طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

بوت استرپ Bootstrap چیست؟

بوت استرپ (bootstrap)

بوت استرپ در سال 2010 توسط مارک اوتو و جیکوب ثورنتون به وجود آمد. فریم ورک بوت استرپ یکی از ابزار های رایگان برای طراحی وب سایت است که مورد استفاده سئوکاران و طرحان سایت قرار می گیرد. بوت‌ استرپ به عنوان محبوب ترین و پر کاربردترین ابزار برای راحت کردن و سرعت بخشیدن به طراحی سایت ریسپانسیو شناخته میشود و جزو آن دسته از واژه‌هایی است که در حوزه‌های مختلفی دارای معانی و تفسیرهای متفاوتی است. اما به طور کلی منظور از بوت‌ استرپ فرایندی خود راه‌انداز است که بدون ورودی بیرونی عمل می‌کند. بوت استرپ شامل HTML ، CSS ، javascript و دیگر زبان ها و قالب های برنامه نویسی تحت وب می باشد.

Bootstrap برای ساده‌سازی صفحات وب ایجاد شده است که اصلی‌ترین هدف آن به کارگیری در پروژه‌های وب، اعمال رنگ، سایز، فونت و قالب به پروژه است.  بوت استرپ حاوی چندین کامپوننت جاوا اسکریپت در قالب افزونه‌های jQuery است که با استفاده از آن‌ها، المان‌های رابط کاربری همچون کادرهای محاوره‌ای (Dialog Boxes)، راهنمای یک خطی (Tooltip) و اسلایدهای Carousel فراهم می‌شوند. هر کدام از اجزای این ابزار شامل یک ساختار HTML، تعریف‌ها (Declarations) و همچنین گاهی همراه با کدهای جاوا اسکریپت هستند.

چرا باید از بوت استرپ استفاده کرد؟

بوت استرپ پرطرفدارترین فریم ورک برای ایجاد Layout ها به حساب می‌آید. عملکرد CSS در این فریم ورک جذاب، به صورت واکنش‌گرایی است. به گونه‌ای که به راحتی با تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر تطبیق پیدا می‌کند. فریم ورک بوت استرپ از طراحی First-Mobile پشتیبانی می‌کند و با انواع مرورگرها مثل فایرفاکس، کروم، Opera و سایر موارد سازگاری دارد. فریم ورک بوت استرپ به خوبی پشتیبانی می‌شود و افراد می‌توانند با مشارکت همگانی در خصوص استفاده از Bootstrap با یکدیگر تعامل داشته باشند.

در این میان، بوت استرپ این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا به سادگی آن را راه‌اندازی و همچنین، در مدت زمان کمتر از یک ساعت یک طرح کاری ایجاد کنند. با توجه به سادگی استفاده از بوت استرپ، پشتیبانی قدرتمند، محبوبیت فریم ورک بوت استرپ و همچنین مستندات قوی آن، استفاده از Bootstrap در صفحات وب بسیار مطلوب است.

طریقه استفاده از Bootstrap

با مراجعه به سایت رسمی Bootstrap می‌توانید آخرین نسخه آن را دانلود کنید. اما دقت داشته باشید در هنگام دانلود Bootstrap چند مرحله پیش رو خواهید داشت:

  • دانلود فایل بوت استرپ: در این حالت CSS، جاوا اسکریپت و فونت‌ها کامپایل و کوچک‌سازی شده‌اند، اما این گزینه شامل هیچگونه سند یا فایل منبع اصلی نیست.
  • دانلود سورس کد: فایل‌های منبع پیش‌پردازنده Less، جاوا اسکریپت و فونت‌ها به همراه اسناد در این روش وجود دارند. در این گزینه به کامپایلر پیش‌پردازنده Less و برخی تنظیمات دیگر نیاز است.
  • دانلود نسخه Sass: بوت استرپ از پیش‌پردازنده Less به Sass منتقل شده است تا به راحتی در پروژه‌های Rails ،Compass یا پروژه‌های مختص به Sass قرار بگیرند. Sass یک زبان اسکریپت‌نویسی پیش‌پردازنده است که به کدهای CSS تفسیر و کامپایل می‌شود. Sass تعمیمی از CSS به حساب می‌آید که با کمک آن می‌توان فرآیند استایل‌دهی را راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام داد.

مزایای استفاده از Bootstrap

Bootstrap به عنوان یکی از جذاب‌ترین چارچوب‌ها در حوزه توسعه وب در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و علاوه بر مزیت‌هایی همچون سادگی و راحتی کار با آن، نقاط قوت دیگری نیز دارد

  • قابلیت سفارشی‌سازی با حجم کم
  • ابزاری کاملا رایگان
  • کاهش خطاهای مربوط به مرورگر
  • ارائه یک فریم ورک سازگار با قابلیت پشتیبانی از اکثر مرورگرها
  • رفع کد های CSS
  • ایجاد ساختار و ظاهر واکنش‌گرایی
  • ارائه چندین افزونه جاوا اسکریپت با به کارگیری jQuery
  • پشتیبانی و مستندات مناسب
  • امکان دسترسی به قالب‌ها ، تم ها و افزونه های وردپرس به صورت حرفه‌ای

معایب استفاده از Bootstrap

نسبت به مزایایی که این فریم ورک دارد، کاستی‌هایی نیز دارد. باید توجه داشت که نقاط قوت و امکانات Bootstrap نسبت به نقاط ضعف آن بسیار برجسته‌تر است و به همین دلیل این فریم ورک محبوبیت بسیاری دارد. یکی از معایب این فریم ورک مربوط به این مسئله است که اگر طراحان وب‌سایت بخواهند طراحی پیش‌فرض Bootstrap را به دلخواه خود تغییر دهند، مدت زمان زیادی را باید صرف بازنویسی فایل‌ها و تغییر Style بوت استرپ کنند تا حدی منحصر به فرد شود و مشابه وب‌ سایت‌های دیگر نباشد، بنابراین نیاز است که تغییراتی در آن ایجاد شود. استایل‌ها در Bootstrap طولانی هستند و این موضوع باعث می‌شود خروجی‌های متعدد و غیرضروری در HTML تولید شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد