طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

موسیقی ارف کودکان

موسیقی ارف کودکان چیست ؟

به زبان ساده، این تکنیک آموزش موسیقی راهی است برای معرفی و آموزش در سطح کودکان، یعنی به روشی که برای آن‌ها آشنا و قابل فهم است. طیف گسترده‌ای از مفاهیم موسیقی از طریق کارهایی که کودکان به طور غریزی هر روز انجام می‌دهند آموزش داده می‌شود: آواز، رقص، حرکت و نمایش. سازهای کوبه‌ای نیز به دلیل ساده بودن نقش مهمی در موسیقی ارف دارند علاوه بر این با نواختن سازهای کوبه‌ای حس بازی و شادی در آن‌ها ایجاد می‌شود.

فواید دوره های موسیقی ارف برای کودکان

در واقع ارف بهترین و جذاب ترین شیوه برای تعلیم موسیقی به کودکان است. تحقیقات انجام شده بر روی این موضوع ثابت می‌کند موسیقی بر روح انسان اثرات مثبتی می‌گذارد و باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود .

در ارف نیز به کودکانی که از نظر سنی نمی‌توانند آموزش‌های تخصصی ببیند موسیقی آموخته می‌شود اما به روشی جالب و سرگرم کننده. آموزش موسیقی از سنین دو تا سه و نیم سالگی شروع شده و تا ۵ سالگی می‌توانند سازهای ابتدایی را یاد بگیرند. معمولا برای آموزش و نواختن سازهای جدی حداقل سن پیشنهادی ۵ سالگی است.

موسیقی-ارف-کودکان-3

یادگیری چگونگی ساخت موسیقی فرصتی شگفت انگیز برای رشد در زندگی کودکان را به وجود می‌آورد. بهترین را برای بهره مندی بیشتر از مزایای موسیقی شروع آن در سریع ترین زمان است. یادگیری موسیقی در دوران کودکی مزایای زیادی دارد که در آینده کودکان نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین این امر باعث بهبود مهارت‌های اجتماعی کودکان شما می‌شود، در افزایش اعتماد به نفس و حتی در موفقیت تحصیلی آنها موثر است.

از چه نوع موسیقی و سازهایی در ارف استفاده می شود؟

رایج‌ترین سبک موسیقی مورد استفاده در ارف موسیقی محلی یا فولک است. آوازها معمولاً کوتاه و با تکرار نسبتاً کوتاه هستند تا آواز خواندن برای همه هنرجویان آسان باشد و بتوانند آن‌ها را به صورت هم زمان بخوانند و بنوازند. یک از دلایل مهم استفاده از موسیقی محلی این است که با توجه به زمینه فرهنگی معمولاً هنرجویان ارتباط عمیق تری با این موسیقی برقرار می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، بداهه پردازی و آهنگسازی از اجزای اصلی این سبک تدریس است، بنابراین بیشتر موسیقی مورد استفاده توسط خود دانش آموزان ایجاد می‌شود، زیرا آن‌ها در حال کاوش در سازها، خلاقیت خود را نشان می‌دهند و سرگرم این موضوع می‌شوند.

سازهای مورد استفاده در ارف عمدتا انواع سازهای ریتمیک مثل دایره زنگی و طبلک است. این به این دلیل است که ارف احساس می‌کرد که ریتم یک شکل اساسی یا بیان انسانی است و کودکان به طور طبیعی به آن رجوع می‌کنند.

سایر سازها عبارتند از: زایلوفون سوپرانو، آلتو و باس – متالوفون‌های سوپرانو و آلتو و باس – ریکوردرهای آلتو و سوپرانو. سازهای مورد استفاده در ارف معمولا صداهای گرم و ملایم و دوست داشتنی دارند که در اشتیاق کودکان تاثیر دارند و برای نواختن همراه با آوازهای کودکانه ترکیب زیبایی را ایجاد می‌کنند.

موسیقی-ارف-کودکان-2

برخی از تکنیک هایی که درموسیقی ارف کودکان استفاده می شود:

  • استفاده از اسامی شخصیت‌ها و یا حیوانات مختلف که مورد علاقه کودکان است
  • فعالیت‌هایی مانند دست زدن، پایکوبی
  • نت خوانی و آشنایی با ریتم به صورت غیر مستقیم
  • ترکیب حرکات و ریتم های موزون که به درک موسیقیایی کودک کمک می‌کند
  • اساس آموزش سازها مانند دیگر سازها است ولی روش یاد دادن آن با خلاقیتی متفاوت انجام می‌شود تا برای کودکان جذاب باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد