تبلیغات یکی از اولیهترین و اصولیترین عناصر شناخته شدن در میان مشتریان است در این میان داشتن تیزر تبلیغاتی به خصوص برای محصولات و کسب و کار های جدید مانند یک سکوی پرتاب عمل خواهد کرد.
هر کسب و کاری چه برای معرفی چه برای جا انداختن محصولش نیازمند تبلیغات است و طبق آمار، افراد تبلیغات بصری را به انواع دیگر ترجیح میدهند خصوصا اگر داستانی پشت آن نهفته باشد. این ویژگی را دقیقا میتوان به تیزرهای تبلیغاتی نسبت داد. اما تیزر تبلیغاتی چیست و چه ویژگیهای دارد؟ برندهای جهانی بر چه اساس تیزر تبلیغاتی میسازند؟
در این مقاله قصد داریم بگوییم رایجترین انواع آن کدامند و چه عواملی باعث میشوند تا یک تیزر تبلیغاتی موفق شود.
قبل از پاسخ دادن به سوال تیزر تبلیغاتی در تبریز چیست ابتدا بهتر است توضیح کوچکی درباره کلمه ” تیزر ” بدهیم.
این کلمه در فرهنگ لغات انگلیسی اسم فاعل از” Tease “ به معنای ” دست انداختن و اذیت کردن” است. اما تیزینگ ( Teasing ) در فرهنگ اصطلاحات تبلیغات و بازاریابی به سبکی از تبلیغات گفته میشود که در آن برای افزایش جلب توجه و درگیری ذهنی مخاطب از تحریک حس کنجکاوی او استفاده میشود. به این ترتیب که اطلاعات بصورت کامل به او عرضه نمیشود ( مثلا نام برند یا محصول در آگهی عرضه نمیشود). این گونه کمپینها معمولا در چند فاز زمانی یا مکانی طراحی و نشر میشوند. به آگهیهای مرحله اول که بیشترین جلب توجه و ایجاد سوال، درگیری یا علاقه را در مخاطب ایجاد میکند “تیزر” گفته میشود. این سبک از تبلیغات ابتدا بیشتر توسط خوانندهها و تبلیغکنندگان فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی استفاده میشد.
قبل از پاسخ دادن به سوال تیزر تبلیغاتی چیست ابتدا بهتر است توضیح کوچکی درباره کلمه ” تیزر ” بدهیم.
این کلمه در فرهنگ لغات انگلیسی اسم فاعل از” Tease “ به معنای ” دست انداختن و اذیت کردن” است. اما تیزینگ ( Teasing ) در فرهنگ اصطلاحات تبلیغات و بازاریابی به سبکی از تبلیغات گفته میشود که در آن برای افزایش جلب توجه و درگیری ذهنی مخاطب از تحریک حس کنجکاوی او استفاده میشود. به این ترتیب که اطلاعات بصورت کامل به او عرضه نمیشود ( مثلا نام برند یا محصول در آگهی عرضه نمیشود). این گونه کمپینها معمولا در چند فاز زمانی یا مکانی طراحی و نشر میشوند. به آگهیهای مرحله اول که بیشترین جلب توجه و ایجاد سوال، درگیری یا علاقه را در مخاطب ایجاد میکند “تیزر” گفته میشود. این سبک از تبلیغات ابتدا بیشتر توسط خوانندهها و تبلیغکنندگان فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی استفاده میشد.
لذا با توجه به معانی موجود استفاده از کلمه تیزر بجای آگهی تلویزیونی (TVC ) غلط مصطلح است اما کلمه “تیزرتبلیغاتی” به دلیل ماهیت تبلیغاتی تیزر غلط اندر غلط است!! اما کلمه “تیزر تلویزیونی” عبارتی درست است که معمولا مانند کلمه تیزر در جای نادرست استفاده میشود.
تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند:
تیزرهای تبلیغاتی برای موارد بسیاری به کار میروند از جمله:
هر کسب و کاری برای معرفی محصولش نیازمند تبلیغات است. اما تبلیغات نیز استراتژیهای مخصوص به خودش را دارد و فقط با ساخت یک ویدیو تبلیغاتی و انتشار آن بدون استراتژی نمیتوان انتظار نتیجهبخشی تبلیغات را داشت. در واقع هر برندی نیازمند آن است که ذهن مشتری را از قبل برای محصول آماده کند و در او هیجان به خرید ایجاد کند. تیزر تبلیغاتی یکی از روشهای ایجاد هیجان در مشتری است که هم نام برند را در ذهن او نهادینه میکند و هم منجر به فروش بیشتر محصول میشود.
تیم آنکادر با سابقه بیش از ۱۰ سال در زمینههای طراحی و تبلیغات بهترین ایدهها را برای ساخت تیزر تبلیغاتی مورد نظر شما دارد، برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.