طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

مجازات ممانعت از ملاقات فرزند

مجازات ممانعت از ملاقات فرزند

طلاق هر چند سخت و ناپسند اما گاهی اجباری است. در زمانی که طلاق اتفاق می افتد حضانت فرزند به یکی از والدین سپرده خواهد شد. والد دیگر حق دیدار با فرزند خود را تحت شرایطی خواهد داشت. اما بعضی اوقات والد دیگر با ممانعت از ملاقات فرزند سعی در آزار و اذیت یکدیگر دارند. در چنین مواردی قانون برای حفظ حق دیدار با فرزند قوانین و مقررات خاصی دارد. و ممانعت از آن با جریمه هایی اعمال خواهد شد.

چگونگی تعیین حضانت پس از طلاق

بر اساس قانون مدنی حضانت فرزند پسر و دختر تا ۷ سالگی با مادر است و حضانت دختر از ۷ سالگی تا ۹ سالگی و پسر نیز از ۷ سالگی تا ۱۵ سالگی با پدر است. اما قانون گذار در قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده به قاضی اختیاراتی تفویض کرده است. که با توجه به مصلحت کودک حضانت را مشخص و تعیین نماید. یعنی ملاک حضانت برای دادگاه مصلحت طفل می باشد. پس از سن بلوغ نیز خود فرزند مختار است تا زندگی با مادر یا پدرش را انتخاب نماید.

ممانعت-از-ملاقات-فرزند4

امکان کاهش مدت زمان ملاقات با فرزند

در مواردی ممکن است زمانی که برای ملاقات تعیین شده باشد به مصلحت طفل نباشد و بیم فساد و تباهی برود و مشکلات متعدد جسمی یا روانی برای طفل ایجاد کند. مانند زمانی که یکی از والدین معتاد باشد در این صورت میتوان نسبت به کاهش مدت زمان ملاقات صرفا از طریق دادگاه اقدام کرد اما نمیتوان فرد را به طور کامل از ملاقات فرزندش محروم کرد.

قوانین مربوط به دیدار با فرزند

بر اساس ماده 1174 قانون مدنی در صورتی که به علت طلاق و یا هر جهت دیگر والدین در یک منزل سکونت نداشته باشند. دادگاه برای هریک از والدین که طفل تحت حضانت او نیست، حق ملاقات با فرزند تعیین می نماید. که جزئیات این ملاقات بر عهده دادگاه خانواده می باشد. بر اساس این ماده در صورتی که در خصوص مکان، زمان و سایر جزئیات ملاقات، میان والدین توافقی حاصل شود بر اساس آن عمل خواهد شد. و در صورتی که اختلافی باشد، دادگاه زمان و مکان آن را بر اساس شرایط و مصالح کودک تعیین می نماید.

ممانعت-از-ملاقات-فرزند3

عواقب ممانعت از ملاقات فرزند

پدر یا مادری که حضانت طفل را بر عهده دارد. نمی تواند او را از محل حضانت (شهر محل سکونت) او خارج نمایند. فقط با رضایت والد دیگر یا حکم دادگاه این ممکن خواهد بود. به عنوان مثال اگر محل سکونت والدین در شهر تهران باشد، کسی که حضانت بر عهده او است. نمی تواند طفل را به تبریز ببرد. چرا که در این صورت استفاده از حق ملاقات برای طرف دیگر دشوار خواهد شد.. بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده: هرگاه مسئول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند یا مانع ملاقات طفل با اشخاص ذی حق شود. برای بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه هشت و درصورت تکرار به حداکثر مجازات مذکور محکوم خواهد شد.

تعیین مکان ملاقات با فرزند بر عهده کیست؟

تا پیش از تصویب قانون حمایت خانواده محل تحویل یا ملاقات اطفالی که والدین آن ها در مورد ملاقات اختلاف دارند. در کلانتری صورت میگرفت اما با تصویب قانون حمایت خانواده جدید قوه قضاییه مکلف شده است. که شرایطی مهیا کند که مناسب مصالح کودک و خانواده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد