طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

الگوریتم موش کور گوگل

گوگل در تاریخ 1 سپتامبر 2016 بار دیگر از یکی از الگوریتم های خود به نام موش کور یا possum رو نمایی نمود. تا پیش از انتشار الگوریتم موش کور، کسب و کارهای غیر محلی شانس زیادی برای حضور در رتبه های برتر گوگل نداشتند. الگوریتم‌ های گوگل طی سالیان اخیر تحولات مختلفی را تجربه کرده اند. و با بروزرسانی‌ های گوناگون به سمتی قدم گذاشتند که بهترین خدمات را به کاربران اینترنت ارائه دهند. باید اعتراف کنیم که گوگل تا حد زیادی به‌ واسطه الگوریتم‌ هایش توانسته است که نظرات مثبت کاربران جلب کند. یکی از این الگوریتم‌ ها که تاثیر فوق‌ العاده‌ ای بر سئو محلی داشته است، الگوریتم موش کور (Possum) بوده است. در این مقاله قصد داریم تا به شکل کامل مزایای الگوریتم موش کور را شرح دهیم با ما همراه باشید.

 چرا گوگل نام موش کور را برای این الگوریتم انتخاب کرده؟

پس از معرفی الگوریتم موش کور، مشخص شد که گوگل در هر جستجو از سوی یک کاربر با کلمه یکسان، نتایج مختلفی را نمایش می دهد. در این زمان وب مستران در چنین شرایطی ممکن است گمان داشتند که سایت آنها گوگل پنالتی شده یا گوگل آن‌ها را جریمه کرده است.
اما در واقعیت این طور نبود؛ بر اساس قابلیت الگوریتم موش کور، کاربران در هر بار جستجو شاهد نتایجی بودند که بر اساس موقعیت جغرافیایی و اصول سئو محتوا نمایش داده می شد. تغییرپذیری نتایج نمایش داده شده برای کاربران و حذف برخی از سایتها باعث شد تا این الگوریتم با عنوان موش کور شناخته شود.

الگوریتم-موش-کور-گوگل

هدف الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

الگوریتم‌های سئو محلی در کل به شکلی طراحی شدند که بهترین نتایج را به کاربران نشان دهند. تعداد زیادی از افراد در شهر زندگی می‌ کنند. در گذشته کاربران شهری پس از جستجو، مواردی را مشاهده می‌ کردند که در نزدیکی آن‌ ها حضور داشت. این اتفاق باعث می‌ شد کسب‌ و کارهایی که در حومه شهر فعالیت داشتند به سختی در فضای اینترنت مشاهده شوند.
الگوریتم موش کور با قابلیت‌ هایی که دارا است این امکان را فراهم ساخته تا مشاغلی که در حومه شهرها فعالیت دارند و حتی به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، در صفحه نتایج کاربران به راحتی دیده شوند.

کمک به کسب و کارهای محلی در لوکال سئو

همان طور که در این مقاله اشاره شد، این الگوریتم به کسب و کارهای محلی کمک می کند تا در صفحه ی نتایج رتبه بهتری به دست بیاورند. گوگل مفهوم سئو محلی را با معرفی الگوریتم ونیز و کبوتر برای کاربرانش آشکار ساخت و نشان داد که توجه به این سئو تا چه حد می‌ تواند بر موفقیت کسب‌‍ و کارهای محلی تاثیرگذار باشد. می توان گفت الگوریتم possum از این نظر شبیه الگوریتم کبوتر عمل می کند. این الگوریتم به موقعیت مکانی اهمیت زیادی می دهد. به عنوان مثال اگر شغل شما حومه شهر باشد و متقاضی های آن از داخل شهر باشند، تا قبل این الگوریتم بالا آمدن شما در سرچ گوگل خیلی سخت بود، اما به وسیله این الگوریتم بالا آمدن شما در رتبه بندی گوگل بسیار ساده‌تر شده است.

تاثیر موش کور در انتخاب کلمات کلیدی

تا پیش از معرفی این الگوریتم، کسب‌ و کارهای مختلف سعی می‌ کردند تا سایت خود را با تکیه بر یک کلمه خاص معرفی کنند. اما بعد از شروع به کار موش کور، انتخاب کلمات کلیدی برای کسب‌ و کارها کاملا دچار تحول شد.
کسب‌ و کارهای مختلف پی بردند که جهت رسیدن به سوددهی بالا و دریافت نتایج مثبت از موتور جستجومی بایست سایت خود را با لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به گوگل معرفی کنند. برای مثال رستورانی که در شهر رشت فعالیت دارد. به‌ جای تمرکز روی کلمه کلیدی رستوران، بهتر است تا روی عبارت رستوران در رشت کار کند تا نتایج به‌ مراتب بهتری دریافت کند.
این اقدام گوگل باعث شد که سایت‌ها و برندهای بزرگ به‌ تنهایی یکه‌ تازی نکنند و به شکل درست با کسب‌ و کارهای دیگر رقابت داشته باشند.

 

الگوریتم-موش-کور-گوگل1

یکسان سازی آدرس

از دیگر موارد الگوریتم موش کور، یکسان سازی آدرس می‌ باشد. که می‌ تواند تاثیر بسزایی بر سئو محلی سایت شما داشته باشد. موش کور با توجه به آدرسی که شما در گوگل مپ وارد کردید شما را در سئو محلی بالا می آورد. پس دقت کنید که آدرس خود را کاملا صحیح و دقیق وارد نمایید. و به هیچ عنوان دو آدرس برای یک کار انتخاب نکنید. به دلیل اینکه اتفاق افتاده که این الگوریتم فقط یکی از آدرس ها را به کاربران نشان داده. و آدرس دیگر را فیلتر کرده است.

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از مردم در فضای اینترنت به دنبال مراکز و کسب‌وکارهایی هستند که به موقعیت جغرافیایی آن‌ها نزدیک تر باشند. و بتوانند نیازهای مختلف آن‌ ها را برطرف کنند. الگوریتم‌ های سئو محلی نیز برای رفع نیاز این کاربران طراحی شدند. الگوریتم موش کور، یکی از جدیدترین الگوریتم‌ های معرفی شده توسط گوگل می باشد. که جهت تکمیل کار الگوریتم‌های ونیز و کبوتر شروع به کار کرده است.
این الگوریتم جهت کمک به کسب‌ و کارهایی که در حومه شهر فعالیت داشتند. و به خوبی دیده نمی‌ شدند. طراحی شد. و همچنین سعی کرد تا تحولی بزرگ در انتخاب کلمات کلیدی برای مشاغل محلی رقم بزند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد