طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی لوگو در تبریز

طراحی لوگو در تبریز

امروزه به علت تعدد برندها، خدمات و کالاهای مشابه ارائه شده توسط آن‌ها رقابت سختی در بازار برای فروش بیشتر وجود دارد و به همین دلیل اهمیت تبلیغات موثر بسیار بیشتر از گذشته حس می‌شود. باید در نظر داشت که تبلیغات تاثیرگذار باید با استراتژی برندینگ تعیین شوند. این مورد خود یک تخصص بسیار مهم و ضروری در تجارت امروزی است؛ از این رو نقش متخصصیان طراحی لوگو در تبریز بسیار پر رنگ می‌شود.

در تبلیغات برندها روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که بنا به نوع کالا و خدمات ارائه شده و بودجه شرکت استفاده از آن‌ها مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

از این جمله می‌توان به چاپ بنر تبلیغاتی، کاتالوگ، ایجاد وبسایت و صفحه در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای مربوط، تبلیغات بنری در اینترنت، تبلیغات تصویری در تلویزیون و وبسایت‌های اشتراک ویدئو و … اشاره نمود.

هر یک از این انواع تبلیغات که انتخاب شود، نقش طراحی لوگو در تبلیغ برند بسیار پر رنگ است. حتما برندها سعی می‌کنند در هر یک از انواع تبلیغات فوق طراحی آرم و لوگو برند خود را به دید مخاطبان برسانند.

شرکت  آنکادر در تبریز  متخصص در زمینه طراحی لوگو و برند، طراحی و چاپ اقلام بازاریابی، چاپ نشریه و کتاب، چاپ بسته بندی محصولات، فیلم، تیزر، موشن گرافیک، عکاسی، کمپین تببیغاتی، وب و سوشیال مدیا

چگونه می‌‌توانیم در سال ۲۰۲۰، با کمک یک برندینگ قوی برای برند خود هویتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد کنیم؟

در دنیای کنونی، میلیون‌‌ها یا شاید بهتر باشد بگوییم میلیاردها شغل و حرفه وجود دارند که همگی تلاش می‌‌کنند تا یک تجربه مشتری عالی ارائه دهند و اسم و رسمی برای خود به هم بزنند. برندینگ قوی و ایجاد یک برند قدرتمند یکی از مهم‌‌ترین مسائل پیش روی کسب و کارهای امروزی است؛ چرا که با این روش می‌‌توانند خود را از سایر رقیبان متمایز کرده و به مخاطبان بهتر بشناسانند.

چگونه می‌‌توانیم در سال ۲۰۲۰، با کمک یک برندینگ قوی برای برند خود هویتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد کنیم؟

در دنیای کنونی، میلیون‌‌ها یا شاید بهتر باشد بگوییم میلیاردها شغل و حرفه وجود دارند که همگی تلاش می‌‌کنند تا یک تجربه مشتری عالی ارائه دهند و اسم و رسمی برای خود به هم بزنند. برندینگ قوی و ایجاد یک برند قدرتمند یکی از مهم‌‌ترین مسائل پیش روی کسب و کارهای امروزی است؛ چرا که با این روش می‌‌توانند خود را از سایر رقیبان متمایز کرده و به مخاطبان بهتر بشناسانند.

اینستاگرام مارکتینگ و نکات طلایی پیشرفت در آن!بیشتر بخوانید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تلاش می‌‌کنند برای نخستین بار هویت برند خود یا یکی از مشتریان خویش را توسعه دهند، لازم است ابتدا با مفهوم برند آشنا شده و درک کنید که انجام برندینگ و ایجاد یک برند به چه عناصری نیازمند است. متاسفانه، این کار چندان هم ساده نیست و با انتخاب نام و چسباندن آن در گوشه و کنار و بر روی یک سری کالاها تفاوت دارد.

بهتر است بدانیم طراحی لوگو، طراحی هویت، و برندسازی دارای نقش‌های متفاوتی هستند که با همدیگر سبب ایجاد یک تصور برای یک کسب و کار و یا محصول می‌گردند.

تعریف لوگو:

لوگو یک نماد گرافیکی است که می‌توان آن را به راحتی به خاطر سپرد. این نماد هویت یک شرکت را می‌سازد و به نمایش می‌‌گذارد و یا یک محصول تجاری یا هر نهاد دولتی یا خصوصی را معرفی می‌کند.

این روش، یکی از راه‌های تشخیص انواع برند در دنیای پر رقابت و مملو از عناصر گرافیکی است که هر کدام سعی دارند تا ما را به خود جلب کنند. یک آرم معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی‌ها، نمادها و رنگ‌‌ها است.

تعریف برند:

برند ایده یا تصویری است که افراد هنگام فکرکردن در مورد محصولات خاص، خدمات و فعالیت‌های یک شرکت در ذهن خود دارند.

این تصور هنگامی ایجاد می‌شود که همه‌ی آنچه یک برند از خود به نمایش می‌گذارد با آن تصویر هماهنگ باشد. از جمله این موارد می‌‌شود به نام تجاری، آرم، محصولات، هویت بصری، کارکنان یا تبلیغات اشاره کرد.
 

وایر کاپرا

وایر کاپرا

در ماشین های مزدا نحوه عملکرد موتور به صورت ایجاد جرقه ای در محفظه بنزین و هوا می باشد که احتراق بنزین اتفاق افتاده و خودرو روشن می شود. یکی از قطعات سیستم جرقه زنی وایر کاپرا می باشد. که در خودروهای جدید حذف شده  است. وایر شمع سیم هایی با عایق قوی هستند که برق ولتاژ بالای کوئل را به شمع منقل می نمایند.

علت خرابی

وایر کاپرا معمولا از جنسی مقاوم و بادوام مثلا رویه سیلیکونی ساخته می شود. چون قطعه متحرکی نیستند خورده نمی شوند.

اما معمولا علت خرابی وایر می تواند کارکرد بالای موتور و استهلاک طبیعی آن باشد و یا همچنین  آب خوردن قطعات در حین موتور شویی می تواند منجر به خرابی وایر شود.

اصطلاحا به آن برق دزدی می گویند در این حالت وایر یا جریان برق را کامل یا اصلا منتقل نمی کند.

هنگامی که وایر کاپرا خراب شده باشد می تواند یکی از علت های ریپ زدن و لرزیدن خودرو در صورتی که خودرو درست کار می کند باشد. که این خرابی نه تنها ممکن است سبب بدکار کردن موتور شود بلکه سبب افزایش مصرف سوخت خودروی شما هم شود.

حتی ممکن است بنزین سوخته وارد مسیر اگزوز شده و کاتالیست های گران قیمت را خراب کند. همچنین در صورت استفاده از قطعات بی کیفیت نشتی بنزین و جریان الکتریسته در موتور به صورت همزمان وجود داشته باشد و باعث آتش گرفتن خودرو شود!

به جهت ابنکه این اتفاقات مهلک روی ندهد نیاز است که بازدید و در صورت نیاز تعویض و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت را جدی بگیرید. معمولا وایر شمع هر 60 هزار کیلومتر بسته به نوع قطعه و میزان کارکرد خودرو و بسته به نوع اصلی بودن و نبودن آن باید تعویض گردد.

نحوه بازدید وایر کاپرا

مشاهده و بررسی فیزیکی وایر که اگر از جنس مرغوبی باشند معمولا موثر نبوده و خرابی آن ها در ظاهر مشخص نمی شود.

می توان سطح سیستم جرقه زنی و وایر را با آب پاش خیس کنیم سپس در تاریکی چک کنیم که جرقه های ریزی ایجاد می شوند یا نه؟ در صورت ایجاد جرقه و قوس های الکتریکی ریز وایر کاپرا باید تعویض گردد.

مولتی متر و تست مقاومت جریان وایر نیز خرابی آن را مشخص کند.

توضیحات تکمیلی:

می توانید برای دیدن سایر محصولات مزدا در سایت مزدا اعتماد از جمله سینی زیر موتور مزدا 323 و سر پلوس مزدا 323 و … بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات بهینه سازی سایت تبریز سئو در تبریز

خدمات بهینه سازی سایت تبریز سئو در تبریز

خدمات سئو سایت در تبریز

خدمات سئو سایت در تبریز برای موتورهای جستجو، به مجموعه‌ فعالیت‌ هایی گفته می شود که در طراحی و کدنویسی سایت و تدوین استراتژی محتوایی نظیر تولید محتوا و لینک‌ سازی خارجی انجام می‌ دهیم تا وبسایت جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب نموده و در پی آن باعث افزایش بازدیدکننده برای سایت شود.

ولی تعریف سئو به همین توضیح ختم نمی‌ شود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی سایت در تبریز برای موتورهای جستجو است. فاکتورهای متعددی در سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیر گذار است، از کلمات به کار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینک‌های ورودی از دیگر سایت‌ ها، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت در تبریز تاثیرگذار است. همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش خواهند بود که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند.

خدمات بهینه سازی سایت تبریز سئو در تبریز

  • بررسی و آنالیز سایت
  • ارائه گزارش از وضعیت سایت
  • تولید محتوا یونیک
  • آنالیز کلمات کلیدی در صنف کاری مربوطه
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • بررسی و آنالیز قدرت رقبا در حوزه کاری
  • افزایش رتبه در موتورهای جستجو

تاثیر رفتار کاربران بر سئو و بهینه شدن سایت

الگوریتم های جدید گوگل تلاش می کنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی سایت را در نتایج به کاربران نمایش دهد. زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند، یک یا چند نتیجه موجود از پیشنهادات گوگل را انتخاب می کند. این انتخاب ها از دیدگاه گوگل بسیار مهم بوده و توجه زیادی به آن ها خواهد کرد. به عنوان مثال اگر وبسایتی در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک نمایند گوگل جایگاه آن را بهبود می دهد. همچنین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای دارد.

 

2-خدمات-سئو-سایت

 

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است اما همواره نیاز به کمک کاربران دارد، و همیشه در تلاش است تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهد، با این حال محدودیت‌ هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به خدمات سئو سایت در تبریز را ایجاد می کند. سئو اشتباه می تواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه این رخداد، رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

تبریز سئو با استفاده از تکنیک های سئو در جهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را که سئو کلاه سفید می نامند، برای بهینه سازی و سئو سایت شما اقدام می نماید اما در مقابل استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها که این روش به عنوان سئو  کلاه سیاه می شناسند، نیز وجود دارد، که استفاده از این روش بسیار برای سایت مخرب بوده و حتی امکان حذف کامل سایت از نتایج گوگل را در پی دارد. گوگل هرچند ماه یکبار این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

اهمیت خدمات سئو و بهینه سازی سایت

در اکثر مواقع کاربران اینترنتی صفحات مورد نظرشان را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می کنند. بر همین اساس سئو مناسب در تبریز، کلید اصلی شما برای رسیدن به بازدید بیشتر وبسایتتان است. علاوه بر این موتورهای جستجو همان چیزی را که کاربران بدنبالش هستند در اختیارشان قرار می دهند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان می دهد که ارزش خدمات سئو و بهینه سازی سایت در تبریز چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی داشته، و تجربه نشان می دهد که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین نماید. بازدید به دست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه های کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

منبع دوجداره

برای تماس کلیک کنید (۰۹۱۴۴۱۱۰۳۸۶)

آشنایی با منبع دوجداره

منبع دو جداره یکی از اجزای مهم موتورخانه محسوب می شود، که وظیفه تامین آب گرم مصرفی منازل مانند شست وشو و آشامیدنی و … را بر عهده دارد. این منبع دارای انواع مختلفی است که در اندازه ها و ابعاد های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. منبع دوجداره برای تولید آبگرم مصرفی در موتور خانه ها کاربرد دارد و براساس انتقال حرارت که حالتی از انتقال انرژی بین سطح جامد جداره منبع و آب موجود درمجاورت آن است ایجاد می شود.

این منبع که در اغلب ساختمان های حرارت مرکزی دیده می‌شود، از دو استوانه تو در تو تشکیل شده است. آب داغ یا بخار تهیه شده در دیگ به جدار خارجی منبع ارسال شده و آب موجود در استوانه داخلی را گرم می کند. این منبع دقیقا مانند یک مبدل حرارتی دو لوله ای کار میکند که دارای مخزن ذخیره است. برای برآورد میزان حجم مورد نیاز یک منبع به اطلاعاتی از قبیل تعداد نفرات ساختمان، تعداد شیرهای مصرفی، نوع کاربری یک ساختمان، ضریب تقاضا برای افراد یا سکنه یک ساختمان نیاز است.

اصول کارکرد منبع دوجداره

منبع دوجداره از دو عدسی محدب وبدنه ازدو استوانه تو در تو تشکیل شده است و آب سرد وارد جداره اول منبع شده و آبگرم دیگ شوفاژ وارد جداره دوم منبع می گردد و براثرانتقال حرارت بین جداره اول و دوم ،آب درون جداره اول تبدیل به آب گرم مصرفی شده و آب درون جداره دوم گرمای خود را مقداری ازدست داده وراهی دیگ شوفاژ می شود.

منبع دو جداره به عنوان یک مبدل حرارتی غیر مستقیم شناخته می شود. به این منظور؛ که آب شهری به طور غیر مستقیم و بدون هیچ گونه تماس مستقیمی با شعله گرم می شود. به این صورت است که؛ مخزن، آب خروجی از دیگ را توسط جداره های منبع و یک تبادل حرارتی، گرم و نگهداری می کند.

منبع دو جداره از دو محفظه استوانه ای شکل تو در تو تشکیل شده است که محفظه بیرونی برای عبور آب گرم بویلر و محفظه داخلی به منظور عبور و نگهداری آبگرم مصرفی قرار داده شده است، و دو راه عبور کاملا مجزا برای رفت و برگشت آب بر روی منبع تعبیه شده است. معمولا جنس این منابع از ورقه های فولادی گالوانیزه است به دلیل اینکه مقاومت بالایی در برابر که تا در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بیشتری داشته باشند. از مخزن دوجداره در ظرفیت های پایین حرارتی استفاده می کنند، اما برای بهره مندی از ظرفیت های بالاتر از منبع کویل دار استفاده می شود.

منبع دوجداره
منبع دوجداره

ظرفیت منبع دوجداره

برای بدست آوردن ظرفیت منبع دوجداره مورد نیاز با در نظر گرفتن تعداد واحدها ، نوع کاربری ،ضریب تقاضا وضریب همزمانی مصرف برای هر واحد بین 100 الی 200 لیتر ظرفیت منبع دوجداره درنظر می گیریم و ظرفیتهای منبع دوجداره از 300 لیتری تا 1500 لیتری می باشد.

متداول ترین گنجایش منبع دوجداره معمولا بین 300 تا 2000 لیتر (برای ساختمان های 20 واحدی در متراژهای 80 الی 100 متری) می باشد، که به منظور گرم کردن آب ساختمان و شوفاژ مورد بهره برداری قرار می گیرد. تعمیر منبع دوجداره یکی از اقدامات مهمی است، که بر روی عملکرد کلی سیستم تاثیر بسزایی می گذارد و باید به موقع به آن رسیدگی شود تا شاهد آسیب های جدی، غیر قابل جبران و هزینه بر نباشیم.

مزایای منبع دوجداره

  • هزینه پایین تعمیر و سرویس
  • قیمت خرید معقول و مناسب نسبت به فن کویل و سایر تجهیزات
  • توانایی گرم نگه داشتن آب مصرفی بدون نیاز به پمپ گردش (سیرکولاتور) در فصل گرما
  • افت فشار بسیار پایین
منبع دوجداره

معایب مخزن دوجداره

  • اشغال فضای زیاد نسبت به فن کویل
  • کاهش راندمان کاری آن در ابعاد بزرگتر
  • آسیب پذیری و سوراخ شدن دیواره منبع
  • عدم به کارگیری در حین رسوب زدایی و یا اسیدشویی منبع دوجداره
  • دشوار بودن تعمیر دیواره آسیب دیده و سوراخ شده

میزان حجم منبع آبگرم دوجداره

میزان حجم مخزن دوجداره نسبت به تعداد مصرف کنندگان ساختمان محاسبه می شود. برای سنجش میزان حجم این مخزن باید به مواردی شامل تعداد ساکنین ساختمان، تعداد شیرهای مصرفی، نوع استفاده از آپارتمان و ضریب تقاضای مصرفی توجه کرد. یکی از مواردی که باید در سنجش حجم آب مصرفی ساختمان مدنظر باشد، نوع کاربری آن است. به طور مثال مخزنی که برای یک ساختمان مسکونی به کار می رود با مخزنی که برای هتل و یا کارخانجات مورد بهره گیری قرار می گیرد، متفاوت است.

لیست قیمت انواع منبع دوجداره مجموعه صنعتی متال کار تبریز

مجموعه صنعتی متال کار تبریز یک واحد تولیدی است که سالهاست در زمینه تولیدات منبع شوفاژ و منبع دوجداره و منبع کویل دار و تجهیزات استخر و مخازن صنعتی و … در حال فعالیت است که با تولید انواع منبع کویل دار از ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتر افتخار خدمت به هموطنان خود را دارا می‌باشد.  این واحد تولیدی با کادری مجرب همواره در تلاش است بهترین محصولات را با بهترین کیفیت ارائه دهد که با لطف و عنایت پروردگار تا کنون موفق بوده است و پرونده روشنی در زمینه تولید محصول با کیفیت داراست .

کاپوتاژ

کاپوتاژ چیست؟

کاپوتاژ (Cabotage)، کابوتاژ و کران بری همه یک معنا دارند. زمانی که بخواهید کالا از گمرک یک کشور به گمرک دیگر در همان کشور انجام بدهید، نیاز به کاپوتاژ کالا خواهید داشت. این انتقال کالا می تواند به روش های مختلف دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای باشد. کاپوتاژ خودرو، کاپوتاژ کالا، کاپوتاژ بسته های پستی و … مواردی هستند که تاجران، مسافران، رانندگان و مشاغل شهرهای حاشیه مرز با آن سرو کار دارند. یک سری قوانین کاپوتاژ یا مقررات کران‌ بری وجود دارد که بهتر است بدانید. هزینه های کران بری، حمل کالا به مناطق آزاد تجاری، شرایط پرداخت عوارض گمرک و سود بازرگانی، هزینه‌ های گمرکی در زمان ورود کالا و ورود مجدد آن متفاوت هست. با هتل سازی دریا تا پایان این مقاله همراه باشید تا کاپوتاژ ماشین تا برخی قوانین و نکات را با هم مرور کنیم.

تعریف کاپوتاژ ماشین شخصی

کاپوتاژ ماشین به معنای گرفتن مجوز خروج از کشور برای ماشین شخصی‌تان خواهد بود و از اداره گمرک ایران صادر می‌گردد. مدت زمان اعتبار کاپوتاژ یک‌ساله بوده و چنانچه کمتر از یک ماه از اعتبار آن باقی‌مانده باشد، باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

کاپوتاژ
کاپوتاژ

قوانین کاپوتاژ خودرو

کاپوتاژ دارای قوانین و شرایط خاصی است که در زیر مشاهده می نمایید:

  • کالاهایی را می توان به صورت کاپوتاژ حمل نمود که صادر شدن آن ها از کشور مجوز داشته باشد.
  • اگر صادر شدن کالایی ممنوع یا کالاهای مجاز مشروط باشد، کاپوتاژ آن ها با تعهد از گمرک صورت می گیرد.
  • اگر اعتبار پروانه کاپوتاژ برای رسیدن به گمرک مقصدر تمام شده باشد و تا ۳ ماه بعد از انقضای آن صاحب کالا گواهینامه ورود به گمرک مقصد را تحویل ندهد؛ کاپوتاژ تحت عنوان به مقصد نرسیده خطاب می گیرد.
  • حال اگر کالای به مقصد نرسیده مجاز باشد، مجوز خروجی برای آن صادر می شود؛ ولی اگر کالای کران بری ممنوع باشد، قاچاق محسوب میشود.
  • تمامی کالا‌هایی را که مجوز صادر شدن دارند، می‌توان با قوانین مذکور با عنوان کاپوتاژ حمل نمود. اگر کالایی صدور آن ممنوع باشد تا زمانی که مجوزی از اداره کل گمرک داده شود مورد قبول کاپوتاژ نخواهد بود.
  • در واقع گمرک مواردی را می‌پذیرد که تشخیص دهد آن کالا می‌تواند به صورت کاپوتاژ تا مقصد حمل شود.
  • کالای کاپوتاژ باید در زمانی که از طرف گمرک مبدا تعیین می‌شود، به گمرک مقصد برسد. مدت زمان را گمرک مبدا با توجه به وسیله نقلیه و مسافت و کیفیت مسیر و همچنین فصول مختلف سال، معین می‌کند.
  • اگر کالای کاپوتاژ در مدت زمان مشخص به مقصد نرسد، به تشخیص رئیس گمرک مشمول جریمه می‌شود.
  • اگر در طول مسیر، درگیر حادثه‌ای شوید و در طول مدت زمان مشخص، محموله نتواند به مقصد برسد، باید با ذکر علت و موجبات تاخیر از گمرک مبدا، درخواست تمدید زمان کنید. گمرک مبدا در صورتی که درخواست تمدید، قبل از پایان یافتن مدت زمان تعیین شده‌باشد و علل ذکر شده را موجه تشخیص دهد، می‌تواند مدت زمان را تمدید کند.

مدارک لازم برای کاپوتاژ ماشین

مدارک مورد نیاز برای کاپوتاژ ماشین شخصی به شرح زیر است:

  • کارت ماشین
  • بیمه نامه ایرانی
  • سند و فاکتور فروش خودرو؛ سند کارخانه
  • شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه؛ برگ سبز رنگ
  • به همراه بردن خود ماشین شخصی به نمایندگی
  • گواهینامه بین المللی قبلی؛ در صورت داشتن اعتبار
  • چهار عدد عکس سه در چهار برای گواهی نامه بین المللی
  • گذرنامه و کپی صفحه اول آن؛ دارای شش ماه تاریخ انقضاء
  • اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز برای گواهینامه بین المللی رانندگی یک ساله و اعتبار حداقل سه سال برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله
کاپوتاژ
کاپوتاژ

کاپوتاژ کردن ماشین

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، کاپوتاژ هم به صورت هوایی، هم ریلی و هم جاده ای انجام می پذیرد. یعنی شما می‌توانید، کالاها را با ماشین نیز حمل کنید. فقط می‌بایست با ارائه مدارک الزامی به اداره گمرک، مجوزی تحت عنوان کاپوتاژ ماشین شخصی دریافت نمایید.

در واقع کاپوتاژ ماشین به این معناست که شما برای خروج از کشور با ماشین شخصی خود، باید از اداره گمرک ایران مجوز خروج از کشور بگیرید. مدت زمانی که این کاپوتاژ اعتبار دارد، یک ساله هست و اگر کمتر از یک ماه از اعتبار آن باقی ما‌نده باشد؛ باید آن را تمدید نمایید.

نکات مهم و و ضروری در حین استفاده از کاپوتاژ

در زمان استفاده از کاپوتاژ باید حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. اگر کاپوتاژتان اعتبار دارد و قصد فروش خودرو را دارید، حتماً باید نسبتاً به ابطال آن اقدام کنید.
  2. جهت ورود به محوطه گمرک باید برگه کاپوتاژ را به نگهبان درب ورودی نشان دهید و در زمان ورود به کشور یا خروج از آن روی برگه کاپوتاژه مهری زده شود.
  3. اگر قبلاً کاپوتاژ داشته باشید و قصد تمدید دارید، نیازی به پرداخت هزینه پلاک و برچسب IR نیست.
  4. اگر پرونده و مدارک تان کامل باشد، در کمتر از یک ساعت برگه خود را دریافت می کنید.
  5. کاپوتاژ به خودی خود باطل نمی شود و این کار را باید در اداره گمرک انجام دهید.
  6. توجه داشته باشید که برخی کشورها نسبت به ورود وسایل نقلیه از یک سالی قبل تر اجازه ورود نمی دهند و تعدادی دیگر نیز به بیمه‌نامه شخص ثالث شما توجه ویژه دارند.