طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

چراغ چک خودرو مزدا 3

بررسی دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

 چراغ چک خودرو مزدا3 که به عنوان چراغ نشان ­‌دهنده عیب نیز نامیده می­‌ شود، علامتی از سوی ECU یا کامپیوتر خودرو است که در واقع بیانگر این است که خطایی رخ داده است.


روشن شدن چراغ چک خودرو مزدا3 در واقع اعلام زنگ خطری است تا در اولین فرصت ممکن به بررسی و عیب یابی خودرویتان بپردازید. روشن شدن این چراغ می تواند حاکی از یک مشکل پر­هزینه، مانند خرابی کاتالیزور باشد یا ممکن است بیانگر یک مشکل جزئی مانند شل بودن درپوش باک بنزین باشد.

شایان ذکر است روشن شدن چراغ چک به طور قطعی نمی تواند بیانگر بروز ایرادی در خودرویتان باشد و در برخی موارد مانند روشن کردن موتور اتومبیل بعد از چندین ساعت یا در صبح هنگام می تواند قابل چشم پوشی باشد. معمولا در این موارد چراغ چک پس از طی نمودن مسافتی نسبتا کوتاه و یا روشن خاموش کردن موتور اتومبیل خاموش می شود اما در صورت روشن ماندن دائمی چراغ چک یا تکرار این مساله در روزهای آینده باید جهت تشخیص و رفع اشکال اتومبیل به تعمیرگاه مراجعه شود.

این نکته فراموش نشود که روشن شدن چراغ چک خودرو مزدا 3 دلایل مختلفی دارد که ممکن است بسیار ساده و یا بدلیل یک اشکال اساسی باشد. در اینجا به تعدادی از رایج ترین علل روشن شدن چراغ چک خودرو مزد ا3 می پردازیم.

خراب شدن سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن وظیفه اندازه‌ گیری میزان اکسیژن سوخته نشده را در اگزوز خودرو عهده دار است. از این رو اطلاعات به کامپیوتر خودرو فرستاده می‌ شود تا بهترین نسبت سوخت و هوا وارد سیلندرها شوند. البته احتمال دارد زمان تعویض سنسور‌ها فرا رسیده باشد ولی همچنان موتور به عملکرد خود ادامه دهد که البته در شرایط پیش آمده ، مصرف سوخت بیش‌ تر می گردد. به این نکته توجه داشته باشید که یک سنسور معیوب در مدت طولانی می‌‌ تواند موجبات خراب شدن قطعاتی مانند کاتالیزور و شمع‌ ها را به همراه داشته باشد.

بسته نبودن درب باک بنزین

در برخی موارد دیده شده است که بسته نبودن درب باک بنزین یا شل بودن درب آن باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می گردد. بر این اساس در صورتی که به تازگی باک خودرویتان را پر کرده اید و چراغ چک روشن شده است بهتر است درپوش باک خودرو را چک کنید تا شاید مشکل برطرف شد.

خراب شدن مبدل کاتالیستی

مبدل کاتالیستی در سیستم اگزوز قرار دارد و در واقع نقش این قطعه بدین نحو است که کربن مونواکسید تولید شده در موتور را به کربن دی اکسید تبدیل کند. گفتنی است تعویض به موقع روغن می تواند نقش به سزایی در افزایش طول عمر مبدل کاتالیستی داشته باشد.

خرابی کوئل و یا شمع‌ ها

کوئل وظیفه دارد که الکتریسیته با ولتاژ بالای مورد نیاز برای فرآیند جرقه ‌زنی در شمع‌ ها را تامین کند. در واقع در خودروهای قدیمی یک کوئل برای تمام سیلندرها درنظر گرفته می‌ شد اما در خودروهای جدید به ازای هر سیلندر یک کوئل تعبیه شده است. به عنوان مثال بوگاتی شیرون ۱۶ کوئل دارد. البته این موضوع ارتباطی به تعداد کوئل‌ های خودروی شما ندارد ؛ در صورتی که یکی از کوئل‌ ها نیز به درستی کار نکند ، شاهد روشن شدن چراغ‌ چک در صفحه آمپر خودرویتان خواهید بود. ضمنا در بیشتر مواقع خرابی کوئل ناشی از ایرادات موجود در شمع و سیم‌ های شمع می باشد.

خرابی وایر شمع

نقش وایر اتصال بین شمع و کوئل است و درصورتی که وایر به درستی کار نکند ، دیگر امکان جرقه زنی در موتور وجود نخواهد داشت و چراغ چک روشن خواهد شد.لرزش خودرو در هنگام درجا کارکردن و افت قابل توجه قدرت موتور از علائم خراب شدن وایر می باشند .

یرای خواندن ادامه مطلب در اینجا کلیک کنید.


HYPER-V چیست؟ | تبریز وب سایت

Hyper-V چیست؟ اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار باشید یا یک متخصص فناوری اطلاعات و یا حتی فردی علاقه مند به فناوری ، نیاز به اجرای چندین سیستم عامل پیدا می کنید. Hyper-V به شما این امکان را می دهد چندین سیستم عامل را به عنوان ماشین مجازی در ویندوز اجرا کنید. Hyper-V به طور اختصاصی مجازی سازی سخت افزار را فراهم می کند. به این معنا که هر ماشین مجازی با سخت افزار مجازی کار می کند. Hyper-V همچنین امکان ایجاد درایوهای سخت مجازی ، سوئیچ های مجازی و تعدادی دستگاه مجازی دیگر را به شما می دهد که همگی می توانند به ماشین های مجازی اضافه شوند.

دلایل استفاده از مجازی سازی:

نرم افزاری را اجرا کنید که به نسخه های قدیمی سیستم عامل های ویندوز یا غیر ویندوز نیاز دارد.

  • با سیستم عامل های دیگر آزمایش کنید. Hyper-V ایجاد و حذف سیستم عامل های مختلف را بسیار آسان می کند.
  • یک نرم افزار را با استفاده از چندین ماشین مجازی روی چندین سیستم عامل آزمایش کنید. با Hyper-V می توانید همه آنها را روی یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ اجرا کنید. این ماشین های مجازی را می توان به هر سیستم Hyper-V دیگر از جمله Azure صادر و سپس وارد کرد.

نیازمندی های سیستم HYPER-V چیست؟ (سیستم مورد نیاز)

Hyper-V در نسخه های 64 بیتی Windows 10 Pro ، Enterprise و Education موجود است. در نسخه خانگی موجود نیست. بیشتر رایانه ها از Hyper-V استفاده می کنند ، با این حال هر ماشین مجازی یک سیستم عامل کاملاً جداگانه اجرا می کند. به طور کلی می توانید یک یا چند ماشین مجازی را روی رایانه با 4 گیگابایت رم اجرا کنید ، اگرچه به منابع بیشتری برای ماشین های مجازی اضافی یا نصب و اجرای نرم افزارهای فشرده مانند بازی ها ، ویرایش ویدئو یا نرم افزارهای طراحی مهندسی نیاز خواهید داشت. برخی از ویژگی ها وجود دارد که در HYPER-V در ویندوز متفاوت از HYPER-V قابل اجرا در ویندوز سرور است.

ویژگی های HYPER-V که فقط در ویندوز سرور موجود است:

  • انتقال مستقیم ماشین های مجازی از یک میزبان به میزبان دیگر.
  • ماکت Hyper-V.
  • کانال فیبر مجازی.
  • شبکه SR-IOV.
  • VHDX به اشتراک گذاشته شده.

ویژگی های HYPER-V که فقط در ویندوز 10 موجود است:

  • ایجاد شدن سریع و گالری VM
  • شبکه پیش فرض (سوئیچ NAT)

مدل مدیریت حافظه برای Hyper-V در ویندوز متفاوت است. در یک سرور ، حافظه Hyper-V با این فرض که فقط ماشین های مجازی روی سرور در حال اجرا هستند ، مدیریت می شود. Hyper-V در ویندوز ، حافظه با این انتظار مدیریت می شود که اکثر ماشین های کلاینت علاوه بر اجرای ماشین های مجازی ، از روی میزبان نیز از نرم افزار استفاده می کنند.

گوگل فونت | اهمیت استفاده از گوگل فونت

گوگل فونت چیست؟

Google Fonts گوگل فونت در سال 2010 راه اندازی شد. و به سرعت تبدیل به بزرگترین و رایگان ترین فونت های منبع باز در اینترنت شد. تمام قلم های Google برای استفاده های تجاری و شخصی رایگان هستند. وب سایت Google Fonts برای همه افراد آسان است که به سرعت فونت های مختلف را برای نیازهای طراحی خود انتخاب و استفاده کنند.


برای چه کسانی قابل اسفاده است؟

طراحان گرافیک ، طراحان UX ، محققان ، توسعه دهندگان ، طراحان وب ، وبلاگ نویسان ، مدیران شبکه های اجتماعی ، کارآفرینان ، هنرمندان ، دانشجویان ، معلمان ، عکاسان و بسیاری دیگر. حتی گوگل فونت را در بیلبوردها ، پوسترها ، عرشه های ارائه ، دعوت نامه های عروسی ، وب سایت ها و کتابها بارها مورد استفاده قرار گرفته است.


چه کسی فونت ها را ایجاد می کند؟

گوگل فونت با طراحان و جامعه طراحی در سراسر جهان همکاری می کند. این افراد و سازمان ها قلم هایی را که در گوگل فونت مشاهده می کنید طراحی می کنند. به عنوان مثال ، Łukasz Dziedzic یک طراح حروف چاپی مستقل است. که حروف محبوب ، Lato را طراحی کرده است. یک کارخانه تولید حروف چینی به نام ParaType نوع فونت PT Serif را طراحی کرده است.

چرا Google به فونت ها اهمیت می دهد؟

هر پیوند API Google Fonts در یک وب سایت به Google این فرصت را می دهد تا داده کاوی بیشتری انجام دهد. دلیل دیگری که Google به فونت ها اهمیت می دهد این است که آنها می خواهند فونت های منبع باز وب را در دسترس مردم قرار دهند.

آنها می خواهند وب سریعتر و زیباتری بسازند که پیمایش و استفاده از آن راحت تر باشد. آنها همچنین گوگل فونت را در سال 2010 شروع کردند که خدمتی مانند این بسیار مورد نیاز بود ، بنابراین مشکل دیگری را که در اینترنت داشتیم حل کردند.

دلابل استفاده از گوگل فونت:

  • اجرای فونت ها در وب سایت شما آسان است
  • بیش از 850 قلم برای انتخاب وجود دارد
  • کیفیت کلی فونت ها همچنان در حال افزایش است
  • Google Fonts برای استفاده چاپی نیز قابل بارگیری است