قبل از پرداختن به اصل موضوع، ابتدا به مطالبی پایهای اشاره میکنیم.
فلزات ورقهای از نظر فنی، ورقههایی فلزی با ضخامت کمتر از 6 میلیمتر شناخته میشوند. فرایند پردازش آنها از طریق فلزکاری سرد انجام میشود و نوع عملیاتی که در آن صورت میگیرد عبارت است از: سوراخ کردن، برشکاری، تراشیدن، پرچکاری، چین خوردگی و…
اگرچه فلزات ورقهای کاربردهای خود را دارند و با خصوصیات منحصر به فردشان شناخته میشوند، اما تعریف بهتری از آنچه گفته شد برای آنها وجود ندارد. این در عوض یک فناوری پردازش نامیده میشود که به عنوان کتابچهی راهنما دردست فلزکاران است.
جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.
موسیقی هنر اول از هنرهای هفتگانه می باشد. که شیفتگان زیادی در کل دنیا دارد. و زبان مشترک همه ما می باشد. همه ما به نوعی به موسیقی علاقمند هستیم. و بخصوص بیشتر به ساز سنتی ایرانی علاقه خاصی داریم. شنیدن موسیقی با روح ما ارتباط برقرار می نماید. و از این راه حال انسان را دگرگون می سازد. شنیدن و یا نواختن موسیقی هر کدام به نوعی به ما حس بهتری منتقل می کند. هر کدام از ما ممکن است که به بک سبک یا ساز خاصی از موسیقی علاقه داشته باشیم. سبک های گوناگون موسیقی توانسته است تمام کسانی را به خود جذب نماید. به شکلی که خیلی از ما روزانه مدت زمان زیادی را صرف شنیدن موسیقی می کنیم.
اجرای موسیقی در موسیقی نواحی و موسیقی سنتی همیشه انواع مختلفی دارد. در کل بسته به مناسبت ها یا کارکرد اجرا، اجرای موسیقی میتوانست به اشکال متفاوتی انجام گیرد. برای مثال در مناطق جنوبی ایران مراسمی بنام زار وجود دارد. که موسیقی عنصر اصلی و حذف نشدنی آن میباشد که در آن گروه نوازندگان با خلوص زیاد کسی که ماما زار یا بابا زار گفته می شود. را راهنمایی نموده و شنوندگان همراهی موثر خود را با همراهی ریتمیک همانند دست زدن یا حرکات بدن نشان می دهند و برای شفا یافتن فردی که مراسم زار برای او برگزار شده است، تلاش می نمایند. در موسیقی سنتی ایرانی حالت های مشخص تری جهت اجرای موسیقی وجود دارد. تکنوازی، دو نوازی و گروه نوازی از فرم های معمول اجرای موسیقی سنتی در ایران است. به غیر از تکنوازی که ویژه اجرای سازهای ملودیک میباشد، در بقیه شکل ها، خواننده میتواند حضور داشته باشد.
همانگونه که می دانید سازها مطابق با شکل نواختن و نوع تولید صدا به چند دسته تقسیم می گردند. که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:
سازهای زهی به آن دسته از سازهایی می گویند. که سیم عامل تولید صدا در آن ها است. چند ساز گوناگون نیز در دسته سازهای زهی قرار دارد که دارای چنگ‚ تار‚ سه تار‚ کمانچه‚ قیچک و … است. بایستی بدانید که سنتور یک ساز زهی کوبه ای است. این سازها مطابق با حالت ارتعاش سیم ها و ایجاد صدا در هر کدام با همدیگر متفاوت هستند.
سازهای کوبهای به آن دسته از سازهایی می گویند. که با ضربه زدن و یا خراشیدن تولید صدا می نمایند. برای مثال دایره‚ دف‚ طبل‚ تنبک و … در این دسته از سازها است. این دسته از سازها به منظور برجسته کردن ضرب آهنگ در قطعه های موسیقی استفاده می شود. و توانایی بسزایی در تولید اصوات ملودیک ندارند.
سازهای بادی نیز در حالتی تولید صدا می کنند. که در آن ها دمیده شود.به این معنی که دمش هوا در آن ها سبب تولید صدا می شود. برای مثال نی و نی انبان از مشهورترین سازهای بادی هستند که با دمیدن هوا و ارتعاش هوا باعث ایجاد اصوات موسیقایی می شود.
امروزه در اجرای موسیقی ایرانی از سازهای متنوعیبه کار برده می شود. خوشبختانه امروزه بر روی سازهای قدیمی اصطلاحاتی انجام شده است که باعث قوی تر شدن آن ها می شود.
یکی از سارهای بسیار مشهور در موسیقی ایرانی که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است سنتور می باشد. این ساز یکی از سازهای اصیل ایرانی میباشد. که به شکل ذوزنقه است. و در روی آن ۲ ردیف خرک وجود دارد. در زمان نواختن ضلع بزرگ سنتور در مقابل نوازنده قرار گرفته است. و نوازنده ۲ مضراب چوبی و یا مضرابی که با نمد پوشانده شده است شروع به نواختن می نماید. در حالت کلی سنتور دارای نه خرک و هفتاد و دو سیم می باشد. که به شکل دسته های چهار تایی روی خرک ها قرار گرفته است. ولی تعداد خرک ها می تواند مطابق با قوانین صدادهی تغییر کند. سنتور خود دارای انواع گوناگون است که دارای سنتور لاکوک، سنتور کروماتیک، سنتور معمولی سل کوک، سنتور باس و سنتور کروماتیک بم است.
تار از مهم ترین سازهای موسیقی سنتی ایرانی می باشد که قدمت بسیاری دارد. این ساز از دسته سازهای زهی و به طول ۹۵ سانتی متر است. این ساز دارای شش سیم است. که دو به دو با هم کوک می گردند. ولی گاها زوج سیم با هم کوک نمی شود. و می تواند هر یک از آنها کوک داشته باشد. که به آن کوک تزیینی می گویند. البته این ساز در گذشته پنج سیم داشت که یک سیم بوسیله استاد غلامحسین درویش یا درویش خان به آن اضافه گردید. نوازنده برای نواختن این ساز در حالت نشسته تار را به شکل افقی روی پای خود قرار داده بوسله مضراب آغاز به نواختن می کند.
بر اساس تصاویر موجود بر روی دیوارهای کاخ هشت بهشت در اصفهان، این نتیجه کسب می گردد. که زمان پیدایش این ساز دوران صفویه می باشد. همچنین سایر تصاویر موجود در آثار تاریخی در شیراز نشان دهنده این است که تار در دوران زندیه محبوبیت بسزایی داشته است.
سه تار یکی دیگر از ساز سنتی ایرانی می باشد که بوسیله ناخن انگشت اشاره نواخته می شود. البته می توان برای نواختن سه تار از مضراب فلزی نیز به کار برد. این ساز از دسته سازهای زهی می باشد که شامل چهار سیم از جنس فولاد و برنز است. نواختن سه تار در دستگاه موسیقی ایران متداول است. البته این ساز معمولا برای تکنوازی به کار می رود. و برای هر دستگاه کوک خاصی وجود دارد. امروزه سه تار شباهت بسیاری به ساز تار دارد. اما در قدیم آن را از دسته تنبور می دانستند.
سازی است با کاسه ی گلابی شکل و شامل دسته ی بلند این ساز در گدشته طبق گفته ی فارابی شامل 1 یا ۲ سیم بوده است. که در حال حاضر به شکل سه سیم 2 سیم اصلی و 1 سیم واخوان موجود است. این ساز دارای چهارده پرده می باشد. و از دسته سازهای ایرانی است که ربع پرده ندارد. تنبور سازی قدیمی و عرفانی است و در برخی مناطق تقدس مخصوصی برای آن قائل می باشند. به شکلی که قبل و بعد از نواختن بر آن بوسه می زنند.
یکی دیگر از سازهای مشهور در موسیقی ایرانی قانون می باشد. که به ظاهر شباهت زیادی به ساز سنتور داشته فقط با این تفاوت که شکل ذوزنقه نیمه است. این ساز از قدیمی ترین سازهای موسیقی ایرانی می باشد. و شامل ۷۲ سیم است. نواختن ساز قانون بوسیله ۲ انگشت سبابه ۲ دست است. نوازنده برای نواختن ساز قانون در مقابل ضلع بزرگ آن قرار می گیرد. بعضی از نوازندگان این ساز ممکن است از انگشتانه فلزی برای نواختن قانون استفاده کنند.
دف یکی از سازهای کوبهای در موسیقی ایرانی می باشد از آن جهت همراهی ریتمیک در گروه نوازی مورد استفاده قرار می گیرد. از دف با نام دایره نیز یاد می شود. که البته نوع کوچک تر آن است. این ساز از پوست، چوب و فلز تشکیل شده است. و شکل آن دایره ای با قطر حدودا شصت سانتی متر است. روی این دایره با پوست پوشش داده شده است. و در دیواره درونی آن در فاصله های مشخص حلقه های فلزی قرار گرفته است.
یکی از قدیمی ترین سازهایی که از اول بشر برای اهداف گوناگون از آن به کار می برد نی است. این ساز از گیاهی به نام نی تولید می گردد. که دارای گونه های متفاوتی است. این ساز از دسته سازهای بادی می باشد که بر روی آن چند سوراخ وجود دارد. نوازنده نی با دمیدن هوا در نی و انگشت گذاشتن بر سوراخ ها میتواند صداهای گوناگونی بوسیله آن تولید کند. همچنین تغییر فشار هوا نیز بر روی صدای آن تاثیر گذار می باشد.
تنبک یکی دیگر از سازهای محبوب و کاربردی در موسیقی ایرانی می باشد. که در دسته سازهای کوبهای قرار گرفته است. البته از تنبک با نام ضرب نیز شناخته می شود. دهانه ساز تنبک از پوست تشکیل شده است که نوازنده با ضربه زدن به آن تولید صدا می کند. تمبک دارای اندازه های گوناگونی می باشد. برای مثال تمبک های تکنوازی دارای اندازه کوچک و تمبک های ارکستر دارای اندازه بزرگ می باشند. برای نواختن ساز تمبک نوازنده بایستی آن را در میان پا ها قرار داد و همچنین لبه آن را روی پای خود قرار دهد و پس از آن ۲ دست برای نواختن آن به کا ببرید.
جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید
از سوالاتی که همواره صاحبان کسب و کارها و مدیران فروش و بازاریابی می پرسند این است که: بهترین روش تبلیغات برای کسب و کار من کدام است؟ در جواب این سوال، اما و اگر های زیادی است زیرا برای انتخاب بهترین و پربازده ترین روش تبلیغاتی می بایست عوامل مختلفی بررسی شود و بهترین ابزار تبلیغاتی با توجه به نوع محصول، پرسونای مشتری (Customer Persona)، بودجه و هدف از تبلیغ انتخاب می شود. اما تبلیغات محیطی را می توان به همه کسب و کار ها پیشنهاد داد. تبلیغات محیطی مدلی از تبلیغات است که بوسیله آن زمانیکه مردم در خانه هایشان نیستند می توانند با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند. همانطور که می دانید اکثر افراد بیشتر زمانشان را بیرون از خانه هایشان سپری می کنند.
قطعا زمانی که شما خارج از خانه خود هستید با بیلبوردها و یا بنر ها و یا تابلوهایی رو به رو شده اید که محصولات و یا خدماتی از یک شرکت را معرفی و تبلیغ می کنند و باعث می شوند که در روز به صورت ناخودگاه تصویر یک برند یا یک محصول در ذهن شما ماندگار شود.
هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی خود استفاده نماید.
یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد.
در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است.
در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.
همانطور که گفتیم هدف این نوع از تبلیغات مانند دیگر روش های بازاریابی، شناسایی این محصول به مشتریان می باشد.
اما استفاده از تبلیغات محیطی یک تفاوت عمده با دیگر روش های تبلیغاتی دارد و آن تفاوت این است که در تبلیغات محیطی، مشتری قبل از اینکه به مرکز خرید و یا بازار مراجعه نماید، نام محصول یا خدمات در ذهن او حک شده است.
همین موضوع می تواند اهمیت این نوع تبلیغات را بالا ببرد. در واقع زمانی که یک تبلیغات محیط به نیاز مردم توجه نماید و خلاقیت ویژه ای به همراه داشته باشد می تواند در کم ترین زمان ممکن ذهن مشتری را به تصرف خود در آورد.
یک تبلیغ محیطی مناسب، مشتری را کنجکاو می کند که به دنبال استفاده از آن محصول و خدمات برود و اینجاست که باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت تا علاوه بر به دست آوردن مشتریان، بتوان سهم مناسبی در میان بازار رقبا نیز به دست آورد.
روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه است، معرفی می کنند.
برای سوال بهترین و موثرترین شیوه تبلیغاتی جواب واحدی وجود ندارد زیرا اهداف هر کمپانی از تبلیغات و همچین میزان بودجه و پتانسیل های رشد هر کسب وکاری متفاوت است. اما بامطالعه دقیق و شناسایی مزایا و معایب روشهای مختلف تبلیغات محیطی و رسانه ای میتوان بهترین شیوه تبلیغاتی مختص هر کسب و کاری را به دست آورد.
در این قسمت در مورد انواع روش های تبلیغاتی صحبت می کنیم و معایب و مزایای هر یک را مختصرا عنوان می کنیم. به این طریق گام دیگر شما را به جواب سوال بهترین روش تبلیغاتی نزدیک خواهیم کرد.
تبلیغات ترانزیت نوعی از تبلیغات محیطی هستند که روی وسائل نقلیه مانند اتوبوس، تاکسی، مترو، قطار مسافربری، قطار سریعالسیر و کشتی و همچنین در فرودگاه و دیگر ترمینالهای مسافربری نصب میشوند. این دسته از تبلیغات به دلیل حضور در مکانهایی که افراد مختلف از اقصی نقاط شهر در آنجا رفت و آمد میکنند، برای دیده شدن درصد بیشتری را به خود اختصاص میدهند.
ترانزیت به علت اینکه گستره زیادی از افراد را به صورت هدفمند تحت پوشش خود قرار میدهد، هزینهی کمتری را نسبت به دیگر رسانههای تبلیغاتی دارد. اگر میخواهید بازار زیادتری را پوشش دهید، بهتر است از نوآوری و خلاقیت هم استفاده کنید.
از جمله تبلیغات ترانزیت میتوان به وسایل نقلیه کاملا پوشیده شده از تبلیغ (از درون و از بیرون)، نمایشگرهای دیجیتالی، نمایشگرهای منور، طراحی دستگیرههای داخل وسیلهی نقلیه، پوشاندن ایستگاههای وسایل نقلیه، نمایشگرهای ال.ای.دی، نمایشگرهای سه بعدی و دیگر مواردی از این دست اشاره کرد.
نمایشگرهای مراکز خرید، وقتی مصرفکنندگان مشغول خرید هستند، آنها را مورد هدف قرار میدهد. این نوع تبلیغات برای کسبوکارهای کوچک، متوسط و بزرگ مناسب است و میتواند در سطح محلی یا ملی طراحی شود و معمولا اندازههای قابل دسترس آنها در سطح کشور، اندازهی استاندارد کیوسک و دایوراما هستند. فرمتهای خاصی مثل پلکان، دربهای آسانسور، بنرها، پوسترهای دیواری، شبکههای دیجیتالی در این نوع تبلیغات در دسترس هستند.
این افراد استخدام میشوند تا پلاکاردها و اعلامیههایی را در مکانهای شلوغ به نمایش بگذارند. همچنین، گاهی با نواختن موسیقی، توجه عابران را به خود جلب میکنند.
برگزارکنندگان نمایشگاهها و سیرکها، رستورانها، سینماها و… از این دسته افراد برای تبلیغات استفاده میکنند.
عرشه پل ها جایگاه بسیار مناسبی برای تبلیغات محیطی محلی می باشد. تبلیغاتی که جامعه هدفش ساکنان یک منطقه خاص هستند می توانند با تبلیغات بر روی عرشه پل های عابر پیاده ی آن منطقه به اهداف خود برسند.
شاید بهترین و موثر ترین روش برای تبلیغات محیطی از نظر دید استفاده از بیلبورد باشد. بیلبورد ها سازه های غول پیکری هستند که نمایانگر پوسترهایی بزرگ از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها می باشند.
این بیلبوردها با دقت در نقاط پر تردد نصب میشوند که به صورت مداوم در دید عموم قرار بگیرند. هنگامی که در روز چندین بار برند شما و یا محصول شما دیده شود قطعا تاثیرش را در ناخودآگاه افراد خواهد گذاشت بدین صورت که وقتی بین شما و رقبایتان قرار است انتخابی داشته باشند ذهنیت آنها به خاطر تکرار دیداری که از برند شما داشته اند ناخود آگاه شمارا انتخاب خواهند کرد!
شاید از خود بپرسید که در این دوران دیجیتال و اینستاگرام چه نیازی به بیلبورد و تبلیغات محیطی دارید؟.
.اگر ملاکِ تبلیغات میزان دیده شدن در نظر بگیریم ، محاسبات ساده میشود..
مثلاً یک بیلبورد را در همین اتوبان تهران قم را بررسی کنیم: طبق آمار میزان عبورو مرور خودروها توسط راهداری اتوبان
در یک روز عادی : 120 هزار خودرو
دو روز پایانی هفته : 160 هزار
و ایام تعطیلات مناسبتی : 330 هزار خودرو
ازاتوبان میگذرند.
شما اگر یک بیلبورد در محور رفت و یک بیلبورد در محور برگشت داشته باشید و همه ی روزها عادی باشد
و از هر خودرو فقط یک نفر بیلبورد شما را دیده باشد در طول یک ماه بیلبورد شما بیش از سه میلیون بازدید خواهد گرفت.
وقتی همین دو بیلبورد را برای یک ماه دیگر اجاره کنید، آمار بازدید دقیقا دو برابر میشود
اما یک تبلیغ در صفحه اینستاگرام 10 میلیونی نهایتا بین 2 الی 2.5 میلیون بازدید میخورد و بعد از یکماه هم چون پست های جدید گذاشته میشود به مرور کمتر و کمتر دیده میشود.
آیا هنوز به معجزه تبلیغات محیطی شک دارید؟
بیلبورد های دیجیتالی برخلاف بیلبورد های کلاسیک و پوستری تبلیغات متحرک و انیمه ای را میتواند برای برند شما به نمایش بگذارد ..این نوع تبلیغات اگر محتوای جذابی داشته باشند قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.
چنانچه کسب وکار شما از جمله کسب و کارهاسییت که می توانید با ارائه نمونه کوچک محصول به مشتری وی را ترغیب به خرید و یا آشنایی با برند نمایید این شیوه می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد.
مدت هاست که از درب های فلزی به عنوان درب های ورودی ساختمان مانند پارکینگ، درب ماشین رو و نفر رو استفاده می شود اما امروزه از درب های مدرن تری از این مدل محصولات به نام درب های فرفورژه استفاده می شود. درب فرفورژه دارای استحکام بالایی است و در سبک های مختلف مدرن و سنتی طراحی و تولید می شود.
فرفورژه یک واژه فرانسوی به معنای حالت دادن به آهن های انعطاف پذیر است. در گذشته برای حالت دادن آهن آن را در کوره های آتش داغ قرار می دادند اما امروزه از روش های پیشرفته تری برای فرم دهی به آهن استفاده می شود. آهن را در قالب های مخصوص ریخته و فرم می دهند. بعد از قالب گیری و اتصال قطعات به هم نوبت به درزگیری و رنگ آمیزی می رسد. تمامی درزها بتونه کاری شده و رنگ آمیزی اولیه انجام می شود و بعد از آن به داخل کوره انتقال داده می شود. بعد از خشک شدن رنگ آهن، مرحله پتینه کاری توسط افراد ماهر انجام میگیرد.
شکل های مختلف گل و پرندگان در قالب ها شکل گرفته می شود و درب هایی با قطعات جذاب و برجسته در انواع اندازه ها تولید می شود. درب فرفورژه دارای طرفداران زیادی است و دست خریداران برای انتخاب طرح این درب ها کاملا باز است.
نکته مهم در طراحی و تولید انواع درب ساختمانی، انتخاب طرح فرفورژه مناسب برای آن است. از نظر تخصصی و هنری درب های فلزی ساختمانی به سه دسته کلاسیک، مدرن و CNC تقسیم می شوند.
از این درب بیشتر برای ساختمان هایی در مکان های بزرگ، ویلا و ساختمان های لوکس استفاده می شود. درب فرفورژه کلاسیک در طرح و مدل های متنوعی ساخته می شود و به فضای ورودی ساختمان و ویلا جلوه زیبایی می دهد. طرح های متراکم این درب ها دارای ایمنی بالا می باشد. درب فرفورژه الیزا از معروف ترین نوع کلاسیک این در ب ها است که در موزه فرانسه قرار دارد.
از این درب های برای ورودی باغ و ویلا، مکان های تفریحی و فضاهای سبز شخصی استفاده می شود. به عنوان دکور بیرونی فضای سبز این درب ها بسیار جلوه جذابی دارند.
با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن سیستم های برش لیزری و سی ان سی صنعت درب سازی گسترش بیشتری پیدا کرد. در بخش هایی از درب فرفورژه که امکان برش آن ها با ورق 2 میلی وجود داشت با کمک سیستم برش لیزری ضخامت ورق ها تا 6 میل افزایش پیدا کرد. درب فرفورژههای جدید در سبک های مختلف با برش سی ان سی اجرا می شوند و برای مکان هایی مانند لابی، درب ورودی حیاط ساختمان و درب ساختمان های مدرن بسیار مناسب هستند.
این درب یکی از درب های کاربردی فرفورژه است. از این مدل درب بیشتر برای محیط ها و محوطه هایی که کوچک هستند استفاده می شود. با پیشرفت و ساخت انواع جک برای درب فلزی از این مدل درب نسبت به دیگر درب ها کمتر استفاده می شود.
تقریبا تمام مدل های درب فرفورژه این قابلیت را دارند که به صورت ریلی ساخته شوند. برای درب ورودی شهرک ها، درب فلزی ساختمان جنوبی، درب کارخانه ها از درب ریلی استفاده می شود.
یکی از انواع درب فلزی فرفورژه، درب فرفورژه تاشو است. درب فرفورژه تاشو به دو صورت ریلی و لولایی ساخته می شود. از این درب برای حیاط ساختمان های کم جا و کوچک و همچنین مکان هایی که فضایی برای پارک ندارند استفاده می شود. قدرت بازشوندگی این درب حدود 90 درصد عرض ورودی می باشد. زمانی که درب به وسیله جک جمع می شود چیزی حدود 90 درصد از پهنای محلی که برای درب فرفورژه ساختمان در نظر گرفته شده قابل استفاده است.
درب های نفر رو می توانند از هر متریالی تولید شوند و هر کدام از متریال ها ویژگی های خاص خود را دارند. بسیاری از درب های نفررو امروزه از چوب ساخته می شوند و زیبایی ویژه ای را به محیط منتقل می کنند. گلنرده ها یا همان آهن فرفورژه از معیارهای زیبا در ساخت درب نفر رو هستند و استفاده از درب فلزی جذابیت درب نفر رو را دو چندان می کند. درب های فرفورژه از محبوبیت خاصی در بین افراد برخوردار است. درب فرفورژه یک درب با کیفیت بالا و تنوع بی نظیر می باشد.
بعضی مکان ها نیاز به طراحی درب فلزی مطابق با معماری فضای ساخت آن محیط دارند. کافی شاپ، رستوران، درب ورودیی سفره خانه ها، درب مخصوص سفارتخانه و درب ویلاهای شخصی از مواردی هستند که نیاز به طراحی درب متناسب با محیط را دارند.
برای داشتن یک درب زیبا و مقاوم در برابر سارقین و آسیب های احتمالی باید به یک سری نکات قبل از خرید درب توجه داشته باشید. در ادامه به ویژگی هایی که یک درب استاندارد باید داشته باشید اشاره می کنیم.
فلز، از مقاوم ترین متریال استفاده شده در ساخت درب است. درب های فلزی در مقابل ضربات سنگین مقاوم هستند و ضخامت مورد استفاده در آن ها در حفظ امنیت تاثیرگذار می باشد.
درب هایی که در آن ها از یک پروفیل 4*4 برای کلاف لنگه یا چهارچوب درب استفاده شود و یا استفاده از درب های دست دوم از هیچگونه مقاومتی در برابر حفظ امنیت برخوردار نیستند. استفاده از پروفیل های مقاوم و مناسب در ویژگی های مثبت درب تاثیر بسزایی دارد و سطح امنیت این درب ها را افزایش می دهد. قرار گرفتن دو پروفیل در کنار هم در مقاومت درب تاثیر دارد و همچنین حالت برآمده ای به چارچوب درب می دهد که این مسئله در زیبایی بیشتر درب اثرگذار است.
رطوبت و آب از ضعف های اصلی فلز هستند. زمانی که آب بر روی هر قسمت از فلز مخصوصا اتصالات و جوش ها باشد بعد از آن قسمت مدتی دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی می شود. با رنگ آمیزی درست و استفاده از رنگ مرغوب می توان این مشکل فلز را به راحتی حل کرد. برای جلوگیری از پوسیدگی درب باید 5 لایه آن را رنگ آمیزی کرد.
رنگ آمیزی درست درب فلزی شامل چند مرحله است. در مرحله اول شستشو و چربی زدایی درب های خام فرفورژه انجام می شود. در مرحله دوم، 2 مرحله رنگ آمیزی آستر خودرو که از چسبندگی و مقاومت بالاتری نسبت به ضد زنگ فلز برخوردار است انجام می شود. رنگ زمینه را با تینر خودرو برای آینه ای و براق شدن رنگ بر روی درب فلزی انجام شده و در مرحله اخر از پتینه برای پوشش نهایی استفاده می شود.