طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

درب فلزی فرفورژه در اندیمشک

درب فرفورژه فرفورژه چیست؟

فرفورژه Ferforge واژه ای فرانسوی است که در فارسی به گلنرده نیز ترجمه شده است. (wrought Iron)،  به معنای تغییر حالت دادن و فِر دادن چهارپهلو یا میلگرد فلزی است. نوک فلز به وسیله چکش یا پتک تیز شده و پس از گرم شدن داخل کوره آهنگری ، در چند مرحله با هنر دست صنعتگران ماهر به قطعه ای فِرخورده ( دایره های ریز حلزون مانند) و زیبا تبدیل میشود. در ادامه درباره درب فلزی فرفورژه در اندیمشک بیشتر آشنا خواهید شد.

فرفورژه در تزئین بسیاری از محصولات در صنایع فلزی کاربرد دارد. ساخت تخت های فلزی ، گلدان ، شمعدان ، نرده پله ، پنجره ، درب  و بینهایت محصول دیگر که توسط چلنگران ماهر ایرانی طراحی و ساخته میشود. کشور پیشرو در توسعه این صنعت کشور فرانسه و ایتالیا بوده که در سالیان اخیر ،ترکیه و ایران نیز به آنان پیوسته اند. درب فلزی فرفورژه در اندیمشک نیز از استقبال خوبی برخوردار است,در ادامه در مورد این مطلب توضیح بیشتری خواهیم داد,با ما همراه باشید.متریال پایه برای ساخت تمام انواع درب فلزی فرفورژه در اندیمشک, آهن است. تمام قطعات این مدل درب زیبا که به اصطلاح فر داده میشود از چهارسوهای فلزی تشکیل میشود. به همین دلیل دربهای فرفورژه پایدارای و استحام بسیار بالایی دارند.

در تولید درب فلزی فرفورژه در اندیمشک از چه مدل هایی الهام گرفته می شود؟

تولید گل‌نرده در صنعت به این صورت است که میله های فلزی در کوره های ریخته گری در دمای بالا گداخته می‌شوند و تا دمای نرم شدگی حرارت می بینند؛ پس از آن از طریق دستگاه پرس و قالب گیری به اشکال مورد نظر در می آیند. استفاده از دستگاه های مدرن که بتواند میله های فلزی را به اشکال دلخواه شکل دهد در این صنعت یک ضرورت محسوب می‌شود. البته در  زمینه تولید درب فلزی فرفورژه در اندیمشک تبریز فلز که از فناوری های پیشرفته تر با طرح های مدرن و جذاب استفاده می کند موفق تر خواهند بود. اغلب طرح های که بر روی انواع درب ساده در تبریز فلز برای تولید درب فلزی فرفورژه در اندیمشک ارائه می شود اغلب به شکل حرف S انگلیسی یا تلفیقی از دو حرف S با پیچ و تاب های دنباله دار است.

مزایای خرید و نصب انواع درب های فرفورژه در چیست؟

اگر هزینه بیشتری برای درب فلزی فرفورژه در اندیمشک اختصاص می دهید، در عوض، زیبایی، امنیت، نوآوری و تکنولوژی را در یک زمان در اختیار خواهید داشت. بسیاری از مشتریان  تبریز فلز در مورد قیمت درب حیاط فرفورژه با این چالش مواجه هستند که آیا درب های فرفورژه، ایمنی ورودی ساختمان را تضمین می‌کنند یا خیر؟!

یکی از اهدافی که صنعتگران تبریز فلز  دارند تولید انواع درب های فرفورژه و درب فلزی ساختمان است، تولید محصولات مرغوب و با ایمنی بالا است. تصور عاقلانه ای نیست اگر بگوییم درب های فرفورژه  ساخته شده به وسله صنعت گران تبریز فلز ایمن نیستند؛ زیرا از بهترین تکنولوژی برای تولید آنها استفاده شده است. همچنین مرغوب ترین فلزات، چهار چوب، قفل فلزی، رنگ های پایدار، و لنگه های محکم درب برای تولید انواع درب فلزی فرفورژه در اندیمشک در صنعت به کار می روند؛ همچنین از بهترین رنگ ها و بادوام ترین پوشش الکترواستاتیک برای محافظت درب استفاده می شود. کیفیت این درب ها مطابق با استانداردها صنعتی می باشد؛ بنابراین خالی از لطف است که  محصولات تبریز فلز را با ابهام در مسئله ایمنی ارزیابی کنید.

انتخاب رنگ درب ورودی ساختمان 

متداول ترین رنگ هایی که مشتریان  تبریز فلز برای درب می‌پسندند رنگ‌های مشکی، قهوه ای سوخته، طلایی، قرمز آجری، قرمز اخرایی و یا ترکیبی از رنگ های فوق بر روی لنگه های درب است.

بسته به اینکه از چه مصالح و سنگ هایی برای طراحی نمای بیرونی ساختمان استفاده شده باشد می توان مدل رنگ درب را انتخاب کرد. درب مشکی رنگ با تزیینات طلایی، هماهنگی جذابی با سنگ های روشن به رنگ کرمی یا قهوه ای روشن ایجاد می کند.

درب فرفوژه نفر رو و دو لنگه

نسل جدید درب فلزی فرفورژه در اندیمشک

نمونه های دیگردرب فلزی فرفورژه در اندیمشک، درب های هستند که در قسمت بالایی درب به صورت منحنی و گنبدی شکل ساخته شده باشد. نمای بالای این درب ها مانند یک تاج پادشاهی در قسمت ورودی ساختمان از دور خودنمایی می کند.

به طور کلی طرح های هندسی متقارن، طرح های برگرفته از طبیعت و همچنین طرح های ترکیبی فرفورژه با شیشه، ایده های جدیدی هستند که در حال حاضر در صنعت تولید انواع درب های فرفورژه ساختمانی در بازار ارائه شده اند. هرچه فرفورژه های اعمال شده بر روی نمونه‌های درب، پیچیده‌تر باشد جذاب تر به نظر می آیند. به همین دلیل پیش بینی می کنیم میزان استقبال از طرح های شگفت‌انگیز و غیر متداول مشتریان تبریز فلز در سال های اخیر بسیار بیشتر باشد.

بهترین تولیدکننده درب فلزی فرفورژه در اندیمشک

هیچ محدودیتی در طراحی برای درب فرفورژه پارکینگ ، عابر ، فنس ، نرده پنجره یا نرده پله وجود ندارد! شما میتوانید هر ایده ای را برای درب فرفورژه ساختمان خود به واقعیت مبدل کنید و به متخصصان تبریز فلز بسپارید تا طرح دلخواه شما را ایجاد کنند.

استفاده از هنر دست صنعتگران تبریز فلز برای تولید درب فرفورژه در تبریز برای ایجاد قطعات فرفورژه باعث میشود شما  مشتریان فلز گداخته را در هر شکل و جهتی که میخاهید طرح دهید بچرخانید , بتابانید و حالت دهید. استفاده از این قطعات تزئینی در کنار بهره گیری از تکنولوژِی روز در برش ورقهای فلزی مانند دستگاه های CNC و واترجت ,  تبریز فلز تمام محدودیت ها را برای ایجاد طرح دلخواهتان از بین برده است.

به لطف این ترکیب عالی برای درب فرفورژه (هنر دست و تکنولوژِ روز) شما هر طرحی را که برای درب ساختمان خود در ذهن تصور کنید را میتوانید بسازید! این ویژگی منحصربفرد باعث شده ارشیتکت ها بتوانند دربهایی را در سازگاری کامل با نمای ساختمان انتخاب یا طراحی کنند.

درب فرفورژه بدون نیاز به مراقبتهای ویژه!

درب فلزی فرفورژه در اندیمشک از ترکیب آهن و چدن و در برخی موارد آلومینیوم ساخته میشود. استفاده از متریال با کیفیت باعث میشود شما نیاز به صرف زمان و هزینه برای نگهداری های پس از نصب نداشته باشید.

درب فلزی فرفورژه در اندیمشک بطور عام و درب فرفورژه بطور خاص ؛ در برابر سرما و گرما مقاوم هستند. با آب و آتش از بین نمیروند. در برابر ضربه مقاوم هستند. در برابر نفوذ سارقین و … بیشترین ایستادگی را دارند. در طول زمان در برابر پوسیدگی و خوردگی بهترین گزینه هستند.

برخی از این تولیدکنندگان از طرح های اسلیمی و گرافیک سنتی برای ساخت و طراحی گل‌نرده و نصب روی درب های ورودی ساختمان، پارکینگ و ویلاها استفاده می کنند.برای درب های فرفورژه تزئینی به ویژه آنهایی که در ورودی باغ و ویلا نصب می شوند، طرح های منحصر به فرد باید ارائه گردد. یکی از مدل هایی که می‌توان در این صنعت به آنها توجه داشت، مدل بال پرندگان است. شاید تعجب کنید، اما الهام گرفتن از طبیعت برای تولید درب های فرفورژه مدرن و چشم نواز می تواند شرکت های تولید کننده درب فلزی را به موفقیت بیشتری نزدیک کند.

درب فرفورژه قیمت متناسب با بودجه شما

با در نظر گرفتن تمام مزیتهای ذکر شده ، درب فرفورژه مناسب ترین قیمت را در مقایسه با سایر انواع درب دارد. همچنین به دلیل وجود طرح ها و مدلهای بسیار زیاد درب فرفورژه شما میتوانید در هر رنج قیمتی یک نوع درب فرفورژه انتخاب کنید. شما میتوانید در صفحه گالری درب پارکینگ ، نمونه های متعددی از این مدل درب را ببینید.

شما میتوانید در مواردی ، بدون کاهش کیفیت ، با راهنمایی کارشناسان ما  تا حدودی از وزن نهایی درب مورد نظر خود بکاهید که باعث کاهش قیمت محصول نهایی خواهد شد. ولی در انتخاب درب برای ساختمان خود همواره به این نکته توجه کنید که درب ساختمان به عنوان پیشانی نمای عمارت شما تا سالها (و شاید به اندازه عمر آن) معرف زیبایی و کیفیت عمارت شما خواهد بود. توجه به این مهم ، شما را در انتخاب دربی شایسته عمارتتان یاری خواهد کرد.

در خرید درب فرفورژه دقت کنید

در طول این مقاله سعی کردیم شما را با درب فرفورژه آشنا کنیم و ویژگیهای آن را بطور کامل شرح دادیم. ولی ذکر یک نکته بسیار مهم در این زمینه ضروری است: محصول خوب زمانی بدست می آید که شما از متریال خوب استفاده کرده باشید. از هنر دست آهنگردان باتجربه بهره برده باشید. از دانش فنی کافی برخوردار باشید. مجهز به ابزار و دستگاه هایی با تکنولوژی روز باشید. و از همه مهمتر و حلقه اتصال تمام موارد بالا , تجربه در ساخت و تولید یک محصول است.

تبریز فلز بیش از چندین سال تجربه در طراحی تولید درب فرفورژه

مجموعه تبریز فلز با تکیه بر مهارت و تجربه تیم فنی و تولید و همچنین تجهیز به تکنولوژی روز برای ساخت انواع درب فرفورژه ، حفاظ پنجره ، فنس ، نرده پله ، پله پیچ و حفاظ روی دیوار با شعار کیفیت در تولید درب های فلزی مشغول به فعالیت میباشد.

موسیقی ارف کودکان

موسیقی ارف کودکان چیست ؟

به زبان ساده، این تکنیک آموزش موسیقی راهی است برای معرفی و آموزش در سطح کودکان، یعنی به روشی که برای آن‌ها آشنا و قابل فهم است. طیف گسترده‌ای از مفاهیم موسیقی از طریق کارهایی که کودکان به طور غریزی هر روز انجام می‌دهند آموزش داده می‌شود: آواز، رقص، حرکت و نمایش. سازهای کوبه‌ای نیز به دلیل ساده بودن نقش مهمی در موسیقی ارف دارند علاوه بر این با نواختن سازهای کوبه‌ای حس بازی و شادی در آن‌ها ایجاد می‌شود.

فواید دوره های موسیقی ارف برای کودکان

در واقع ارف بهترین و جذاب ترین شیوه برای تعلیم موسیقی به کودکان است. تحقیقات انجام شده بر روی این موضوع ثابت می‌کند موسیقی بر روح انسان اثرات مثبتی می‌گذارد و باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود .

در ارف نیز به کودکانی که از نظر سنی نمی‌توانند آموزش‌های تخصصی ببیند موسیقی آموخته می‌شود اما به روشی جالب و سرگرم کننده. آموزش موسیقی از سنین دو تا سه و نیم سالگی شروع شده و تا ۵ سالگی می‌توانند سازهای ابتدایی را یاد بگیرند. معمولا برای آموزش و نواختن سازهای جدی حداقل سن پیشنهادی ۵ سالگی است.

موسیقی-ارف-کودکان-3

یادگیری چگونگی ساخت موسیقی فرصتی شگفت انگیز برای رشد در زندگی کودکان را به وجود می‌آورد. بهترین را برای بهره مندی بیشتر از مزایای موسیقی شروع آن در سریع ترین زمان است. یادگیری موسیقی در دوران کودکی مزایای زیادی دارد که در آینده کودکان نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین این امر باعث بهبود مهارت‌های اجتماعی کودکان شما می‌شود، در افزایش اعتماد به نفس و حتی در موفقیت تحصیلی آنها موثر است.

از چه نوع موسیقی و سازهایی در ارف استفاده می شود؟

رایج‌ترین سبک موسیقی مورد استفاده در ارف موسیقی محلی یا فولک است. آوازها معمولاً کوتاه و با تکرار نسبتاً کوتاه هستند تا آواز خواندن برای همه هنرجویان آسان باشد و بتوانند آن‌ها را به صورت هم زمان بخوانند و بنوازند. یک از دلایل مهم استفاده از موسیقی محلی این است که با توجه به زمینه فرهنگی معمولاً هنرجویان ارتباط عمیق تری با این موسیقی برقرار می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، بداهه پردازی و آهنگسازی از اجزای اصلی این سبک تدریس است، بنابراین بیشتر موسیقی مورد استفاده توسط خود دانش آموزان ایجاد می‌شود، زیرا آن‌ها در حال کاوش در سازها، خلاقیت خود را نشان می‌دهند و سرگرم این موضوع می‌شوند.

سازهای مورد استفاده در ارف عمدتا انواع سازهای ریتمیک مثل دایره زنگی و طبلک است. این به این دلیل است که ارف احساس می‌کرد که ریتم یک شکل اساسی یا بیان انسانی است و کودکان به طور طبیعی به آن رجوع می‌کنند.

سایر سازها عبارتند از: زایلوفون سوپرانو، آلتو و باس – متالوفون‌های سوپرانو و آلتو و باس – ریکوردرهای آلتو و سوپرانو. سازهای مورد استفاده در ارف معمولا صداهای گرم و ملایم و دوست داشتنی دارند که در اشتیاق کودکان تاثیر دارند و برای نواختن همراه با آوازهای کودکانه ترکیب زیبایی را ایجاد می‌کنند.

موسیقی-ارف-کودکان-2

برخی از تکنیک هایی که درموسیقی ارف کودکان استفاده می شود:

  • استفاده از اسامی شخصیت‌ها و یا حیوانات مختلف که مورد علاقه کودکان است
  • فعالیت‌هایی مانند دست زدن، پایکوبی
  • نت خوانی و آشنایی با ریتم به صورت غیر مستقیم
  • ترکیب حرکات و ریتم های موزون که به درک موسیقیایی کودک کمک می‌کند
  • اساس آموزش سازها مانند دیگر سازها است ولی روش یاد دادن آن با خلاقیتی متفاوت انجام می‌شود تا برای کودکان جذاب باشد.

حکم جلب حقوقی و کیفری

حکم جلب چیست؟

حکم جلب لغتی عامیانه می باشد که در حقوق به آن حکم جلب در امور حقوقی یا دستور جلب گفته می‌شود. در اصطلاح حقوق، حکم به تصمیمی گفته می‌ شود که قاضی دادگاه درباره دعوای مطروحه و برای فیصله دادن اختلاف صادر می‌ نماید.
حکم قاطع دعوا است. یعنی با صدور آن، تکلیف دعوای مطروحه تعیین شود. با این توضیح باید گفت که “دستور جلب” یا  “قرار جلب” حکم محسوب نمی‌ گردد. زیرا قاطع دعوا نیست. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شخصی با امتناع از پرداخت دین خود، در آستانه بالا کشیدن مالتان باشد. در چنین مواردی اولین فکری که به ذهنتان می‌ رسد، گرفتن حکم جلب بدهکار است. اما یادتان باشد که این دستور در پرونده‌ های حقوقی مانند اختلاف ‌های مالی به آسانی صادر نمی‌ گردد. و زمان‌ بر می باشد. ولی اگر پرونده‌ کیفری باشد، قاضی سریع‌ تر حکم جلب متهم را صادر می‌ نماید.

دستور جلب عادی و سیار

هر قاضی تنها در حوزه قضایی خود قادر است. قرار جلب در امور حقوقی صادر کند. به عنوان نمونه کل استان تهران یک حوزه قضایی به شمار می رود و قاضی تهران فقط می تواند این دستور  را در حوزه استان تهران صادر کند. و در صورتی که فردی که قرار است برایش دستور صادر گردد. در خارج از حوزه قضایی بود، باید به حوزه قضایی دیگر نیابت داده شود.

حکم-جلب-3

دستور جلب هم به دو روش صورت می گیرد:

برخی مواقع امکان دارد قاضی پرونده این دستور را به یک کلانتری خاص ارسال کند. که این نوع از قرار جلب در امور حقوقی، قرار جلب عادی می باشد. ولی در صورتی که دستور به تمام کلانتری‌ های حوزه قضایی داده شود. به آن جلب سیار گفته می شود. البته این دو روش قرار در امور حقوقی به اعلام شاکی بستگی دارد. به این شکل که چنانچه شاکی در دادگاه بیان نماید. از محل زندگی فرد مورد نظر که از وی شکایت کرده. اطلاع دارد، دستور جلب عادی صادر می‌ گردد. ولی در صورت عدم آگاهی شاکی از محل زندگی وی یا در مواردی که بدهکار متواری شده است. شاکی باید این مسئله را در دادگاه عنوان نماید. تا دستور جلب سیار برای او صادر شود.

حکم جلب حقوقی

قرار جلب حقوقی دستوری می باشد که قاضی پرونده در مراحل مختلف برای دستگیری افراد صادر می‌ نماید. تا آن ها در محضر دادگاه حاضر شوند. قرار جلب در دو حالت صادر می‌ گردد. گاهی قاضی دادگاه در روند اجرای حکم، برای مجبور کردن فرد به اجرای حکم، قرار جلب صادر می‌ کند. و بعضی اوقات که فرد متهم نشده است، قاضی برای رسیدگی به حکم و انجام تحقیقات بیشتر دستور جلب کسی را که از او شکایت شده است، صادر می‌ نماید. البته در این مورد هنوز معلوم نیست که فرد متهم است یا خیر. و به این علت که دلایلی برای متهم بودن او وجود دارد، قاضی این قرار را صادر کرده است.

در این حالت ابتدا متهم را به دادگاه دعوت می‌ کنند. و در صورتی که وی در دادگاه حاضر نشد، برای رسیدگی به پرونده او را جلب می‌ نمایند. اما در دعاوی حقوقی در صورتی می‌ توان دستور جلب صادر نمود که این امکان وجود نداشته باشد. که در زمان اجرای حکم، مالی از بدهکار معرفی شود یا اینکه خود بدهکار مالی را برای ادای دین خود معرفی نکند. بنابراین قاضی پرونده با اعمال ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیت‌ های مالی، حکم جلب او را صادر می‌ کند.

حکم-جلب-1

حکم جلب کیفری

در هر مرحله از دعوا به دستور قاضی رسیدگی کننده به جهت دستگیری افراد صادر می گردد. و به موجب آن افراد در دادگاه حاضر می شوند.

حکم جلب کیفری در دو مورد صادر می شود:

اجبار فرد به اجرای حکم

  • مورد اول زمانی است که حکمی علیه فرد صادر شده است. و در مرحله اجرا می باشد و قاضی دستور می دهد تا فرد را برای اجرا نمودن حکم جلب کنند.

انجام تحقیقات بیشتر

  • مورد دوم زمانی صادر می شود که هنوز اتهامی علیه فرد ثابت نشده است. ولی قاضی مبادرت به صدور قرار جلب می‌ نماید. تا بتواند با حضور فرد تحقیقات بیشتری انجام دهد و به پرونده رسیدگی کند. در این حالت فرد هنوز به عنوان مجرم شناخته نشده است ولی دلایلی وجود دارد که اتهام را متوجه او می کند. در این حالت قبل از جلب فرد را به دادگاه دعوت می نمایند. ولی اگر دعوت دادگاه را اجابت کرد، برای جلب وی از جانب قاضی رسیدگی کننده قرار جلب صادر خواهد می شود.

جرایم قابل گذشت

جرایم قابل گذشت چیست؟

جرایم قابل گذشت جرایمی هستند که با شکایت شاکی یا شخص متضرر شروع می‌شود. یا به بیانی دیگر شکایت شاکی از جمله شرایط اصلی این دسته از پرونده‌ های قضایی است. در این قسمت لازم به ذکر است که قبل یا حتی در زمان رسیدگی به پرونده جرم، شخصی که شاکی یا متضرر است می‌تواند فرد مجرم را ببخشد. با رضایت شخص شاکی پرونده بسته می‌ شود.

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چه عاملی باعث شده تا مراجع قضایی این دسته از جرم‌ ها را قابل گذشت اعلام کنند؟ جنبه خصوصی جرمی که اتفاق افتاده است بر جنبه عمومی آن غلبه می‌ کند.

گذشت شاکی در جرایم قابل رضایت

شخص شاکی که قصد اعلام رضایت دارد باید خواسته خود را با بیانی کاملا شیوا و واضح مطرح کند. جمله بندی و سخنان این شخص باید به گونه‌ ای باشد که قصد گذشت کردن در سخنان او مشهود باشد. در صورت بخشش شخص مجرم روند پیگیری پرونده را متوقف و پرونده مختونه اعلام می‌ شود. گذشت می‌ تواند شفاهی، کتبی یا رسمی و غیر رسمی نیز باشد. کذشت شفاهی می‌ تواند نوشته و به دادگاه مربوطه ارائه گردد. گذشت کتبی رسمی هم باید در دفتر ثبت اسناد رسمی یا در کلانتری ثبت شود.

جرایم قابل گذشت

فهرست جرایم

جرایمی که به موجب قانون خاص قابل رضایت بعد از حکم هستند عبارتند از:

  •  جرایم تعزیری مندرج در قانون مجازات اسلامی در کتاب دیات
  •  حد قذف – ماده 255 قانون مجازات اسلامی: ( حد قذف ، حق الناس است و تعقیب )
  •  حد سرقت بندهای د . ذ . ر . ز . م . ماده 268 قانون مجازات اسلامی: ( . . .  بند د : صاحب مال از سارق در مرجع قضایی شکایت کند. ) بند ذ : ( صاحب مال  . . . )
  •  تحصیل سند یا نوشته باسوء استفاده از ضعف نفس اشخاص – ماده 596 تعزیرات: ( هر کس با استفاده از ضعف نفس شخصی یا هوی و هوس او یا حوایج  . . . )
  •  توهین به افراد  - ماده 608 تعزیرات: ( توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک . . . )
  •  سقط جنین ناشی از ضرب و اذیت و آزار عمدی زن حامله  –  ماده 622 تعزیرات: ( هر کس عالما و عامدا به واسطه ضرب و یا اذیت و آزار زن حامله . . . )
  •   امتناع از دادن طفل سپرده شده – ماده 632 تعزیرات : ( اگر کسی از دادن طفلی که به او سپرده شده است در زمان مطالبه اشخاصی امتناع کند. )
  •   رها کردن طفل یا شخصی که قادر به محافظت از خود نیست در محل خالی از سکنه – ماده 633 تعزیرات: ( هر گاه کسی شخصا یا به دستور دیگری این کار را انجام دهد. )
  •   ترک انفاق زوجه و افراد واجب النفقه  ماده 642 تعزیرات و ماده 53 قانون
  •  افشای اسرار حرفه ای – ماده 648 قانون تعزیرات: ( اطبا و جراحان و ماماها و دارو فروشان و . . . )
  •   تهدید – مواد 668 و 669: ( هر کس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید ، دیگری را . . . )

جرایم-قابل-گذشت

جرایم تعزیری قابل بخشش بعد از حکم

  •   تحریق اشیای منقول – ماده 676 تعزیرات: ( هر کس سایر اشیای منقول متعلق به دیگری را آتش بزند.)
  •   تخریب عمدی اشیای منقول و غیر منقول – ماده 677 تعزیرات: ( هر کس عمدا اشیای منقول یا غیر منقول متعلق به دیگری را تخریب کند.)
  •   کشتن ، مسموم کردن ، تلف یا ناقص کردن عمدی و بدون ضرورت حیوان حلال گوشت دیگری یا حیواناتی که اشکار آنها توسط دولت ممنوع است –  ماده 679 تعزیرات .
  •   سوزاندن یا اتلاف عمدی اسناد تجاری و غیر تجاری غیر دولتی –  ماده 682 : ( هر کس عالما هر نوع اسناد یا اوراق تجارتی و غیر تجارتی  را بسوزاند. )
  • چراندن محصول دیگری ، تخریب باغ و محصول دیگری –  ماده 684 تعزیرات: ( هر کس محصول دیگری را بچراند یا تاکستان یا باغ میوه یا نخلستان . . . )
  •   قطع یا از بین بردن اصله نخل خرما بدون مجوز قانونی – 685 تعزیرات: ( هر کس اصله نخل خرما را به هر ترتیب یا هر وسیله از بین ببرد. )
  •  تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحکت یا ممانعت از حق – ماده 690 تعزیرات: ( هر کس به وسیله ی صحنه سازی از قبیل پی کنی ، دیوار کشی . . . )
  • تصرف ملک غیر به قهر و غلبه – ماده 692 تعزیرات: ( هر گاه کسی ملک دیگری را به قهر و غلبه تصرف کند. )
  •   ورود به عنف یا تهدید در منزل یا مسکن غیر – ماده 694 تعزیرات: ( هر کس در منزل یا مسکن دیگری  ورود یا تهدید کند )
  •  افترا –  ماده 697 تعزیرات: ( به وسیله ی اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه  . . . )
  •   نشر اکاذیب –  ماده 698 : ( به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی . . . )
  •   افترا عملی –  ماده 699 تعزیرات: ( عالما و عامدا به قصد متهم نمودن دیگری آلات و ادوات جرم و اشیایی . . . )
  •  هجو ماده 700 تعزیرات: ( هر کس با نظم یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی . . . )
 

الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

الگوریتم موش کور گوگل

گوگل در تاریخ 1 سپتامبر 2016 بار دیگر از یکی از الگوریتم های خود به نام موش کور یا possum رو نمایی نمود. تا پیش از انتشار الگوریتم موش کور، کسب و کارهای غیر محلی شانس زیادی برای حضور در رتبه های برتر گوگل نداشتند. الگوریتم‌ های گوگل طی سالیان اخیر تحولات مختلفی را تجربه کرده اند. و با بروزرسانی‌ های گوناگون به سمتی قدم گذاشتند که بهترین خدمات را به کاربران اینترنت ارائه دهند. باید اعتراف کنیم که گوگل تا حد زیادی به‌ واسطه الگوریتم‌ هایش توانسته است که نظرات مثبت کاربران جلب کند. یکی از این الگوریتم‌ ها که تاثیر فوق‌ العاده‌ ای بر سئو محلی داشته است، الگوریتم موش کور (Possum) بوده است. در این مقاله قصد داریم تا به شکل کامل مزایای الگوریتم موش کور را شرح دهیم با ما همراه باشید.

 چرا گوگل نام موش کور را برای این الگوریتم انتخاب کرده؟

پس از معرفی الگوریتم موش کور، مشخص شد که گوگل در هر جستجو از سوی یک کاربر با کلمه یکسان، نتایج مختلفی را نمایش می دهد. در این زمان وب مستران در چنین شرایطی ممکن است گمان داشتند که سایت آنها گوگل پنالتی شده یا گوگل آن‌ها را جریمه کرده است.
اما در واقعیت این طور نبود؛ بر اساس قابلیت الگوریتم موش کور، کاربران در هر بار جستجو شاهد نتایجی بودند که بر اساس موقعیت جغرافیایی و اصول سئو محتوا نمایش داده می شد. تغییرپذیری نتایج نمایش داده شده برای کاربران و حذف برخی از سایتها باعث شد تا این الگوریتم با عنوان موش کور شناخته شود.

الگوریتم-موش-کور-گوگل

هدف الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

الگوریتم‌های سئو محلی در کل به شکلی طراحی شدند که بهترین نتایج را به کاربران نشان دهند. تعداد زیادی از افراد در شهر زندگی می‌ کنند. در گذشته کاربران شهری پس از جستجو، مواردی را مشاهده می‌ کردند که در نزدیکی آن‌ ها حضور داشت. این اتفاق باعث می‌ شد کسب‌ و کارهایی که در حومه شهر فعالیت داشتند به سختی در فضای اینترنت مشاهده شوند.
الگوریتم موش کور با قابلیت‌ هایی که دارا است این امکان را فراهم ساخته تا مشاغلی که در حومه شهرها فعالیت دارند و حتی به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، در صفحه نتایج کاربران به راحتی دیده شوند.

کمک به کسب و کارهای محلی در لوکال سئو

همان طور که در این مقاله اشاره شد، این الگوریتم به کسب و کارهای محلی کمک می کند تا در صفحه ی نتایج رتبه بهتری به دست بیاورند. گوگل مفهوم سئو محلی را با معرفی الگوریتم ونیز و کبوتر برای کاربرانش آشکار ساخت و نشان داد که توجه به این سئو تا چه حد می‌ تواند بر موفقیت کسب‌‍ و کارهای محلی تاثیرگذار باشد. می توان گفت الگوریتم possum از این نظر شبیه الگوریتم کبوتر عمل می کند. این الگوریتم به موقعیت مکانی اهمیت زیادی می دهد. به عنوان مثال اگر شغل شما حومه شهر باشد و متقاضی های آن از داخل شهر باشند، تا قبل این الگوریتم بالا آمدن شما در سرچ گوگل خیلی سخت بود، اما به وسیله این الگوریتم بالا آمدن شما در رتبه بندی گوگل بسیار ساده‌تر شده است.

تاثیر موش کور در انتخاب کلمات کلیدی

تا پیش از معرفی این الگوریتم، کسب‌ و کارهای مختلف سعی می‌ کردند تا سایت خود را با تکیه بر یک کلمه خاص معرفی کنند. اما بعد از شروع به کار موش کور، انتخاب کلمات کلیدی برای کسب‌ و کارها کاملا دچار تحول شد.
کسب‌ و کارهای مختلف پی بردند که جهت رسیدن به سوددهی بالا و دریافت نتایج مثبت از موتور جستجومی بایست سایت خود را با لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به گوگل معرفی کنند. برای مثال رستورانی که در شهر رشت فعالیت دارد. به‌ جای تمرکز روی کلمه کلیدی رستوران، بهتر است تا روی عبارت رستوران در رشت کار کند تا نتایج به‌ مراتب بهتری دریافت کند.
این اقدام گوگل باعث شد که سایت‌ها و برندهای بزرگ به‌ تنهایی یکه‌ تازی نکنند و به شکل درست با کسب‌ و کارهای دیگر رقابت داشته باشند.

 

الگوریتم-موش-کور-گوگل1

یکسان سازی آدرس

از دیگر موارد الگوریتم موش کور، یکسان سازی آدرس می‌ باشد. که می‌ تواند تاثیر بسزایی بر سئو محلی سایت شما داشته باشد. موش کور با توجه به آدرسی که شما در گوگل مپ وارد کردید شما را در سئو محلی بالا می آورد. پس دقت کنید که آدرس خود را کاملا صحیح و دقیق وارد نمایید. و به هیچ عنوان دو آدرس برای یک کار انتخاب نکنید. به دلیل اینکه اتفاق افتاده که این الگوریتم فقط یکی از آدرس ها را به کاربران نشان داده. و آدرس دیگر را فیلتر کرده است.

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از مردم در فضای اینترنت به دنبال مراکز و کسب‌وکارهایی هستند که به موقعیت جغرافیایی آن‌ها نزدیک تر باشند. و بتوانند نیازهای مختلف آن‌ ها را برطرف کنند. الگوریتم‌ های سئو محلی نیز برای رفع نیاز این کاربران طراحی شدند. الگوریتم موش کور، یکی از جدیدترین الگوریتم‌ های معرفی شده توسط گوگل می باشد. که جهت تکمیل کار الگوریتم‌های ونیز و کبوتر شروع به کار کرده است.
این الگوریتم جهت کمک به کسب‌ و کارهایی که در حومه شهر فعالیت داشتند. و به خوبی دیده نمی‌ شدند. طراحی شد. و همچنین سعی کرد تا تحولی بزرگ در انتخاب کلمات کلیدی برای مشاغل محلی رقم بزند.