طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

چگونگی تهیه چوب و انواع آن

چوب چگونه تهیه می شود؟ و کیفیت یک چوب به چه ویژگی هایی بستگی دارد ؟

آیا تهیه انواع چوب برای هر اقلیمی یکسان است یا اینکه هر اقلیمی چوب مختص به خود را دارد. یکی از استادان قدیمی می گفت که در هر اقلیمی چوب مناسب برای آن اقلیم رشد می کند. مثلا در شمال ایران کاج به وفور یافت می شود، چوب کاج به دلیل قیمت و ابعاد مناسب در ایران بیشترین مصرف را دارد. این چوب تمام قوانین معماری را در ایران شکست داد بطوری که مهندسان و انبوه سازان برای هرجا که اسم چوب می آید این چوب را استفاده می کنند.

انواع چوب

چوب هایی مانند راش ، ملچ ، چنار ، گردو ، توت و … از جنگل های داخلی تهیه می گردند ولی چوب روسی از کشور روسیه که در شمال کشور ایران قرار دارد تهیه می گردد. چوب روسی از درخت کاج بوده که در جنگل های روسیه بریده می شود و بعد به کارخانه برده شده و به ابعاد مختلفی برش داده می شود و به صورت پالت بسته بندی می گردد و به کشور های مختلف صادر می شود.

موقع قطع درختان در روسیه از اردیبهشت ماه شروع می شود و تا شهریور ادامه دارد و این بدان علت است که در مابقی سال جنگل های روسیه یخبندان است و افراد قادر به کار کردن در جنگل ها نیستند. عروسک های چوبی الوودلند نیز از تلفیقی از چوب های روسی و چوب های تبریزی می باشد.

  • چوب راش

چوب راش دارای درون نامشخص و به رنگ کرم مایل به قرمز است. راش چوبی نیمه سنگین و دارای بافتی همگن و تقریبا مقاوم در برابر حشرات و قارچ هاست. بعضی از انواع چوب راش به مصرف کارخانجات روکش و تخته لایه می رسد و برخی نیز برای تهیه مبلمان به کار برده می شود.

  • چوب توسکا

چوب توسکا دارای درون نامشخص، رنگ کرم مایل به قرمز می باشد. توسکا چوبی نیمه سنگین تا سبک است که به دلیل پرداخت و رنگ پذیری شکاف خوری و ابزار خوری خوب در صنعت مبلمان مصرف دارد ولی کم دوام بوده که البته در آب دوام قابل توجهی دارد. بیشترین میزان فروش را در بازار چوب فروشان پس از راش را داراست که البته در حال حاضر مهم ترین مورد مصرف آن تخته لایه سازی آن در برابر آب در ساختن بناهای آبی است.

تهیه-چوب

تهیه انواع مختلف چوب در ایران

1. چوب افرا

خانواده چوب افرا دارای گونه های مختلفی در ایران است از جمله می توان افرا پلت، افرا شیردار و کیکم را نام برد. این گونه چوب درون نامشخص، چوب سفید مایل به کرم با درخشندگی کم و بیش صدفی دارد. افرا چوبی نیمه سنگین با پرداخت آسان و هم کشیدگی کم می باشد که باعث شده است تا در صنعت مبلمان و روکش گیری جایگاه ویژه ای داشته باشد.

برای  خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد