طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

بررسی کن کاغذی در درمان ریشه دندان

بررسی کن کاغذی در درمان ریشه دندان

کن‌ کاغذی یک وسیله مخروطی شکل با عرض و تقارب متنوع از جنس کاغذ است که در درمان ریشه به منظور خشک کردن و جذب مواد مایع در داخل کانال ریشه استفاده می گردد. نام دیگر کن کاغذی، کن جاذب (absorbent point) می باشد. کن کاغذی همانند گوتا پرکا به صورت دستی رل و توسط لیزر مدرج شده اند و طول های ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۲ و ۲۴ میلی متر بر روی آن مشخص شده است.

کن کاغذی از سلولز گیاهی، یک پلیمر بدون شاخه از گلوکز- b-D تشکیل شده است. گروه های هیدروکسیل در سلولز، پیوندهای فراوان هیدروژنی بین زنجیره‌ های پلیمری تشکیل می دهند. همچنین خاصیت هیدروفیلیک یا آب دوست به وجود می آورند و باعث می‌ شوند آب قابل توجهی در ساختار آن ها جذب شود.

هدف اصلی روش درمان کانال ریشه حذف محتوای فضای پالپ و شکل دادن به دیواره های کانال برای قرار دادن مواد پر کننده است. درمان کانال ریشه طی سه مرحله اصلی شامل تمیز کردن کانال ریشه، پر کردن کانال ریشه و اضافه کردن تاج انجام می شود. مهمترین کار در مرحله تمیز کردن، خشک کردن کانال ریشه و میکروب زدایی و حذف کلیه محتویات درون کانال ریشه شامل مواد آلی، میکرو فلورا، باکتریها، بقایای مواد غذایی، پوسیدگی ها، مواد پرکننده کانال ریشه و تراشه های عاجی می باشد.

ویژگی کن‌ های کاغذی

  • شکل یکنواخت با کارایی عالی
  • انعطاف پذیر به منظور کاربرد آسان
  • کاملا استریل و بهداشتی است.
  • اندازه ها و نوع ها دارای دقت بالا
  • راهنما های رنگی برای شناسایی آسان اندازه ها
  • به اندازه کافی سفت و سخت است که به راحتی وارد کانال ریشه شود.

طریقه استفاده از کن‌ های کاغذی

در مواردی که دندان نیاز به عصب کشی داشته باشد، ابتدا متخصص عفونت‌ های دندان را با فرزی مناسب برداشته و بعد از اینکه به ریشه رسید نوبت به برداشت پالپ دندان است که از طریق فایل دستی و یا روتاری با توجه به نظر پزشک انجام می‌ شود. در ادامه این مرحله باید محل کاملا خشک شود که این کار به واسطه‌ کن کاغذی صورت میگیرد.

کن کاغذی

ویژگیهایی که هنگام خرید کن‌ های کاغذی باید مد نظر داشت:

  • باید خاصیت جذب زیاد آب، خون و برخی مایعات دیگر مانند مایعات سروز را داشته باشند.
  • باید صاف و بدون خمیدگی بوده و دارای طول، شکل مخروطی و اندازه یکنواخت باشد.
  • طبق استانداردهای ISO، پیپر دندانپزشکی باید از یکپارچگی کافی در سطح برخوردار باشند
  • کن کاغذی باید علاوه بر اینکه ظرفیت بالایی برای جذب رطوبت و اشباع شدن دارد به اندازه ای محکم و مقاوم باشد که در هنگام استفاده الیاف آن از بین نرفته و در ریشه رسوب نکند.

بررسی Absorbent Paper از لحاظ فنی

کن کاغذی ماده ای است که جهت خشک کردن انتهای کانال دندان از آن استفاده می‌ شود زمانی که یک دندان نیاز به عصب کشی داشته باشد دندانپزشک برای برداشتن پوسیدگی آن از فرز مناسب برای تراش دندان استفاده می کند تا بتواند به عصب یا ریشه ی دندان به راحتی دسترسی پیدا نماید. برداشت عصب یا پالپ از کانال به وسیله ی فایل دستی یا روتاری بسته به تصمیم دندانپزشک معالج انجام می گیرد. در این مرحله ابتدا کانال ریشه خشک و تمیز شده که این کار به وسیله ی کن کاغذی انجام می گیرد، این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر مقدار کمی هم از عصب یا مواد در درون کانال باقی مانده باشد، بعد ها موجب تحلیل رفتن دندان خواهد شد، پس برای اطمینان خاطر به طور کامل کانال خشک می شود و جای خالی آن با گوتا پرکا پر می شود.

استفاده از کن کاغذی با درصد های مختلف به نظر دندان پزشک بستگی دارد که درصد این کن ها میزان خشک کنندگی بیشتر یا کمتر آن را نشان میدهد. کن های کاغذی با درصد پایین تر که از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار هستند برای دندان های عقبی یا خلفی که دارای ریشه ها و کانال های کج و منعطف است استفاده می شود و از کن های کاغذی با درصد بالاتر که از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است برای دندان های جلویی استفاده می شود که توانایی جذب رطوبت بالاتری را دارد. پس نتیجه می گیریم که کن های کاغذی درصد بالاتر دارای خشک کنندگی بیشتر و کن های کاغذی درصد پایین تر از خشک کنندگی کمتری برخوردار هستند.

خرید کن کاغذی دندانپزشکی

دنت آتروپات یکی از فروشگاه‌ های اینترنتی است که تمامی تجهیزات دندانپزشکی در آن با قیمتی بسیار مناسب و با کیفیت بالا به فروش میرسد. این فروشگاه دارای نماد اعتماد و تاییدیه کامل از وزارت تجهیزات پزشکی است. ارسال آسان و ایمن به سراسر نقاط ایران، ضمانت مرجوع و … از جمله مواردی است که این سایت ارائه می‌دهد. البته دنت آتروپات گاها تخفیفات بسیار خوبی را بر روی تمامی محصولاتش اعمال می‌ کند و شما می‌ توانید با قیمتی به صرفه کالا مدنظرتان را خریداری نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد