طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

گرافیک محیطی

گرافیک محیطی

رد پای گرافیست‌ها، در هیچ‌جا به اندازه محیط زندگی اجتماعی پر‌رنگ نمی‌باشد. وقتی در خیابان قدیم می‌زنیم، نشانه‌های تصویری و گرافیک محیطی بسیاری مشاهده می‌شود که هر کدام سعی در ایجاد ارتباط با مخاطب دارند. حتی در جاده‌های بیرون شهر و بیابان‌ها نیز می‌توان نمونه‌هایی از آثار گرافیست‌ها را دید.

اصطلاح  طراحی گرافیک محیطی ترجمه‌ی عبارت (Environmental Graphic Design ) است. اصطلاح‌های طراحی گرافیک محیط شهری و طراحی محیطی را نیز برای این مفهوم به کار می برند. در واقع زمانی که یک ساختار گرافیکی در ارتباط مستقیم با گروه های مختلف یک جامعه شهری بوده و هدف آن ایجاد یک فضای زندگی مساعد و دلپذیر و هماهنگ ساختن آن با سن و فرهنگ و خلق و خوی افراد آن جامعه باشد، از آن به عنوان گرافیک محیطی یاد می شود.

به این ترتیب هر آنچه به کمک عناصر تصویری بر مبنای دانش وسیع هنرهای تجسمی و استفاده از امکانات هنرهای زیبا در سطح جامعه مورد استفاده قرار می گیرد و باعث جلب توجه مخاطب شود در این حیطه است. انسان به واسطه گرافیک با محیط پیرامون خود و با دیگران ارتباط برقرار می کند. به این ترتیب شاید بتوان گفت که گرافیک محیط از مهم ترین زیرشاخه های هنر گرافیک است.

با توجه به معنای گسترده و وسیعی که گرافیک دارد و طیف بسیار متنوعی از عناصر بصری ای که در حیطه تعریف خود جای می دهد، می توان برای آن تاریخچه ای به قدمت نگارگری قائل شد. به عبارتی تمامی ایدئوگرام‌ها،پیکتوگرام ها،خطوط  هیروگلیف، تزیینات قصرها، کتیبه ها و سنگ نبشته های پادشاهان در به تصویر کشیدن پیروزی ها و صحنه های قدرت نمایی خویش و نیز ستون های سنگی در معابر عمومی را باید جزء مقدم ترین کارهای گرافیک محیط به حساب آورد.

به طور کلی اهداف و کاربردهای اصلی گرافیک محیطی در چند زمینه خلاصه می شوند:

۱. تبلیغات

٢. امور آموزشی و فرهنگی

٣. هدایت و راهنمایی و اطلاع رسانی

۴. کاربرد تفریحی و زیباسازی شهری

۵. ایجاد نظم و ایمنی

۶. افزایش سطح اطلاعات و فرهنگ جامعه

 

گرافیک محیطی چیست


اهمیت طراحی گرافیک محیطی

هماهنگی محیط شهر با نوع تبلیغات و طرحهای گرافیکی موجود در تابلو ها بنر ها و سایر اجزا تبلیغاتی ، مستقیما موضوع بحث طراحی گرافیک محیطی میباشد

در محیطهای بیرونی شهر از آنجا که فضایی جهت زندگی و تمدن میباشد,تصویر برجسته یک شهر متشکل از این فضاهاست.

در صورتی که تصویری خشن و نفرت انگیز و یا یکنواخت ایجاد شود تاثیرات بسیار منفی هم در روحیه شهروندان ، هم در تبلیغات کالا و محصولات

و همچنین در چشم و ذهن گردشگران و توریستهای خارجی خواهد داشت

باید توجه داشت که رعابت اصول گرافیک محیطی نه تنها در موارد یاد شده ضرورت دارد بلکه نکات مثبت دیگری را نیز درپی خواهد داشت

علاوه بر جنبه های تبلیغاتی که هدف بحث ما بود، گرافیک به کاهش آلودگی ,کنترل ترافیک ,کاهش سردرگمی شهروندان ,اعلام اطلاعات

و پیامهای آموزشی و بهداشتی و بسیاری از مسائل دیگر موثر میباشد

خدمات طراحی تبلیغات سپیدگرافیک

رعایت اصول گرافیک محیط در تبلیغات

طراحی گرافیکی

باتوجه به مواردی که ذکر کردیم به خوبی اهمیت گرافیک در تبلیغات ,محیط و زیبایی شهری,افزایش بازدهی تبلیغات بصری

مانند طراحی بیلبورد ها و طراحی بنر ها درک میشود.

طراحی گرافیکی سپیدگرافیک در زمینه ارائه خدمات طراحی و تبلیغات برپایه کاملا علمی و تخصصی فعالیت مینمایید.

مهمترین وظیفه ما و اصلی ترین ویژگی خدمات ما رعایت اصول فنی ,علمی و تخصصی در تبلیغات و طراحی میباشد.

 

گرافیک محیطی

 

 در واقع می توان گرافیک محیطی را به دو بخش تقسیم کرد :

۱. آثاری که در آنها علاوه بر در نظر گرفتن جنبه های زیبایی شناسانه، عنصر ارتباط و انتقال پیام و مفاهیم در درجه اول اهمیت قرار دارد که به آن تبلیغات شهری نیز می گوییم. این نوع تبلیغات می تواند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

 ۲. آثاری که جدا از تبلیغات شهری هستند و هدف آنها زیباتر کردن محیط اطراف انسانها و ایجاد ترکیب های زیبا و چشم نواز و تعامل بین انسان و محیط اطراف اوست و در این بین شاید هیچگونه مفهوم و معنای خاصی رد و بدل نگردد. مثل فضای سبز، آب نماها و .. .

گرافیک محیطی هم در فضاهای باز مثل پارک ها، خیابان ها و معابر شهری و هم در محیط های بسته مثل فضاهای داخلی ساختمان های اداری و تجاری و مترو، نمایشگاه ها و فروشگاه ها دیده می شود. پس با توجه به گستردگی حیطه آن طراح نیز باید علاوه بر دارا بودن دانش هنرهای تجسمی و آشنایی کامل با اصول گرافیک و شیوه های بیانی تصویر، در محدوده ی دانش های دیگری نظیر جامعه شناسی، معماری، شهرسازی، مخاطب شناسی، روان شناسی، علوم ارتباطات و رسانه و دکوراسیون داخلی با اساتید و کارشناسان این رشته ها هماهنگ شده و از نظریات و تجربیات علمی و تخصصی آنها بهره گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد