طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

روش های نصب لوستر

روش های نصب لوستر

لوسترها جزو آن دسته از لوازم برقی هستند که عموما به جز وظیفه اصلی خودشان یعنی منبع نور بودن و تامین روشنایی محیط، وظیفه زیبایی بخشیدن به محیط و چشم نوازی و تکمیل دکور محل را نیز دارند. در اصل انتخاب نوع لوستر علاوه بر اینکه یک انتخاب فنی است ، از منظر دیگر انتخابی از روی دید هنری و زیبایی شناختی هم می باشد. لوسترهای بسیار متنوع و خاص برای محیط های مختلف با تنوع خیلی زیاد از نظر متریال و سیستم پخش نور و انواع لامپی که در آن ها به کار گرفته میشود ساخته شده اند تا تمام سلیقه‌ ها بتوانند انتخاب خودشان را از بین این همه تنوع بیابند. اما در خصوص شیوه نصب لوستر به ترتیب مراحل زیر طی می شود :

  • نصب قلاب مربوط به لوستر به سقف
  • آویزان کردن لوستر به قلاب سقفی
  • اتصال سیم‌های لوستر به سیم خروجی از سقف

مراحل به شکل زیر انجام می گیرد:

1. اندازه زدن زنجیر متصل به سقف
بهترین حالت  برای نصب بی نقص و البته ایمن لوستر ،  وجود داشتن یک زنجیر نصب متناسب با وزن لوستر در محل نصب است. در این صورت کار نصب چند مرحله جلو تر می افتد. در این شرایط باید در نظر بگیرید که پشت زنگوله زیر سقفی که در بالاترین جای نصب شونده لوستر قرار دارد و کار آن ایجاد زیبایی با پوشش دادن زنجیر یا قلاب سقفی و همینطور پوشش سیم‌ های آن است ، با سقف چقدر فاصله دارد. طبق محاسباتی که روی زمین میتوان انجام داد یک فاصله تقریبا هشت یا ده سانتی متری بدست می آید. بعد از این مرحله باید زنجیر اضافی را  از آن جدا کنید تا بعد از نصب دست و پا گیر نباشد .
2. باز کردن حلقه آخر متصل به لوستر
در این مرحله استفاده از زنجیر قلاب بهتر است . اما در صورتی که  قلاب وجود ندارد و بجای آن فقط  زنجیر دارید، شما باید حلقه آخر زنجیر که قرار است حلقه آویز لوستر به آن  متصل شود با انبردست کمی باز کنید تا آن حلقه راحت در آن جا بیوفتد . و برای اینکار بهتر است که حلقه زنجیر را به چپ یا راست تغییر زاویه بدهید و بعد از انداختن حلقه لوستر داخل ان مجددا به حالت اولیه اش بازگردانید.

درصورت نبود قلاب چه باید کرد؟

در صورتی که در محل مورد نظر زنجیر یا قلاب برای نصب موجود نبود باید مراحل زیر را انجام دهید اما توجه داشته باشید که ابتدا از متریال سقف باید مطلع باشید.

قلاب لوستر

 

سقف های قدیمی ( آجری یا تیرآهن )

اگر سقف از نوع قدیمی یا به اصطلاح آجر و تیرآهن یا به اصطلاح دیگه طاق ضربی بود اول مسیر لوله ای که سیم‌ ها از تداخل آن بیرون اومده را ردیابی کنید . تا با مته بر روی آن عملیات تخریب ایجاد نکنید.

سپس میتوانید بسته به وزن لوسترتان از یک رول بولت سقفی که با سایز رزوه مهره انتهاییش مثل M8 یا M10 و سایر سایزها شناخته میشود استفاده کنید. موقع سوراخ کردن روی سقف در این حالت بهترین گزینه قسمت وسط آجر است.

سعی کنید مته مناسب را روی دریل ببندید تا رول بولت با کمی فشار در دیوار ، سوراخ ایجاد شود . و با سفت کردن آن و باز شدن بالهای فلزی آن به طور مناسب در جای خود سفت و قابل اطمینان باشد.

شما میتوانید با در نظر گرفتن وزن لوستر در صورتی که کمتر از پنج کیلو وزن دارد و به شرطی که بتوانید سوراخ کاری را در آجر و جای مطمئن انجام بدهید . از قلاب با رول‌ پلاک پلاستیکی استفاده کنید.

البته همونطور که گفته شد حتما باید از نقطه ای که سوراخ ایجاد شده ،  مطمئن باشید. برای این کار کافی است به خاکی که از مته بیرون میریزد و فشاری که به دریل وارد می کنید دقت کنید.

در این حالت خودتان متوجه اینکه سوراخ در جای سفت یا شل قرار دارد خواهید شد.

سقف های تیرچه بلوک

اگر سقف شما از نوع تیرچه و بلوک است و می خواهید قلاب به آن وصل کنید شرایط کمی متفاوت خواهد بود . و از موقعیت های قبلی تخصصی تر است . در این شرایط برای مته زدن و نصب قلاب دو حالت برای شما پیش  می آید :

حالت اول

در این شرایط اگر خوش شانس باشید و مته شما روی تیرچه افتاده باشد یک مرحله جلو هستید. اما در اکثر مواقع احتمال دارد که مته داخل تیرچه به میلگرد برسد. در این حالت دو کار میتوان انجام داد :

با تغییر چند سانتیمتری محل سوراخ می توانید از روی میلگرد رد شده و مراحل بالا را که در خصوص رول بولت گفته شد اجرا کنید.

دومین کار تو این حالت و در صورتی که از نزدیک بودن میلگرد به سطح زیرین سقف مطمئن بودید این است . که با کندن خیلی ظریف اطراف میلگرد داخل تیرچه زنجیر رو به آن آویز کنید. البته اینکار از لحاظ مقاومت ساختمان چندان اصولی نیست. و فقط در شرایط خاص و توسط کسی که آگاهی کامل دارد و با کمترین تخریب – نهایتا یک دایره به قطر چهار سانتیمتر- باید انجام شود.

حالت دوم

در این حالت با زدن مته به سقف به احتمال زیاد مته شما جا خالی کند. و به صورت ناگهانی حدود پنج تا هفت سانت بدون هیچ مقاومتی وارد سقف شود.
در این حالت مشخص می شود که سوراخی که در دیوار ایجاد شده در داخل یکی از حفره های بلوک سقفی رفته .که در این حالت اگر لوستر شما وزنی کمتر از 10 کیلو داشته باشد ، باید از رول بولت پروانه ای یا همان رول بولت رابیتس استفاده کنید.
این نوع از رول بولت با باز شدن پایه ها در داخل سوراخ یک سطح اتکا برای نگه داشتن قلاب ایجاد میکنند .که در این حالت میتوان لوستری با وزن کمتز از 10 کیلو را بر روی آن نصب کرد.

زنجیر لوستر

 

سقف هایی از نوع یونولیت با پوشش گچ یا سیمان

اگر جنس سقف از نوع یونولیت با پوشش گچ یا سیمان بود سخت شدن کار نسبت به دو مورد قبلی با شدت بیشتر همراه می شود.
در این حالت باید دنبال این باشید که نزدیکترین تیرچه کار شده در سقف کجاست . تا بتوانید قلاب رو در آنجا طبق مراحل بالا نصب کنید.

سقف کاذب یا کناف یا تایل

در این صورت بهترین کار این است که به سقف اصلی برسیم.و قلاب را طی یکی از شرایط بالا روی سقف اصلی نصب بکنیم و با زنجیر بلند به سقف جدید برسانیم و لوستر رو به ان آویز کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد