در واقع حفاظ شاخ گوزنی را می توان یک ترکیب از قطعات فلزی میلگرد برنده و تیز تعریف نمود که با جوشکاری فلزات به هم متصل شده اند. این نوع طراحی حفاظ برای رسیدن به بیشترین ایمنی و استحکام است که با طرح های ویژه جلوه های خاصی را همراه با ایمنی بالا دارد .
حفاظ شاخ گوزنی و انواع آن ایمن ترین نوع حفاظ روی دیوار است. شما برای محل زندگی یا کار خود به دنبال حفاظی هستید که احتمالا به اندازه ساختمان شما عمر خواهد کرد. حفاظی که با امنیت جان و مال شما و خانواده تان سروکار دارد.
حفاظ شاخ گوزنی جزو حفاظ های نسل جدید به شمار میرود و دقیقاً به این شکل، قدمت چندانی ندارد. طراحی این حفاظ به گونه ای می باشد که الهام گرفته از شاخ گوزن می باشد و بیشتر برای منازل و ساختمانهایی که دارای فضاهای باز مانند حیاط ، بالکن یا حیاط خلوت ویلایی میباشند به کار میرود.
سفارش-حفاظ-شاخ-گوزنی-1-1
ارتفاع این نوع از حفاظ ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است.
برای جوشکاری و نصب حفاظ نرده شاخ گوزنی ، شاخک های حفاظ به روش جوشکاری دوطرفه و الکترود مخصوص این نوع حفاظ استفاده می شود.
مقطع برش پیکان های حفاظ ۲ الی ۴ سانتی متر است .لازم است برای ساخت از میلگرد ۱۰ استفاده شود.
حفاظ نرده شاخ گوزنی به گونه ای می باشد که حتی اگر سارقان حرفه ای باشند ولی با استناد به نوک تیز و برنده بودن میلگرد استفاده شده در ساخت این حفاظ، امکان رد شدن از حفاظ به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد .
یکی از محاسن شرکت آهن فراز در ساخت این نوع حفاظ از فولاد با کربن بالا و میلگردهای ۱۰ استفاده میشود و قابلیت نصب در هر نوع دیواری را دارا می باشد.
نحوه ساخت حفاظ شاخ گوزنی از مواردی است که شما بعنوان مشتری قبل از خرید باید یک سری اطلاعات کلی درباره آن داشته باشید تا بتوانید هنگام سفارش با توجه به این اطلاعات، بهترین و با کیفیت ترین نرده را برای محافظت از دیوار های خود انتخاب و خریداری نمایید.
حفاظ شاخ گوزنی از اتصال تعدادی میلگرد یا پروفیل آهنی بریده شده با نوک تیز به یکدیگر و در نهایت به سازه اصلی میباشد. این میلگرد ها با اندازه استاندارد و دقیق بریده شده و با استفاده از جوش co2 که البته برخی تولید کننده ها به دلیل اینکه هزینه کار برایشان کمتر شود از جوش الکترود استفاده میکنند، به میلگرد بزرگتر که سازه اصلی حفاظ را تشکیل میدهد متصل خواهند شد.
پس از اتمام مراحل اتصال و جوشکاری، حفاظ به قسمت شست و شو میرود تا گرد و خاک آهن از روی بدنه آن بصورت کامل پاک شود تا هنگام رنگ کاری مشکلی از نظر ظاهری پیش نیاید. در انتها حفاظ به بخش رنگ کاری رفته و رنگ دلخواه مشتری که هم میتواند رنگ روغنی باشد و هم رنگ کوره ای الکترواستاتیک به نرده اضافه میشود.
این نوع حفاظ ها دزد گیری مناسب میباشد و هم اکنون برای امنیت تمام مراکز تفریحی، مراکز اداری و تجاری از حفاظ های مانند فنس های برقی، قفل الکترونیک، دوربین مداربسته (حفاظ نا محسوس و قابل رویت) انواع حفاظ ساختمان که دارای نوک های تیز و برنده می باشند. مانند حفـاظ لیلیومی، حفـاظ سر نیزه ای،حفـاظ بوته ای، حفـاظ شاخ گوزنی و … استفاده میشود.
سفارش-حفاظ-شاخ-گوزنی-1-1
امنیت و ایمنی بسیار بالایی که با استفاده از این روش ایجاد خواهد شد در مقایسه با هزینه ای که از شما درخواست می گردد بسیار ارزشمند بوده و برای افزایش امنیت از این روش با اطمینان کامل استفاده نمایید. بعد از جوشکاری اینکه نرده ی دیوار آماده شده است باید رنگ آمیزی شود. معمولا اندازه نرده هایی که به عنوان حفاظ ساخته و تولید می شود پروسه های زیاد و طولانی را طی می کنند به دلیل اینکه هزینه های پیشنهادی برای آنها بیشتر باشد.
جوش این حفاظ نیز به دو روش انجام میشود: 1) جوشکاری الکترود 2) جوش تحت گاز co2
روش قدیمی جوشکاری که با اتصال شکننده و ضعیف پس از مدتی در اثر ضربه یا پوسیدگی میشکند. در این روش با اتصال الکترود به محل جوشکاری، پیوند ایجاد میشود و بر روی آن زائده ای تشکیل میشود که اصطلاحا گل جوش نامیده میشود. این گل جوش باید توسط جوشکار یا با فرز کاری برطرف شود ولی این کار هیچگاه در ساخت حفاظ شاخ گوزنی به دلیل تعداد بالای نقاط جوش (بیش از 230 اتصال در هر متر) عملا غیرممکن است! به همین دلیل این زائده خود یکی از معیاب بزرگ جوشکاری الکترود است که در طول زمان باعث پوسیدگی و سست شدن نقطه اتصال میشود.
از طرفی پس از رنگ کاری، در اثر ضربه در حین بارگیری و تخلیه یا نصب حفاظ، این گل جوش کنده میشود و باعث از بین رفتن رنگ در آن نقطه میشود که به زیبایی کار نیز صدمه میزند و پس از مدتی نیز باعث خوردگی فلز و زنگ زده شدن آن میشود. همچنین اگر جوشکار از مهارت کافی برخوردار نباشد و نیروی مناسبی را در هنگام اتصال الکتروداستفاده نکند باعث ایجاد اتصال ضعیف میشود که به راحتی شکسته میشود.
یکی از بزرگترین معایب جوشکاری الکترود این است که در هنگام ایجاد اتصال جوشکاری، هوا با جوش ترکیب میشود و با نفوذ هوا به داخل محل جوش، باعث ایجاد خلا میشود(اصطلاحا کرم خوردگی جوش نامیده میشود.)که باعث ایجاد جوش ناقص و شکننده میشود.
در جوشکاری co2 این نقیصه برطرف شده و در هر بار اتصال برای جوشکاری، گاز co2 مانع نفوذ هوا به نقطه جوش میشود و درنتیجه اتصال کامل و جوش محکمتری نسبت به الکترود خواهیم داشت. این اتصال آنقدر قوی است که حتی میتوان از جوش co2 برای اتصال آلیاژ چدن به فلز هم استفاده کرد. در حالیکه با جوش الکترود این کار امکان پذیر نمی باشد.
صنایع پمپ سازی نوید سهند تولیدکننده انواع پمپ لجن کش، کف کش، پمپ لجن کش نوع KRT، سانتریفیوژ آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز می باشد.
جهت سفارش این محصول روی لینک کلیک کنید.
در یک تعریف ساده می توان توربو ماشین هیدرولیکی را به صورت ماشین مکانیکی دواری معرفی کرد که در آن، انرژی بین ماشین و سیال به دلیل وجود حرکت دینامیکی ماشین انتقال می یابد. به بیان دیگر توربو ماشین ماشینی است که در آن انرژی مکانیکی بین سیال عامل (Working fluid) و پره های چرخان با حرکت دینامیکی این پره ها منتقل می یابد. جهت بررسی نحوه ایجاد و رخداد پدیده کاویتاسیون لازم است تا علت وقوع ناحیه ای کم فشار را بررسی کنیم. چرا که ایجاد ناحیه کم فشار در یک سیال است که حباب بخار را ایجاد میکند.
جهت انتقال انرژی در توربو ماشین ها اهمیت بسیار زیادی دارد و دو گروه اصلی از توربو ماشین ها را تعیین می کند. در ادامه این دو گروه معرفی شده اند:
در پمپ جهت انتقال انرژی از پره چرخان به سیال عامل است یعنی سیال با ورود به پمپ و خروج از آن انرژی می گیرد. در توربین این فرایند برعکس است. یعنی جهت انتقال انرژی از سیال عامل به پره است و سیال پس از عبور از توربین انرژی از دست می دهد و باعث چرخش پره می شود.
در هر محلی که از توربوماشین های هیدرولیکی (پمپ ها و توربین ها) استفاده می گردد، وقوع کاویتاسیون ممکن و دارای اهمیت بسیار است. در طراحی و همچنین در حین کارکرد این دستگاه ها باید پدیده کاویتاسیون به دقت بررسی شود و از آن جلوگیری شود.
لازم به ذکر است که پدیده کاویتاسیون در محل های دیگری هم رخ می دهد از جمله : پروانه کشتی ها، اژدرها، پمپ های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) و سرریز سدها.
به زبان ساده کاویتاسیون، که با نام های دیگری همچون حبابزایی، خوردگی و حفرهسازی نیز شناخته می شود، فرآیندی است که طی آن، در ناحیهای از مایع با فشار پایین، حباب بخار شکل میگیرد و سپس این حباب دچار ترکیدگی شده و انرژی از خود آزاد می کند.
جهت بررسی نحوه ایجاد و رخداد پدیده کاویتاسیون لازم است تا علت وقوع ناحیه ای کم فشار را بررسی کنیم. چرا که ایجاد ناحیه کم فشار در یک سیال است که حباب بخار را ایجاد میکند.
در مواردی که مایعات دارای حرکات متلاطم می باشد، تغییرات فشار در مایع رخ می دهد.
در اثر تغییرات شدید فشار در سیال (اکثرا افت فشار)، فشار موضعی کم تر از فشار بخار مایع می شود و این امر سبب می شود تا حباب هایی پر شده از بخار ایجاد شود که تحت عنوان حباب یا حفره شناخته می شوند.
لازم به ذکر است که در حالت عادی در یک دمای خاص، فشار بخار مایع مشخص است. حال اگر فشار قسمتی از مایع کمتر از فشار بخار باشد و دما همان دمای مشخص، اتفاقی که می افتد این است که در آن دما مایع شروع به تبخیر می کند. تبخیر موضعی مایع در جایی که فشار کمتر از فشار بخار است، سبب ایجاد حباب های بخار می شود.
پدیده کاویتاسیون نامطلوب بوده و به قطعات آسیب می رساند. کاویتاسیون با هدف قرار دادن پروانه ها (در کشتی ها یا پمپ ها) و بدنه داخلی پمپ سبب ایجاد مشکلات زیادی می شود که در ادامه آن ها را نام برده ایم.
در این بخش به معرفی انواع کاویتاسیون در پمپ ها می پردازیم و راه حل هایی برای جلوگیری از وقوع انواع کاویتاسیون را معرفی می کنیم.
انواع کاویتاسیون در پمپ ها به شرح زیر است:
درب فلزی با ورق لیزری نسل جدید درب های فلزی که قابلیت ساخت در ابعاد مختلف را دارا می باشد.
این درب ها بعنوان درب ورودی ساختمان، درب ورودی پارکینگ، درب حیاط، درب منزل، درب ویلا، درب باغ، درب های ورودی ساختمان های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.
این درب ها قابلیت استفاده لوگو و یا طرح اختصاصی سازمان بر روی درب را دارا می باشند.
طرح های درب های لیزری با در نظر گرفتن استحکام و یکپارچگی در عین زیبایی به وسیله طراحان و معماران کار آزموده تولید می شوند.
جهت سفارش و خرید این محصول روی لینک کلیک کنید.
درب حیاط، نقطه کانونی ساختمان می باشد. دربفلزی حیاط یکی از عوامل موثر در زیبایی ساختمان محسوب می شود، همچنین علاوه بر زیبایی، در تامین امنیت ساختمان و افزایش ارزش ساختمان به شدت موثر می باشد. درب های فلزی دیگری چون درب فلزی پارکینگ، درب فلزی ویلا و … در امنیت و ارزش ساختمان دخیل است. یکی از بهترین و موثر ترین راه کار های برای مدرن سازی ظاهر ساختمان ها و یا نمای بیرونی ساختمان استفاده از درب های فلزی حیاط می باشد. درب فلزی حیاط بسیار متنوع می باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع درب های حیاط، ابعاد استاندارد آن، وزن آن، جنس درب حیاط و رنگ آن ها و … بپردازیم.
در این قسمت به بررسی انواع درب های ورودی ، درب های ویلایی و درب های حیاط و … که با خلاقیت و مدل ها زیبا تولید شده اند می پردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید که انتخاب درب باید با سبک طراحی ساختمان هماهنگ باشد. اگر درب انتخابی شما یکی از بهترین درب ها و با کیفیت ترین درب ها باشد، در صورتی که با سبک طراحی ساختمان هماهنگ نباشد، در زیبایی و ارزش ساختمان تاثیر منفی خواهد داشت.
در طراحی و ساخت انواع ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی عموما دو نوع درب درب نفر رو و ماشین رو تعبیه شده است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. درب های ماشین رو، درب هایی می باشند که برای ورود و یا خروج ماشین ها به داخل ساختمان استفاده می شود، اما درب های نفر رو برای ورود و خروج افراد به داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. امکان سفارشی سازی هر کدام از درب ها وجود دارد.
درب های نفررو دارای ابعاد و ون های استاندارد می باشند. اندازه استاندارد ارتفاع درب های نفر رو بین 235 سانتی متر تا 245 سانتی متر می باشد، اما ابعاد استاندارد آن ها حدودا 115 تا 125 می باشد. لام به ذکر است که وزن آن تقریبا 200 کیلوگرم خواهد بود. وزن درب های ماشین رو حدود 600 کیلوگرم خواهد بود. ناگفته نماند که وزن درب های نامبرده به طرح و یا مدل آن ها بستگی دارد.
عوامل مختلفی در قیمت نهایی درب فلزی حیاط موثر می باشد که یکی از مهم ترین آن ها، نوع طرح و یا نقشه درب انتخابی می باشد. هر چه طرح درب ها ساده تر باشد، قیمت نهایی درب کمتر می باشد زیرا وقت کمتری جهت ساخت و پردازش آن، نیاز است، در غیر این صورت وقت بیشتری برای پردازش و اجرای درب نیاز می باشد. طرح و یا نقشه های پیچیده به طرح های فرفورژه و کنگره معروف می باشند. به عنوان مثال دستمزد ساخت درب فلزی حیاط با طرح ساده حدود 6 هزار تومان اما دستمزد ساخت درب فلزی فرفورژه بین 8 تا 20 هزار تومان می باشد. در نتیجه یکی از عوامل بسیار مهم طرح و یا مدل درب حیاط می باشد.