طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

هویت بصری چیست و چه اهمیتی دارد؟

هویت بصری چیست و چه اهمیتی دارد؟

هر از گاه دیده می شود تعریف مشترک بین برند، برندینگ و هویت بصری ارائه می شود که این موضوع به کلی اشتباه است. دقت داشته باشید هریک از موارد فوق تعاریف مختلف دارند. درکی که جامعه و حتی دنیا از یک سازمان یا شرکت دارند را برند می گوییم. به فعالیت های سازمان که برند را شکل می دهد، برندینگ یا برندسازی گوییم و در نهایت هویت بصری تمامی عناصر برند را پوشش میدهد که برند با آن ها ایجاد شده است تا تصویر سازی خوبی در ذهن مخاطب از سازمان داشته باشد.

با توجه به تعریف بالا اکنون بهتر می توان تعریف کاملتری از هویت بصری ارائه داد. آنچه را که مخاطب در نگاه اول از یک برند می بیند با کیفیت محصول و خدمات مرتبط می سازد که هویت بصری و یا به انگلیسی (Visual Brand Identity) شکل می گیرد. این هویت هرچقدر قدرتمند باشد باعث وفاداری مشتری خواهد شد و مجموعه به عنوان یک برند به مخاطب معرفی می شود.

اهمیت هویت بصری در برندینگ چیست؟

سازمان ها با بکارگیری این ابزار قدرتمند به راحتی خود را از سایر رقبای خود متمایز می کنند تا از مزایای برندینگ در دنیای کسب و کار بهره مند شوند. اگر به اطراف خود نگاهی دقیق‌تر کنیم، خواهیم دید که تقریبا هیچ کسب و کار را بدون اسم پیدا نخواهیم کرد. تمام کسب وکارهای دنیا چه به صورت اینترنتی و غیر اینترنتی برای خود نام و نشانی انتخاب می کنند. انتخاب نامی منحصر به فرد و اختصاصی برای یک کسب و کار را می توان اولین قدم برای طراحی یک هویت برند دانست.

هیچ فردی دوست ندارد از جایی خرید و یا خدماتی دریافت کند که نام، نشان و به صورت کلی هویتی مشخص ندارد. قطعا این موضوع برای همه ما در زندگی قابل لمس است. ما دوست داریم تا از معروفترین برندهای دنیا پوشاک تهیه کنیم و یا غذاهای بهترین رستوران های زنجیره ای را برای یکبار هم که شده، امتحان کنیم.


 هویت بصری چیست 

مزیت های استفاده از هویت بصری و تاثیر آن بر کسب و کار

  • باعث انتقال صحیح پیام سازمان به کاربران می شود.
  • اعتماد کاربران را به سادگی جذب می کند.
  • باعث افزایش اعتبار در محیط کسب و کار می شود.
  • حس وفاداری و شناخت کاربران به برند را افزایش می دهد.
  • تجربه کاربری (UX) را بهبود می بخشد.

برای رسیدن به موفقیت و بهره مندی از مزایای برندینگ قبل از هر چیزی شما باید به خوبی با دغدغه ها و نیازهای مشتریان خود آشنا باشید. یک سازمان تنها زمانی می تواند از مزایای برندینگ به خوبی استفاده کند که هویت برند خود را متناسب با مخاطب خود طراحی کند.

مهمترین اقلام هویت بصری برند چیست؟

مهمترین عناصر هویت یک برند عبارتند از:

  • لوگو (نمادی از کل هویت و برند)
  • لوازم التحریر (سربرگ + کارت ویزیت + پاکت و غیره)
  • ابزارهای بازاریابی (بروشور ، بروشور ، کتاب ، وب سایت و غیره)
  • محصولات و بسته بندی (محصولات فروخته شده و بسته بندی که به دست مشتری می‌رسد)
  • طراحی لباس (لباس‌هایی که توسط کارمندان پوشیده می‌شود)
  • طراحی داخلی و خارجی محیط کار
  • و هر چیزی که تصویری از یک کسب و کار در ذهن مخاطب ایجاد کند.

بنابراین تمام عناصر هویت بصری به منظور ایجاد یک تصویر واحد در ذهن کاربران یک کسب و کار طراحی می‌شوند. استفاده از این ابزارها در تکنیک های دیجیتال مارکتینگ بسیار مفید خواهد بود.

پایه های مهم شکل گیری هویت بصری

  • فونت ها
  • انتخاب رنگ

  • فرم و شکل لوگو

  • ایمیل و طراحی سایت

  • کارت ویزیت و طراحی بسته بندی

  • طراحی هویت بصری در ظریف گرافیک

 

هویت بصری 

طراحی لوگو در هویت بصری چه تاثیری دارد؟

طراحی لوگو برای یک کسب و کار را می توان یکی از تاثیرگذارترین راه های ثبت تصویر در ذهن مخاطب دانست. لوگو یا آرم در واقع نمادی است که هر کسب و کاری را از سایر رقبایش متمایز می کند. یک لوگو می تواند یک تصویر، متن و یا ترکیبی از هر دو آن ها باشد. لوگوی هر سازمان و کسب و کاری باید منحصر به فرد باشد. طراحان بر این اعتقادند که هر چه لوگوی یک سازمان ساده تر باشد، به یاد ماندنی‌، قابل تشخیص و همه منظوره خواهد بود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که لوگو باید بتواند ارزش های مختلف یک کسب و کار به نمایش بگذارد.

تفاوت لوگو و هویت بصری چیست؟

بسیاری از افراد تفاوت میان هویت ، برند و لوگو را نمی‌دانند و یا نمی‌توانند برای هر یک از آن‌ها مرز مشخصی در نظر بگیرند. قبل از هر چیز باید بدانید که لوگو، برند و هویت سازمانی شما نیست. همچنین طراحی لوگو، طراحی هویت بصری و نام تجاری همه نقش های متفاوتی در کسب و کار شما دارند که در کنار هم یک هدف را دنبال می‌کنند. این هدف چیزی جز ایجاد یک تصویر واحد و مشخص در ذهن مخاطبان شما نیست.

بنابراین بیایید یک بار برای همیشه با تعریف هویت بصری، لوگو و برند آشنا شویم و مرز مشخصی برای هر کدامشان در ذهنمان ایجاد کنیم:

  • برند: همان ایده‌ یا تصویری است که افراد در هنگام فکر کردن در مورد یک محصول خاص، خدمات و یا فعالیت های یک شرکت در ذهنشان ایجاد می‌شود.
  • هویت بصری: به اجزای ظاهری و ابزارهایی که به ایجاد تصویر و ذهنیت به خصوصی از برند در ذهن افراد کمک می کند، هویت بصری برند می‌گویند.
  • لوگو: لوگو یک نماد گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها باشد. لوگو یکی از عناصر این هویت است که تاثیر زیادی در ذهنیت افراد دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد