندان های حساسی داشته و پس از بلیچینگ و استفاده از لاک سفید کننده دندان دچار حساسیت می شوند، اما به برخی از این لاک ها موادی اضافه می شود که از این حساسیت کاسته و مزایایی نیز دارد. حساسیت دندانی تا ابد ادامه ندارد، اما حدود 18 الی 78 درصد از افراد مبتلا به بیماری های دهان و دندان از آن رنج میبرند. دو ماده افزودنی که برای کاهش حساسیت دندانی از آن ها در لاک های سفیدکننده استفاده می شود، پتاسیم نیترات و آمورفوس کلسیم فسفات هستند. پتاسیم نیترات، ماده ای است که معمولا از آن در تولید خمیر دندان های ضد حساسیت نیز استفاده می کنند.

برای مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.

مزدا و مزدا 3


سیستم اتوهلد خودرو چیست؟

 با فعال کردن سیستم اتوهلد هنگامی که راننده پدال ترمز را می‌گیرد و خودرو به طور کامل متوقف می‌شود، ترمز دستی به صورت خودکار ثابت می‌ماند و لازم نیست که راننده پدال ترمز را پایین نگه دارد.

راننده برای حرکت فقط باید پدال گاز را فشار دهد زیرا اتوهلد ترمز دستی را به صورت خودکار آزاد و به خودرو اجازه حرکت می‌ دهد. همچنین لازم نیست هنگام توقف راننده دنده را روی حالت D یا خلاص و N قرار دهد. با استفاده از این سیستم حرکات مداوم پا روی پدال ترمز و تغییر دنده کاهش می یابد.

کاربرد اتوهلد در مسیرهای سراشیبی

این سیستم در مسیرهای سراشیبی بسیار کاربردی است. زمانی که اتوهلد فعال نباشد با قرار دادن دنده در حالت درایو و رها کردن ترمز، خودرو کمی به عقب حرکت می‌کند اما با فعال بودن آن خودرو حرکت ناخواسته‌ای نخواهد داشت.

عملکرد آن در سراشیبی‌ها مانند عملکرد خودروهای دنده‌ای است که راننده برای جلوگیری از سُر خردن خودرو، ترمز دستی را می‌کشد و پس از گاز دادن آن را رها می‌کند.

این سیستم فعالیت‌هایی که لازم است در خودروهای گیربکس دستی صورت گیرد را به صورت خودکار انجام می‌دهد. همچنین اگر راننده از مسیرهای پر ترافیک و سراشیبی عبور کند و غیر فعال کردن اتوهلد را فراموش کند، این سیستم به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد.

تفاوت اتوهلد و سیستم شروع حرکت در شیب

سیستم HAC، همان سیستم کنترل خودرو در سربالایی است. تفاوت سیستم HAC  با اتوهلد در این است که این سیستم تنها چند دقیقه (در سراشیبی) به راننده کمک می کند اما اتوهلد تا هرزمان که راننده بخواهد و نیاز باشد، کار خواهد کرد.

سیستم اتوهلد خودرو
سیستم اتوهلد خودرو
برای مطالعه ی کامل مقاله کلیک کنید.

آجیل آنلاین

انبه خشک

انبه خشک، میوه ای است که از خشک کردن و تخلیه تقریباً کامل آب آن به دست می‌آید. در فرایند خشک کردن این میوه، آب موجود در میوه تخلیه می‌شود تا باقیمانده خشک شده و یک سبک جدید برای مصرف فراهم شود.

خرید آجیل آنلاین

خرید آنلاین آجیل

این میوه ی  خشک به عنوان یک خوراکی پرطرفدار به عنوان یک میان وعده سالم یا افزودنی در تهیه غذاها و شیرینی‌ها استفاده می‌شود. طعم شیرین و متمایز آن حتی پس از خشک شدن حفظ می‌شود و قابلیت طولانی مدت نگهداری را دارد. همچنین، غنی از فیبر و مواد مغذی از جمله ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است.

انبه چیپسی

انبه خشک

فواید انبه خشک

  1. منبع غنی آنتی‌اکسیدان:  حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند بتاکاروتن، ویتامین C و E است که به سلامتی سلول‌ها و محافظت از بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کنند.
  2. تقویت سیستم ایمنی: ویتامین C موجود در انبه خشک، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و به مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند.
  3. حفظ سلامت پوست: به عنوان یک منبع خوب ویتامین A شناخته می‌شود که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست، تولید و نگهداری بافت‌های سالم و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خارجی دارد.
  4. حفظ سلامت چشم: به علت حاوی بتاکاروتن، انبه خشک می‌تواند به حفظ سلامت چشم‌ها کمک کند و ریسک بروز بیماری‌های مرتبط با عملکرد ناسالم چشم را کاهش دهد.
  5. تنظیم گوارش: فیبر موجود در انبه خشک می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش و پیشگیری از مشکلات مثل یبوست کمک کند.
  6. منبع انرژی: حاوی قندهای ساده است که به بدن انرژی می‌دهد و می‌تواند در تامین نیازهای روزانه به انرژی کمک کند.

همچنین، مانند انبه تازه، انبه خشک همچنین حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، منگنز و مس است که برای حفظ سلامت عمومی بدن نیز مفید هستند. با این حال، بهتر است مصرف انبه خشک را با میزان معقول و به عنوان بخشی از یک رژیم

غذایی تنوع‌بخش همراه با میوه‌ها و سبزیجات دیگر در نظر بگیرید.

انبه چیپسی

انبه خشک

انبه در کجا کشت می شود؟

در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کشت می‌شود. این میوه از بخش‌های جنوب آسیا، به خصوص هند، پاکستان و بنگلادش، برخی کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، کنیا و سودان، قاره آمریکا شامل برزیل، مکزیک و پرو، استرالیا و بعضی از کشورهای دیگر جهان تولید می‌شود. برای کشت انبه، محیطی با دماهای بالا، رطوبت معتدل و خاک حاکم بر آب و هوا که دارای زهکشی مناسب است لازم است.

فرآیند تولید انبه خشک

  • انتخاب انبه

برای تهیه انبه خشک، می‌بایست انبه‌هایی با کیفیت بالا و به رسمیت شناخته شده را انتخاب کنید. انبه‌ها باید به طور کامل رسیده و نرم باشند.

  • تمیز کردن و تقطیع

    برای مطالعه ی ادامه ی مقاله کلیک کنید.

جکوزی

جکوزی چیست؟

جکوزی یا وان حمام ماساژ (Whirlpool) یک وسیله آبگرم‌کننده است که برای ارائه تجربه آبگرم و ماساژ به کاربران استفاده می‌شود. جکوزی‌ها معمولاً در حمام‌ها یا اتاق‌های ماساژ قرار می‌گیرند و شامل یک وان عمیق است که دارای فواره‌های هوا یا آب است. این فواره‌ها باعث تولید جریان‌های آب یا هوایی در حوضچه می‌شوند که باعث ماساژ و تحریک عضلات بدن می‌شود.

جکوزی‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند برای:

  • آرامش و رفع خستگی و استرس
  • بهبود عملکرد خواب و کاهش مشکلات خواب
  • تسکین دردهای عضلانی و مفصلی
  • بهبود گردش خون و سیستم ایمنی بدن
  • افزایش ترشح پروتئین‌های اندورفین که باعث ایجاد حالت خوشحالی می‌شود.

از طریق کنترل‌های مختلف می‌توانید دما و شدت جریان آب یا هوا را تنظیم کنید تا تجربه ماساژ مطلوب خود را داشته باشید.

از دیگر مقالات سپرو : سرامیک استخری

جکوزی

انواع جکوزی

جـکوزی‌ها در انواع مختلفی طراحی شده‌اند، که هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. برخی از انواع رایج جکوزی‌ها عبارتند از:

جکوزی استاندارد

این نوع جـکوزی دارای وانی عمیق است که فواره‌های آب و هوا را دارد. معمولاً دارای صندلی‌هایی برای جا به جایی آسان و مراقبت از راحتی کاربران است.

جکوزی بادی

این نوع جـکوزی دارای فواره‌های هوا است که باعث ایجاد حباب‌های هوا در آب می‌شوند. این حباب‌ها به احساس ماساژ نرم و آرامش بیشتر کمک می‌کنند.

جکوزی آب و هوا

این نوع جکوزی دارای فواره‌های هوا و آب است. ترکیب این دو باعث ایجاد جریان‌های آبی و هوایی قوی‌تر و موثرتر برای ماساژ می‌شود.

جکوزی سالن اسپا

این نوع جکـوزی‌ها در سالن‌های اسپا و ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها دارای ویژگی‌های خاصی مانند صندلی‌های متحرک، سیستم‌های ماساژ پیشرفته و تجهیزات اضافی برای تجربه بهتر ریلکسیشن و آرامش هستند.

جکوزی خانگی قابل حمل

این نوع جکـوزی‌ها قابلیت حمل آسان و نصب در مکان‌های مختلف را دارند. آنها با استفاده از باد شارژ می‌شوند و معمولاً در اندازه کوچکتری قابل استفاده هستند.

جکوزی الکترونیکی

این نوع جکـوزی‌ها دارای کنترل‌های الکترونیکی هستند که شما را قادر می‌سازند تا تنظیمات مختلفی مانند دما، شدت جریان و نوع ماساژ را تغییر دهید.

سایز جکوزی

انواع سایز جکوزی

مهمترین نکته در انتخاب سایز مناسب جکـوزی، ابعاد محیطی است که جـکوزی در آن نصب و یا ساخته می‌شود. همچنین باید در نظر بگیرید که چند نفر به طور همزمان میخواهند از استخر استفاده کنند. جکـوزی ها به صورت بتنی یا پیش ساخته می باشند. یکی از انواع جـکوزی های پیش ساخته، جکـوزی بادی بوده و قیمت کمتری نسبت به سرامیکی دارد و سبک و قابل حمل می‌باشند.

فروشندگان جـکوزی ، وان های آب گرم را به سه دسته کوچک، متوسط ​​و بزرگ دسته بندی می کنند:

- جـکوزی کوچک (2 تا 4 نفر)

ابعاد در نظر گرفته شده برای وان جکوزی کوچک در هنگام ساخت، طول وان بین 110 تا 140 و عرض وان بین 70 الی 75 می‌باشد. این نوع جـکوزی همچنین برای دو یا سه نفر مناسب است.

- جکوزی متوسط ​​(4-6 نفر)

ابعاد وان جکـوزی خانگی در این دسته از محصولات با طول 140 الی 160 و عرض 70 الی 80 سانتیمتر می‌باشد. این نوع جـکوزی ها مناسب برای 4 تا ۶ نفر می باشد.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.

نوید سهند

تفاوت‌های لجن‌کش و کف‌کش

  • از پمپ کف‌کش برای آب روان و از لجن‌کش برای تخلیه‌ی آب غیر روان استفاده می‌شود.
  •  پمپ لجن‌کش استرینر ندارد.
  •  پمپ کف‌کش متشکل از پروانه‌های نیمه باز یا بسته است اما پمپ لجن‌کش پروانه کاملاً باز دارد.
  • تمام انواع موتورهای پمپ کف‌کش، مستغرق می‌باشند.
  • پمپ لجن کش فقط مدل تک پروانه‌ای دارد.
  • پمپ کف کش اغلب عمودی، استوانه‌ای و مستغرق می‌باشند.
  • پمپ لجن‌کش توان موتور بیشتر از پمپ کف‌کش دارد.
  • قطر خروجی لوله

قطر لوله خروجی با میزان آبدهی رابطه نزدیکی دارد و اصلی‌ترین عامل در انتخاب پمپ لجن‌کش می‌باشد. پس باید با توجه به حجم آب موجود و همچنین زمان مورد نیاز برای تخلیه سیال، قطر خروجی مناسب را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید لوله‌گذاری با قطر بیشتر انجام دهید، به هیچ وجه لوله‌ای با قطری بیشتر از قطر خروجی پمپ را به آن متصل نکنید زیرا این کار باعث فشار آمدن به پمپ و در نتیجه سوختن آن می‌شود.

  • جریان برق

لجن‌کش‌ها معمولاً با توجه به توان مورد نیاز پمپ، می‌توانند تک فاز یا سه فاز باشند.

  • نوع پروانه

با توجه به میزان ناخالصی و حجم مواد جامد معلق در مایع و همچنین امکان خوردگی و یا سایندگی مایع، پروانه باید مطابق با آن انتخاب شود.

  • ویژگی‌های لجن‌کش

انواع لجن‌کش از لحاظ نحوه نصب

  1. لجن‌کش ثابت
  2. لجن‌کش متحرک
  3. برای جابه‌جایی آب شور لجن‌کش با بدنه و پروانه برنجی

برای مطالعه ی کامل مقاله کلیک کنید.