طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

قوانین و نحوه ی بازی ایرهاکی

تماس فوری

بازی ایرهاکی چیست؟

ایرهاکی یک بازی محبوب است که معمولا بین دو و یا چهارنفر انجام می گیرد، این بازی بیش تر به هاکی روی میز معروف است. بازی ایرهاکی یکی از سریع ترین بازی های رومیزی جهان است و یک روش هیجان انگیز و سرگرم کننده برای ورزش ارائه می دهد.

هاکی در اصل توسط تیم طراحان بازی از یک تولید کننده میز بیلیارد در ایالات متحده آمریکا اختراع شد که در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 روی این طراحی کار کردند و آن را به ثبت رساندند. آن ها می خواستند بر اساس ورزش محبوب هاکی روی یخ بازی را بسازند که سریع تر و هیجان انگیزتر باشد.

همه چیز در مورد بازی ایرهاکی

ایرهاکی ورزشی است و نحوه ی بازی ایرهاکی طوری است که بین دو بازیکن رقیب انجام می شود که سعی می کنند با استفاده از میز ایرهاکی که دارای سطح بازی مخصوص اصطکاک کم است، امتیازات بیشتری در اهداف بازیکن مقابل کسب کنند. همه بازی ها به داور احتیاج دارند و هاکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این وجود، کمبود داور بازی را متوقف نمی کند. برای تعیین اینکه چه کسی بازی را شروع می کند، باید یک سکه بیندازید. برنده بازی شیر یا خط پرش این شانس را پیدا می کند که هر طرف میز را که بخواهد انتخاب کند.

قوانین بازی ایرهاکی

1-هر بازیکن در طرفین اجازه دارد در قسمت عرضی میز به صورت کامل و تا ناحیه ی 4/1 طول میز قرار بگیرد.

2-تماس بدن بازیکن با میز به نحوی که باعث تکان خوردن میز شود خطاست.

3-تمامی قسمت راکت به غیر از کف آن برای ضربه زدن به توپ به صورت کامل آزاد است.

4-در هیچ قسمتی از بازی و به هیچ عنوان بازیکن اجازه ندارد با گذاشتن راکت خود روی توپ مانع از حرکت توپ شود.

5-در هر گیم بازی فقط یک توپ میتواند روی میز جریان داشته باشد.

6-شروع اولیه ی بازی توسط بازیکن به صورت قرعه کشی انجام میپذیرد.(توپ در ابتدا دست کدام بازیکن باشد)

7-دست هر بازیکن اجازه ندارد از نیمه وسط میز به آنطرف حرکت کند.

8-در صورت پرش توپ به سمت بیرون بازیکنی که ضربه ی نهایی را زده شروع کننده بازی میباشد.

9-مسابقات ایرهاکی معمولا روی 15 گل انجام میگیرند.

10-میز استاندارد در زمینه مسابقات دستگاه ایرهاکی سایز 8 فوت میباشد.(110*210 زمین بازی)

 

 

بازی ایرهاکی

نحوه بازی ایرهاکی

بازی ایرهاکی به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد. هنگامی که همه چیز در دسترس است، یک بازیکن برای شروع بازی ملزم به زدن ضربه است. فقط با هفت ثانیه بازی برای هر بازیکن، آغازگر با پتک هاکی ضربه خواهد زد و بازی ادامه خواهد یافت. اگر بازیکنی در هفت ثانیه از دست دادن ضربه خود را از دست داد، مجازات خواهد شد. در حین بازی ایرهاکی، بازیکنان می توانند در هرجای میز بایستند تا زمانی که از خط وسط عبور نکنند. بازیکن فقط درصورتی که در کنار خط وسط قرار بگیرد، می تواند ضربه بزند و هنگامی که آن از بالای خط وسط عبور می کند، بازیکن هفت ثانیه فرصت دارد تا آن را برگرداند.

گروه سنی مجاز برای بازی ایرهاکی

از همه بهتر، بازیکنان در هر سنی می توانند از هاکی لذت ببرند و دو یا چهار بازیکن می توانند بازی کنند. جداول مدرن بسیار عالی به نظر می رسند و از ویژگی های سرگرم کننده ای مانند امتیازدهی الکترونیکی، تایمر و جلوه های صوتی برخوردار هستند. میزهای هاکی ساخته شده اند تا متناسب با سبک ها و شدت های مختلف بازی باشند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد