طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

آموزش فلوت

فلوت

فلوت از سازهای بادی چوبی (بی زبانه یا بی قمیش) است. که بر خلاف دیگر سازهای این دسته صدای آن نه از لرزش قمیش بلکه از نوسان هوای دمیده می شود. بر لبه دهنی (یا تیغه هوائی) ساز تولید می کند. واژه فلوت در زبان‌ های اروپایی به معنای نام کلی سازهای مشابه فلوت بکار می‌ رود. فلوت و ساز شرقی نی هم نوعی فلوت است. به‌طور کلی فلوت و نی سازهایی هم‌ خانواده هستند.

برخی از ویژگی های این ساز

با اینکه فلوت نیز جز ساز های بادی چوبی می باشد ولی امروزه آن را از جنس طلا می سازند. فلوت جدید را فلوت بوهم می نامند. نت این ساز را با کلید سل می نویسند.

آشنایی مقدماتی با ساز فلوت و چگونگی نواختن آن

فلوت یکی از سازهای بادی و با قدمتی طولانی است که انواع مختلفی از آن در دنیا نواخته می شود. به فلوتی که به شکل افقی گرفته می شود. و با کلید و از جنس چوب و یا فلز ساخته می شود. خواهیم پرداخت.

اولین باری که سیستم ساخت، کلیدگذاری و آلیاژهای فلزی در فلوت بکار رفت، توسط سازنده آلمانی ساز به نام “تئوبالد بوهم” در سال 1847 بود. در طول سال های متمادی با اسامی مختلفی نامیده شده :

  • فلوت بوهم
  •  تراورسو
  • فلوت ترانسورس
  •  کنسرتی
  • فلوت سوپرانو
  •  کوک دو
  • خانواده فلوت خانواده نسبتاً بزرگی است :  پیکولو،  آلتو،  باس، دوبل آلتو و فلوت دوبل باس جزء این خانواده هستند.

در ابتدا ممکن است با دیدن ساختمان کامل و پیشرفته فلوت ، فراگیری و نواختن آن کمی دشوار بنظر برسد ، ولی با کمی آشنایی می توانید یادگیری آن را به سرعت آغاز کنید.

فلوت

انواع فلوت

لوت چینی

چین را می توان یکی از قدیمی ترین کشورها در نواختن آلات موسیقی بویژه فلوت دانست. در چین فلوت های مختلفی وجود دارد از جمله:

Dizi

یکی از آلات اصلی موسیقی در چین می باشد. علاوه بر این که از آن در موسیقی سنتی، اپرا و ارکستر استفاده می کنند، به کشورهای غربی نیز راه پیدا کرده است. نواختن آن به صورت اریب می باشد. به طور عمده از چوب بامبو (خیزران) ساخته می شود. و صدای بسیار زیبایی دارد.

Xiao

سازی بسیار قدیمی می باشد. نواختن آن به صورت عمودی و جنس آن نیز از خیزران تیره رنگ می باشد.

Koudi

از جنس خیزران و بسیار کوچک و نازک می باشد. در سال ۱۹۷۱ توسط یکی از اساتید فلوت Dizi اختراع شد.

لوت هندی (Bansuri)

ادر کشورهای هند و پاکستان نواخته می شود. از چوب خیزران ساخته شده است. و بر روی آن ۶ یا ۷ سوراخ وجود دارد. نواختن آن نیز به صورت اریب است.

اوکارینا (Ocarina)

یکی از قدیمی ترین سازهای موسیقی در جهان است. ۱۲۰۰۰ سال قدمت دارد. گذشته آن به چین بر می گردد. نحوه صدا دهی آن تقریبا شبیه به فلوت ریکوردر می باشد. جنس آن معمولا از سفال است. ولی با پلاستیک، چوب، شیشه و فلز هم ساخته می شود. تعداد سوراخ های آن هم ۴ تا ۱۳ عدد می باشد. صدای آن نیز بسیار زیبا است.

خرید ساز

قبل از خرید بهتر است از استادان این ساز اطلاعاتی کسب کنید و حتی در صورت امکان و با هماهنگی جلسه ایی حضوری را برای آشنایی بیشتر با این ساز و استاد مورد نظر و آگاهی از فرم لب ها، دهان و تولید صوت در ساز داشته باشید. همچنین می توانید با فروشندگان فروشگاه ها مشورت نمایید تا بهترین نوع فلوت برای آغاز یادگیری و با هزینه مناسب را به شما معرفی نمایند.

آموزش نگه داشتن فلوت در هنگام نواختن

 دست چپ

  • کلید های بالای بدنه و نزدیک به سرساز را با دست چپ خود کنترل کنید.
  • اولین نشانه جای انگشتان را روی قسمت بالا و البته زیر بدنه را در نظر داشته باشید. و انگشت شست خود را روی آن قرار دهید طوری که کف دست رو به بالا قرار بگیرد.
  • بقیه ی انگشتان را روی کلیدهای سمت دیگر قرار دهید.
  • انگشت اشاره، وسط و حلقه را به ترتیب روی دومین، چهارمین و پنجمین کلید قرار دهید.
  • انگشت کوچک را روی کلید جانبی که شبیه به پاروی کوچکی و از بقیه بلندتر می باشد. بگذارید.
  • در دست چپ، از کف دست خود، انگشت شست و همچنین جایی روی بند سوم انگشت اشاره استفاده نمایید تا وزن فلوت را تحمل کنید.

فلوت-2

 دست راست

  • از دست راست خود برای کنترل کردن کلید های انتهایی و پایه فلوت استفاده نمایید.
  • از انگشت شست خود برای تحمل وزن بیشتری در انتها استفاده کنید.
  • سعی کنید کف دستانتان را دور از فلوت بگذارید تا به راحتی کلید ها را از بالا و با انگشتان منحنی و گرد، باز و بسته نمایید.
  • اینبار جهت قرار گرفتن دست مخالف دست چپ است.
  • سه کلید انتهایی را روی بدنه مشخص کنید.
  • انگشت اشاره، وسط و حلقه را روی هر یک از کلید های انتهایی بدنه قرار دهید.
  • با انگشت کوچک خود اولین کلید روی قسمت پایه را فشار دهید .
  • نقاط کنترل وزن انتهای فلوت ، بیشتر روی شست و انگشت کوچک دست راست است .
  • انگشتان خود را طوری خم کنید که دستتان در زمان نگه داری فلوت ، حالت حرف C را بخود بگیرد .
  • به جهت قرار گرفتن مچ دست راست دقت نمایید. گاهی مچ با چرخیدن به سمت انگشت اشاره و خوابیدن روی بدنه تمایل دارد. که در این صورت مشکلات زیادی برای حرکت انگشتان و عملکرد آن پیش میاید.
  • نحوه قرار گرفتن مچ در دست چپ بسیار مهم است زیرا مچ دست راست مانند پایه ایی بیشترین وزن  را نگه داشته است. و از وارد آمدن فشار زیاد روی انگشتان که می تواند تا ساعد، بازو و گردن پیش برود، جلوگیری می کند.
  • کلید ها را فشار ندهید، در عوض سعی کنید انگشتان خود را روی آن ها قرار دهید.
  • در هنگام بالا بردن و یا نواختن ساز از هر انقباضی در عضلات کف دستان، انگشتان  مچ ها، ساعد ها، بازو ها و گردن جلوگیری نمایید.
  • تا جای ممکن انگشتان سبک و نزدیک به کلیدها باز و بسته شوند.  انگشتان شما در زمان نواختن و باز و بسته کردن کلیدهای اصلی، روی کلید های جانبی حرکت نمی کنند. با این کار نت ها و صداها را اشتباهی می نوازید.

دمیدن در سر ساز فلوت

  • صدای فلوت از لرزیدن و مرتعش شدن هوای داخل لوله ساز با فوت نوازنده ایجاد می گردد.
  • کنترل فوت و دمیدن در ساز ابتدا باید از سر ساز آغاز شود. زیرا لرزاندن هوای لوله سر ساز که حدود 20 سانتیمتر طول دارد بسیار آسان تر از حدود 65 سانتی متر لوله کل ساز  است.
  • تمرین با سر ساز مقدمه خوبی برای نواختن با کل ساز است.

تمرین نفس گیری عمیق

  • سرعت تنفس خود را به آرامی کنترل و تنظیم نمایید.
  • بهترین راه، دقت به نفس های طبیعی از بینی و دهان است.
  • در طول تمرین دقت کنید تا عضلات بین دنده ها، شانه ها و قفسه سینه درگیر نباشند.
  • گر چه تمرین نفس گیری از بینی به ما کمک بسیاری در شناخت از حجم شش و آزادی عضلات گرفته در صورت و گلو می کند، اما در بیشتر اوقات نفس گیری از دهان انجام می گیرد زیرا حجم بیشتر هوا با سرعتی بالا از دهان امکان پذیر است .
  • نفس عمیق بکشید و به آرامی درون سوراخ بدمید تا نتهایی با تن پر حجم و با انرژی تولید نمایید.

انتخاب بهترین مدل لوستر برای آشپزخانه

انتخاب بهترین مدل لوستر برای آشپزخانه

همان طور که میدانید آشپزخانه قلب هر خانه محسوب می شود و انتخاب نور مناسب برای آشپزخانه بسیار مهم است و سلیقه ی هر بانوی ایرانی است. انتخاب لوستر آشپزخانه یکی از مهم ترین و زیباترین وسایل تزئینی برای زیبا کردن دکوراسیون داخل خانه

محسوب می شود و ایده مناسب برای یک آشپزخانه کوچک با سقف کوتاه است. می‌ توان از لوستر ها با حبابی های شفاف و یا مات نیز استفاده کرد. شکل و مدل های لوستر آشپزخانه، به طور معمول، مستطیلی، هندسی (دایره، مربع) است اما برخی تغییرات

اصلی در طرح نیز وجود دارد: طرح هایی شبیه تاج، درخت، گل یا شکلی پیچیده تر. بنابراین لوستر آشپزخانه به راحتی فضای بزرگ سقف را پر می کنند و می توانند به نقطه کانونی فضا تبدیل شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای لوسترها، تنوع آن‌ها در رنگ، محل کاربرد و  جنس آن‌ هاست.

لوستر مناسب با آشپزخانه

اگر در آشپزخانه کابینت جزیره یا میز ناهارخوری دارید بهتر است که لوستر را بالای آن قرار دهید و یا لوستری خریداری کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد که هنگام مهمانی و غذا خوردن بتوانید ارتفاع آن را برای میز تعویض کنید لازم به ذکر است که لوستر فانتزی

آشپزخانه برای بالای میز و کابینت جزیره بهتر است از نوع آویزی باشد و اگر سبک دکوراسیون مدرنی دارید از لوستر هایی با زرق و برق کمتر و ابعاد کوچک تر استفاده کنید. در زیر به مدل هایی که ممکن است در طراحی مختلف آشپزخانه پیش آید اشاره میکنیم:

آشپزخانه های مرتبط با پذیرایی

یعنی دکوراسیون آشپزخانه با سالن پذیرایی در ارتباط باشد. قطعا برای چنین فضاهایی نیاز به هماهنگی لوستر پذیرایی و لوستر آشپزخانه، کاملا احساس می شود. و چنانچه این امر مهم رعایت

نشود، هارمونی فضا به کلی از بین خواهد رفت.

نورپردازی اشپزخانه

 آشپزخانه های با دکوراسیون مستقل

در این طرح، آشپزخانه جدا از پذیرایی و دیگر اتاق ها طراحی و ساخته شده اند. کاملا واضح است که انتخاب دو لوستر مشابه برای این فضا کار کاملا اشتباهی است.

انواع لوستر

  • لوستر های معلق: این نوع لوستر ها از یک یا چند لامپ سقفی است که به یک سیم، زنجیر یا رشته متصل شده است. که از جنس شیشه، پلاستیک، پارچه و حتی کاغذ ساخته شده اند. انواع مختلف فرم ها و قالب های سبک، این نوع لوسترها را تقریبا جهانی کرده است.
  • لوسترهای سقفی: مناسب آشپزخانه های کوچک با سقف کوتاه است که در شکل و مدل های مختلف مستطیلی، هندسی (دایره، مربع) وجود دارد.
  • لوسترهای کلاسیک: این نوع لوستر ها لوکس هستند و طراحی و ظرافت پیچیده ای دارند.

لوستر روی میز ناهار خوری

برای انتخاب لوسترمناسب بالای میز ناهار خوری باید به نکته های زیادی دقت کنید از جمله کوتاهی یا بلندی سقف، اندازه لوستر، سبک دکوراسیون، طول میز ناهار خوری و میزان روشنایی آن توجه کنید. با رعایت همه این استاندارد ها میتوانسد یک چراغ آویز

مناسب برای بالای میز ناهارخوری خود انتخاب کنی و نور پردازی زیبا بر روی آن ایجاد کنید.

امروزه چراغ های روشنایی در طرح ها و سبک های مختلف در بازار وجود دارند، چراغ های سقفی تک شاخه حال و هوایی ساده و شیک به فضای میز ناهارخوری می دهند، تأثیری مثبت بر دکوراسیون کلی منزل می گذارند و نور مورد نیاز را تأمین می کنند.

اگر دوس دارید فضای میز ناهار خوری خود را مانند دکور رستوران ها و کافه های مجلل نشان دهید از چراغ های سقفی دو تا چهار شاخه استفاده کنید با انتخاب این چراغ ها چیدمان منزل خود را زیباتر کنید و از رسیدن نور کافی به میز ناهار خوری اطمینان حاصل

کنید.

لوستر مناسب با رنگ کابینت ها

کابینت‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون آشپزخانه دارند، درواقع جزء اصلی یک آشپزخانه کابینت‌های آن است. پس باید به رنگ و سبک آن در انتخاب لوستر بسیار دقت کنیم. امروزه بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن به رنگ سفید و یا رنگ‌های روشن هستند که

در این صورت پیشنهاد ما این است که از لوستر آشپزخانه سفید استفاده کنید.

اگر آشپزخانه‌تان سبکی مدرن دارد می‌توانید از لوسترهای چوبی و فانتزی استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه شما سبکی کلاسیک و سنتی دارد و از رنگ‌های زیادی در دکور آن استفاده شده است می‌توانید از لوسترهایی با آویزهای کریستال و پر زرق و برق

استفاده کنید.

لوستر اشپرخانه

لوستر با کابینت هایگلاس

اگر کابینت های آشپزخانه شما از نوع هایگلاس است بهتر است لوستر را با فاصله از کابینت ها نصب کنید؛ با انجام این کار دیگر به نورهای نقطه ای نیازی نخواهد بود؛ کابینت هایگلاس به راحتی نور را بازتاب می کند و فضا را بزرگتر جلوه می دهد. اگر سبک و مدل

آشپزخانه شما مدرن است بهتر است برای آن به دنبال لوسترهای چوبی یا فلزی ساده باشید. اگر هم سبک سنتی را انتخاب کرده اید از لوسترهای پر نور با آویزهای کریستال استفاده کنید. بهتر است برای لوستر آشپزخانه از مدل هایی خریدتان را انجام دهید که

شاخه ها و لامپ های کمتری داشته باشد و از لوسترهایی با شاخه های زیاد در فضاهای خانوادگی و مهمانی مثل اتاق غذاخوری استفاده کنید.

چنانچه تمایل دارید لوستر آشپزخانه شما نسبت به سایر المان ها، مانند کابینت کمتر در معرض توجه باشد بهتر است به ترکیب متریال و مصالح لوستر توجه بیشتری داشته باشید.

اگر انتخاب شما برای ترکیب رنگ و نوع لوستر به درستی انجام شده باشد، لوستر شما علاوه بر زیبایی و نورانی، نسبت به بقیه ی عناصر فضا برتری نخواهد داشت و دید آن ها را کور نخواهد کرد. اگر از کابینت های کلاسیک در آشپزخانه ی خود استفاده کردید

بهتر است از لوستر آشپزخانه ای با لامپ های ساده تر و بدون کریستال یا با کریستال های کمتر استفاده کنید تا افراط در زرق و برق فضا را از زیبایی مورد انتظار دور نکند.

در آشپزخانه هایی که از طرح های مختلف برای دکوراسیون و تزیین آن ها استفاده شده باشد، انتخاب مدل لوسترهای تک رنگ با یک ماده اولیه یکی از بهترین گزینه ها است.

معرفی چند مورد از زیباترین شهربازی های ایران

معرفی چند مورد از زیباترین شهربازی های ایران

ایران ما پر از شهربازی است. شهربازی‌هایی که به کودکی پرتمان می‌کنند و هیجان را به زندگی می‌ آورند.

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به کشورمان و همچنین با توان و همت نیروهای متخصص داخلی سعی شده است مراکزی برای خوش گذرانی و سپری کردن لحظاتی مفرح و شاد در نقاط مختلف کشور ساخته شود. اغلب این شهربازی ها با استاندارد های بروز دنیا مشابه همتای خود در دیگر نقاط جهان برای هر رده سنی، شرایط استفاده از وسایل بازی مختلفی را برای همگان فراهم شده است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین شهربازی های ایران را به شما معرفی کنیم.

پارک ارم تهران

این پارک که مجموعه ای بزرگ در ایران است، با امکانات بسیار بالا و تجهیزات بروز خود توانسته است حرفی برای گفتن در میان دیگر مجموعه های بازی و سرگرمی در کشور داشته باشد. این پارک بزرگ در سال 1350 تاسیس گردید و به نام "پارک خرم" معروف شد. موسس این مجموعه زیبا "رحیم علی خرم" از سرمایه داران و کارآفرینان تهران بود. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، این پارک به نام "پارک ارم" تغییر نام داد.
 

شهربازی پارک ارم تهران

وسایل بازی پارک ارم تهران

ستاره گردان پارک ارم: نگاه کردن به دستگاه 17 میلیاردی پارک ارم هم در وجود آدم ترس و هیجان می‌آورد. وقتی سوار شدید، ستاره می‌چرخد و بالا و پایین می‌رود. حتما ستاره گردان را امتحان کنید. البته قبلش باید با ترس و ارتفاع کنار بیایید.

سقوط آزاد پارک ارم: تا حالا از بالای یک ساختمان 28 طبقه پایین پریده‌اید؟ در سقوط آزاد پارک ارم قرار است همینکار را انجام دهید. در این بازی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، از ارتفاع 85 متری سقوط می‌کنید.

تونل وحشت پارک ارم: تونل وحشت از اولین روزهای تاسیس شهربازی بوده و همیشه هم طرفداران زیادی داشته. در تونل وحشت پارک ارم، همه جا تاریک است و مدام غافلگیر می‌شوید. حریم وحشت در قلعه سحرآمیز هم جای خوبی برای ترسیدن است.

شهربازی باغلارباغی تبریز

باغلار باغی تبریز تنها در یک سال ساخته شد. مسئولان وقت سال 1372 کار را شروع کردند و سال 1373 ساخت یکی از بهترین شهربازی های ایران را تمام کردند. باغلار باغی جای خوبی برای خوشگذرانی است. جایی که می‌توانید در آن شاد باشید. شهربازی امکانات زیادی دارد. رستوران باغلار باغی در ورودی پارک، یکی از رستوران‌های خوب تبریز است. حرف از ورودی شد، قیمت بلیط پارک باغلار باغی برای هر نفر 10 هزار تومان است.

 

باغلار باغی تبریز کجاست

این سوال را خیلی‌ها می‌پرسند. باغلار باغی در بلوار استاد شهریار است، جنب پارک ولیعصر. درهای باغلار باغی هر روز ساعت 17:30 باز می‌شود. تا ساعت 2 بامداد می‌توانید در شهربازی باشید و خوش بگذرانید. البته دز زمستان‌ها شهربازی معمولا بسته است. هوا در تبریز بسیار سرد می‌شود. قبل از رفتن حتما با مجموعه تماس بگیرید.

امکانات شهربازی باغلار باغی

زیپ لاین: زیپ لاین یعنی هیجان، یعنی همه چیز را از بالا دیدن، آن هم با سرعت و دلهره زیاد. 3 سال پیش بود که زیپ لاین وارد شهربازی شد. زیپ لاین باغلار باغی 200 متر است و سه خط دارد.

باغلار باغی وسیله بازی زیاد دارد، از چرخ و فلک و رنجر گرفته تا سینمای 4 بعدی. چند سال پیش دلفیناریوم باغلار باغی هم افتتاح شد. اما دلفین‌ها و حیوانات باغلار باغی دوام نیاوردند. مرگ حیوانات دلفیناریوم، خبرساز شد و در نهایت باعث شد دلفین ها را به ارمنستان ببرند.

باغلار باغی امکانات خوبی دارد. می توانید چند ساعتی را با خانواده باشید و خوش بگذرانید

شهربازی پارک ملت مشهد

بوستان و شهر بازی ملت مشهد، از قدیمی ترین بوستان های کشور می باشد. به جز وسعت زیاد این شهربازی، ویژگی خاصی که این شهربازی را در بین دیگر شهربازی های ایران و حتی خاورمیانه منحصر به فرد کرده است، ارتفاع 80 متری چرخ فلک آن میباشد.

 

شهربازی پارک ملت مشهد

 

وسایل بازی پارک ملت

بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه: چرخ و فلک یا فانفار پارک ملت واقعا رویایی است. 448 نفر همزمان سوارش می‌شوند و تا ارتفاع 80 متری بالا می‌روند. حتما چرخ و فلک پارک ملت را امتحان کنید، واقعا ارزشش را دارد.

اسکیت: اسکیت پارک ملت مشهد خیلی هیجان انگیز است. 16 نفر روی صندلی ها می‌نشینند و با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت جا‌به‌جا می‌شوند. ریل اسکیت 30 متر ارتفاع دارد.

تونل وحشت، ترن هوایی و سورتمه هم هیجان‌انگیز هستند.

شهر رویاهای اصفهان

سفر به استان زیبای اصفهان همیشه خاطره انگیز و جذاب بوده است. با افتتاح و راه اندازی یکی از بزرگترین و مجهز ترین شهربازی های کشور در این شهر تاریخی، سفر به این دیار کهن و پر جاذبه برای مسافران خاطره انگیز تر از قبل شده است. این شهربازی مدرن که از مجهزترین شهربازی های خاورمیانه می باشد، در فضایی به وسعت 170000 متر مربع احداث شده است. همکاری متخصصان داخلی با یکی از بزرگترین شرکت های چینی در ساخت این مجموعه توانسته است انتظار مردم این شهر و گردشگران را به خوبی پاسخ دهد. این شهربازی در شرق شهر اصفهان واقع شده است. "ترن هوایی" و "ترن معلق" از وسائل بازی منحصر به فرد این مجموعه می باشد که توانسته ترس و اضطراب را در کنار هیجان و شور به هم پیوند بزند. معماری متفاوت و ساختمان ها و مجسمه های مختلف این شهربازی از دیگر نقاط مورد توجه مسافران و بازدید کنندگان این مجموعه می باشد.

 

شهربازی اصفهان

 

وسایل بازی شهر رویاهای اصفهان

ترن معلق: عاشق ترن هوایی معلق شهر رویاها خواهید شد. سوار یک کابین شده و به آسمان می‌روید. ترن معلق مرتب می‌چرخد و بالا و پایین می‌رود.

کارتینگ: ماشین‌سواری در کارتینگ شهر رویاها واقعا لذت‌بخش است. در 6 دقیقه مسیر 600 متری پر از پیچ و خم را با ماشین‌های مدرن طی می‌کنید. کارتینگ شهر رویاها خیلی پرطرفدار است.

تونل وحشت: اگر خیلی وقت است نترسیده‌اید، سری به تونل وحشت شهر رویاها بزنید. در این تونل وحشت 9 بعدی انواع جلوه‌های ویژه و فیزیکی جلوی چشمتان می‌آیند، آن هم به طبیعی‌ ترین شکل ممکن. انگار که دایناسورها از چندین میلیون سال پیش زنده شده‌اند.

دنیای زیر آب: تا حالا از نزدیک موجودات دریایی را دیده‌اید؟ سینمای 4 بعدی شهر رویاها آنها را پیش شما می‌آورد. با ربات‌های خرچنگ و میگو و جلوه‌های ویژه باد و خاک و حرکت، به اعماق اقیانوس می‌روید.

لوستر مدرن

لوستر مدرن

معمولا به لوسترهایی در اشکال منظم تر و ساده تر و به دور از زرق و برق اضافی تولید شده اند، لوستر مدرن گفته می شود. در این محصولات دیگر خبری از حجم زیاد کریستال و تنوع رنگ بدنه و لامپ و مواردی از این دست نیست.

سادگی و نظم از نکات بارز لوسترهای مدرن است.محصولاتی که در آن ها از شید (کلاهک) استفاده شده، قابلیت انتخاب رنگ کلاهک توسط شما را داشته و در صورت لزوم از پارچه شما برای ساخت کلاهک لوستر استفاده می گردد تا طرح لوستر با دکوراسیون شما هماهنگ تر شود.
در ادامه باید به این موضوع نیز اشاره نمود که لوستر در دنیای مدرن ابزاری برای زیبایی است و نه تامین کامل نور، به این صورت که نور در ساختمان های جدید از منابعی مانند نور مخفی ها و هالوژن های اطراف سقف تامین شده و لوستر مکمل زیبایی محیط آن ها قلمداد می شود. یکی از مزیت های بزرگ لوستر های مدرن این است .که در جنس های متفاوت با استایل ها و فرم های بسیار خلاقانه و جالب طراحی و تولید می شوند.مثلا برخی لوسترهای فلزی با شاخه های صاف و مستقیم که از وسط آنها نوارهای ال ایی دی رد شده است.

البته شاید فکر کنید که در یک لوستر مدرن خبری از کریستال های زرق و برق دار نباشد اما این فکر اشتباه است، اتفاقا یکی از زیباترین طرح های لوستر مدرن را، همین مدل های کریستالی تشکیل می دهند.

 

لوستر مدرن آشپزخانه

 

اشکال لوستر های مدرن

شکل های مستطیلی و مربعی و تا حدودی دایره نمایانگر سبک مدرن هستند. برخی لوستر های مدرن با میله های آلومینیومی ساخته می شوند و ویژگی جالب این لوستر های مدرن تغییر پذیری شکل آنها است.

در این مدل ها میتوانید برای وقتی که مهمانی به منزلتان می آید لوستر را به صورت طبقه ای و مرتب قرار دهید و وقتی خودتان تنها هستید،

با شکل های مختلف این لوستر سرگرم شوید. برخی مدل های دایروی فلزی و کریستالی-کرمی نیز برای نصب در آشپزخانه بسیار مناسب اند.

لوستر های کریستالی مدرن

لوسترهای کریستالی از ترکیب استیل ضد زنگ و شیشه ساخته شده و در عین سادگی خودنمایی می کنند. برخی فرمی مستطیلی دارند که مشخصه طرح های مدرن است.

اما تعدادی از لوستر های کریستالی نیز اندکی فراتر رفته و و از بالا به پایین فرمی هرمی شکل به خودمی گیرند. در مدل هایی بازهم فراتر رفته و شکلی مارپیچ دارند . و در انتهای رشته های حباب به شکل قطرات باران نصب شده و تمام لوستر توسط پایه ای از جنس استیل ضد زنگ آویزان می شود.

لوستر های سقفی مدرن

لوستر های آویز هستند که بسیار پرطرفدار می باشند این لوستر ها برای آشپزخانه در قسمت کابینت جزیره ای و یا بالای میز ناهارخوری بسیار مناسب و شیک هستند. این مدل ها جزو لوستر اسپرت هست که برای سبک های مدرن و مینیمال مناسب می باشند .

در لوستر های سقفی مدرن امروزی دیگر حالت مجلل و پر زرق برق ندارند و لوستر های کلاسیک و پر زرق و برق بیشتر در دکوراسیون  های سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند .

در عوض لوستر های مدرن در ظاهر های عجیب و غریب تولید می شوند که ممکن است شاخه ای باشند و از جمله لوستر های مدرن که پر طرفدار می باشد. می توان به لوستر اس ام دی اشاره کرد.

و یا لوستر های ال ای دی که برخی از آن ها کنترلی هستند و می توان شدت نور و رنگ آن را تغییر داد.

 

لوستر مدرن

انتخاب لوستر مدرن

  • یکی از جذاب ترین مکان ها برای استفاده از لوسترمدرن، درست بالای میز ناهارخوری است. در حقیقت قسمت ناهارخوری خانه تنها با وجود یک لوستر شیک و لوکس کامل می شود .
  • برخی از این لوستر ها به شکل پیچشی LED ساده هستند که بسیار سبک بوده و نصب آن فقط 15 دقیقه طول می کشد.
  • طرح های دیگر لوسترهایی موسوم به اسپوتنیک هستند .که شاخه های لوستر از مرکز بدنه لوستر منشعب شده و در اطراف پخش می شوند.
  • از آنجایی که سقف بیشتر منازل سفید و روشن است. اضافه کردن عنصری که متضاد با آن باشد دکوراسیون منزل را خیلی زیباتر نشان می دهد.
  • از این رو نصب لوسترهایی به رنگ مشکی یا برنجی طلایی، در زمینه سفید سقف شاید تنها المانی باشد. که منزل شما برای زیباسازی و تغییر دکوراسیون به آن نیاز داشته باشد.
  • بین لوسترهای مشکی و طلایی رنگ فلزی-برنجی، مدل های صنعتی با چراغ های حبابی زرد و نارنجی ادیسونی بهترین انتخاب هستند.
  • اتاق خواب مکانی است که عمدتا برای روشنایی آن به لامپ مهتابی و چراغ خواب بسنده می شود و کسی سراغ لوستر نمی رود.
  • شاید دلیل این کار کوچک بودن اتاق ها یا پایین بودن سقف آنها باشد. که مسلما نصب یک لوستر کریستالی بزرگ می تواند فضای اتاق را گرفته و بهم ریخته نشان دهد.
  • اما لوسترمدرن به این شکل نیست. لوستر های سفید رنگ اتاق خواب نه تنها برای سقف های کوتاه بسیار مناسب است. بلکه در اتاق خواب های کوچک نیز بسیار عالی جواب می دهد.

 

روش های نصب لوستر

روش های نصب لوستر

لوسترها جزو آن دسته از لوازم برقی هستند که عموما به جز وظیفه اصلی خودشان یعنی منبع نور بودن و تامین روشنایی محیط، وظیفه زیبایی بخشیدن به محیط و چشم نوازی و تکمیل دکور محل را نیز دارند. در اصل انتخاب نوع لوستر علاوه بر اینکه یک انتخاب فنی است ، از منظر دیگر انتخابی از روی دید هنری و زیبایی شناختی هم می باشد. لوسترهای بسیار متنوع و خاص برای محیط های مختلف با تنوع خیلی زیاد از نظر متریال و سیستم پخش نور و انواع لامپی که در آن ها به کار گرفته میشود ساخته شده اند تا تمام سلیقه‌ ها بتوانند انتخاب خودشان را از بین این همه تنوع بیابند. اما در خصوص شیوه نصب لوستر به ترتیب مراحل زیر طی می شود :

  • نصب قلاب مربوط به لوستر به سقف
  • آویزان کردن لوستر به قلاب سقفی
  • اتصال سیم‌های لوستر به سیم خروجی از سقف

مراحل به شکل زیر انجام می گیرد:

1. اندازه زدن زنجیر متصل به سقف
بهترین حالت  برای نصب بی نقص و البته ایمن لوستر ،  وجود داشتن یک زنجیر نصب متناسب با وزن لوستر در محل نصب است. در این صورت کار نصب چند مرحله جلو تر می افتد. در این شرایط باید در نظر بگیرید که پشت زنگوله زیر سقفی که در بالاترین جای نصب شونده لوستر قرار دارد و کار آن ایجاد زیبایی با پوشش دادن زنجیر یا قلاب سقفی و همینطور پوشش سیم‌ های آن است ، با سقف چقدر فاصله دارد. طبق محاسباتی که روی زمین میتوان انجام داد یک فاصله تقریبا هشت یا ده سانتی متری بدست می آید. بعد از این مرحله باید زنجیر اضافی را  از آن جدا کنید تا بعد از نصب دست و پا گیر نباشد .
2. باز کردن حلقه آخر متصل به لوستر
در این مرحله استفاده از زنجیر قلاب بهتر است . اما در صورتی که  قلاب وجود ندارد و بجای آن فقط  زنجیر دارید، شما باید حلقه آخر زنجیر که قرار است حلقه آویز لوستر به آن  متصل شود با انبردست کمی باز کنید تا آن حلقه راحت در آن جا بیوفتد . و برای اینکار بهتر است که حلقه زنجیر را به چپ یا راست تغییر زاویه بدهید و بعد از انداختن حلقه لوستر داخل ان مجددا به حالت اولیه اش بازگردانید.

درصورت نبود قلاب چه باید کرد؟

در صورتی که در محل مورد نظر زنجیر یا قلاب برای نصب موجود نبود باید مراحل زیر را انجام دهید اما توجه داشته باشید که ابتدا از متریال سقف باید مطلع باشید.

قلاب لوستر

 

سقف های قدیمی ( آجری یا تیرآهن )

اگر سقف از نوع قدیمی یا به اصطلاح آجر و تیرآهن یا به اصطلاح دیگه طاق ضربی بود اول مسیر لوله ای که سیم‌ ها از تداخل آن بیرون اومده را ردیابی کنید . تا با مته بر روی آن عملیات تخریب ایجاد نکنید.

سپس میتوانید بسته به وزن لوسترتان از یک رول بولت سقفی که با سایز رزوه مهره انتهاییش مثل M8 یا M10 و سایر سایزها شناخته میشود استفاده کنید. موقع سوراخ کردن روی سقف در این حالت بهترین گزینه قسمت وسط آجر است.

سعی کنید مته مناسب را روی دریل ببندید تا رول بولت با کمی فشار در دیوار ، سوراخ ایجاد شود . و با سفت کردن آن و باز شدن بالهای فلزی آن به طور مناسب در جای خود سفت و قابل اطمینان باشد.

شما میتوانید با در نظر گرفتن وزن لوستر در صورتی که کمتر از پنج کیلو وزن دارد و به شرطی که بتوانید سوراخ کاری را در آجر و جای مطمئن انجام بدهید . از قلاب با رول‌ پلاک پلاستیکی استفاده کنید.

البته همونطور که گفته شد حتما باید از نقطه ای که سوراخ ایجاد شده ،  مطمئن باشید. برای این کار کافی است به خاکی که از مته بیرون میریزد و فشاری که به دریل وارد می کنید دقت کنید.

در این حالت خودتان متوجه اینکه سوراخ در جای سفت یا شل قرار دارد خواهید شد.

سقف های تیرچه بلوک

اگر سقف شما از نوع تیرچه و بلوک است و می خواهید قلاب به آن وصل کنید شرایط کمی متفاوت خواهد بود . و از موقعیت های قبلی تخصصی تر است . در این شرایط برای مته زدن و نصب قلاب دو حالت برای شما پیش  می آید :

حالت اول

در این شرایط اگر خوش شانس باشید و مته شما روی تیرچه افتاده باشد یک مرحله جلو هستید. اما در اکثر مواقع احتمال دارد که مته داخل تیرچه به میلگرد برسد. در این حالت دو کار میتوان انجام داد :

با تغییر چند سانتیمتری محل سوراخ می توانید از روی میلگرد رد شده و مراحل بالا را که در خصوص رول بولت گفته شد اجرا کنید.

دومین کار تو این حالت و در صورتی که از نزدیک بودن میلگرد به سطح زیرین سقف مطمئن بودید این است . که با کندن خیلی ظریف اطراف میلگرد داخل تیرچه زنجیر رو به آن آویز کنید. البته اینکار از لحاظ مقاومت ساختمان چندان اصولی نیست. و فقط در شرایط خاص و توسط کسی که آگاهی کامل دارد و با کمترین تخریب – نهایتا یک دایره به قطر چهار سانتیمتر- باید انجام شود.

حالت دوم

در این حالت با زدن مته به سقف به احتمال زیاد مته شما جا خالی کند. و به صورت ناگهانی حدود پنج تا هفت سانت بدون هیچ مقاومتی وارد سقف شود.
در این حالت مشخص می شود که سوراخی که در دیوار ایجاد شده در داخل یکی از حفره های بلوک سقفی رفته .که در این حالت اگر لوستر شما وزنی کمتر از 10 کیلو داشته باشد ، باید از رول بولت پروانه ای یا همان رول بولت رابیتس استفاده کنید.
این نوع از رول بولت با باز شدن پایه ها در داخل سوراخ یک سطح اتکا برای نگه داشتن قلاب ایجاد میکنند .که در این حالت میتوان لوستری با وزن کمتز از 10 کیلو را بر روی آن نصب کرد.

زنجیر لوستر

 

سقف هایی از نوع یونولیت با پوشش گچ یا سیمان

اگر جنس سقف از نوع یونولیت با پوشش گچ یا سیمان بود سخت شدن کار نسبت به دو مورد قبلی با شدت بیشتر همراه می شود.
در این حالت باید دنبال این باشید که نزدیکترین تیرچه کار شده در سقف کجاست . تا بتوانید قلاب رو در آنجا طبق مراحل بالا نصب کنید.

سقف کاذب یا کناف یا تایل

در این صورت بهترین کار این است که به سقف اصلی برسیم.و قلاب را طی یکی از شرایط بالا روی سقف اصلی نصب بکنیم و با زنجیر بلند به سقف جدید برسانیم و لوستر رو به ان آویز کنیم.