استراژی سئو به این معنی است که، مشخص کنیم چه کارهایی را نباید برای یک سایت انجام دهیم! به عبارت دیگر پیش از آنکه سایتی طراحی شود، محتوایی تولید کنید و یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنید همچنین باید بدانید که هدف اصلیتان از سرمایه گذاری در حوزه سئو چیست.
شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کاری متفاوت می باشد، برای مثال، در یک فروشگاه اینترنتی، افزایش فروش و جذب مشتری جدید مهمترین معیار موفقیت است ولی برای یک شرکت بازرگانی تعداد تماس هایی که در روز با تیم مشاوره گرفته می شود، مهم است. یا برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهمترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد می باشد.