طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

تجهیزات و لوازم یکبارمصرف دندانپزشکی

یکبار مصرف های دندانپزشکی!

این موضوع یکی از بخش های چالشی و تقریباً نگران کننده در مراکز دندانپزشکی به شمار می آید. چرا نگران کننده؟ مصرف مجدد لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی، خطرات بسیاری همچون انتقال عفونت ها و بیماری ها را در بیمار ایجاد می کند؛ از طرفی دیگر، اگر محصولات چندبار مصرف، تنها یکبار استفاده شوند به نوعی اسراف و هدر رفتن منابع مالی و طبیعی محسوب می شود.

بنابراین تشخیص دقیق تعداد مصرف مجاز، موضوع به ظاهر ساده اما مهمی است که باید مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرد.

تجهیزات و لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

دستورالعمل های لوازم دندانپزشکی را بخوان!

بعضی از اشتباهات حوزه کنترل عفونت، جبران ناپذیر و مرگبار می باشند. یادآوری این جمله کمک خواهد کرد که از استریل کردن لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی به طور جدی خودداری شود. تشخیص اینکه از چه محصولاتی میتوانید استفاده مجدد کنید و از کدام ها نمیتوانید، کار چندان دشواری نیست. به لطف دستورالعمل های دقیق کارخانه های سازنده، تمامی این اطلاعات در دسترس است و کافیست به لیبل ها و کاتالوگ های همراه محصول بیشتر دقت شود. معمولاً علامت عدد “2”، نشانه مجوز استفاده مجدد و ضربدر یا خطی روی این عدد، بر یکبار مصرف بودن آن تأکید می کند. همچنین عبارت disposable به سادگی یکبار مصرف بودن آن را نشان می دهد.

شاید بگویید اینکه ساده است و همه آن را میدانند! ولی آیا یکبار مصرف بودن چیزی مثل ماسک را کسی نمیداند؟! اینکه کسی ماسک را پس از اتمام کار بیمار، به زیر چانه بکشد و برای بیمار بعدی استفاده بکند، شاید برای شما خنده دار باشد اما واقعاً در بعضی موارد دیده می شود! می دانید علت این کار اشتباه چیست؟ معمولاً صرفه جویی در هزینه ها! و شاید اصرار به تکرار یک عادت غلط! اگرچه هزینه خرید محصولی مثل ماسک، هزینه چندانی نخواهد داشت و تبعات این صرفه جویی ممکن است بسیار سنگین تر و جبران ناپذیر تر باشد.

لوازم-یکبار-مصرف-دندانپزشکی

یک غفلت ساده و … 

شاید اینگونه به نظر برسد که میکرو اورگانیسم ها، بر اثر پاشش مایعات از دهان بیمار به قسمت خارجی ماسک منتقل شوند و خطری نخواهد داشت اما باید بدانیم این ذرات ریز بیماری زا، در اثر برخورد دست دندانپزشک می توانند به قسمت داخلی ماسک هم منتقل گردد و سپس از طریق غشا های مخاطی ناحیه گردن از همانجا که ماسک به پایین کشیده شده وارد بدن شود.

یکی دیگر از چالش های بزرگ در این زمینه، ورود فناوری های جدید به عرصه های تشخیص و درمان است. بسیاری از اسکنرهای داخل دهانی دارای سری های قابل تعویض هستند که این سری ها ممکن است بسته به دستورالعمل سازنده قابل اتوکلاو باشند یا نه. استریلیزاسیون بعضی از مدل های خاص تر، ممکن است شیوه خاصی داشته باشند؛ مثلاً حتماً باید با اتوکلاو Class B استریل کنید. این موضوع بسیار جدی بوده و چنین استثنائاتی هرگز نباید نادیده گرفته شود.

قوانین صریح استفاده از لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

طبق دستورالعمل نهادهای FDA و CDC، ابزارهایی از قبیل انواع فرزها، فایل های اندو و باربروچ ها در دسته یکبار مصرف ها قرار می گیرند چون هم تمیز شدن آنها کار بسیار دشواری می باشد و هم در مراحل استریل دچار فرسایش می گردد و احتمال شکستنشان بالا می رود.

کونفه داغ

تاریخچه کنافه داغ

یک داستان مشترک بین مردم این می باشد که کنافه یا کنوفه برای برطرف کردن گرسنگی خلفا در طول ماه رمضان به توصیه پزشکان تهیه شده است. حکایت های مختلفی از سلسله فاطمیان مصر یا خلافت بنی امیه در سوریه وجود دارد. همچنین در برخی متون تاریخی اوایل قرن دهم گزارش شده که تاریخچه این شیرینی از سلسه فاطمیان مصر است. هر چند که نوع ذکر شده در متون تاریخی لزوما با نسخه‌های مدرن کنافه مطابقت ندارند.

در قرن دهم هجری، در «کتاب الطبیخ» اثر ابن سیار الوراق که مجموعه‌ ای از دستور العملهای غذا های عربی و فارسی و مشاوره تغذیه‌ ی خلیفه عباسی است، به کلمه کونفه و یا کنافه اشاره نشده است. اگر چه، این کتاب یک فصل را به دسرهای تهیه شده با قطایف، به معنی کرپ که از کلمه ترکی کادایف و کلمه یونانی کاتایفی گرفته، اختصاص داده است.

خرید باقلوا

در قرن سیزدهم هجری، در کتاب آشپزی از مغرب تا اندلس، که نویسنده آن ناشناس می باشد، از کلمه کنافه برای توصیف کرپ تهیه شده از خمیر نازک بر روی یک تابه هندی یا طَبَق استفاده شده و آن را معادل روقاق می‌ داند. این کتاب همچنین، یک دستورالعمل برای قطایف عباسی ارائه داده که از همان خمیر استفاده می‌ کند، اما کنافه را نسبت به آن نازک‌ تر درست می‌ کنند درست مانند یک پارچه نازک.

کنافه چیست؟

کنافه، یک دسر سنتی خاورمیانه‌ ای بوده که از خمیر رشته مانند نازک، یا خمیر سمولینای بسیار نازک خیسانده شده. در شربت شیرین، با پایه شکر و لایه‌ هایی از پنیر، یا سایر مواد اولیه مانند خامه لخته یا آجیل، بسته به منطقه، تهیه می کنند. کنوفه در جهان عرب، به ویژه در شام و مصر و مخصوصا در بین فلسطینی‌ ها بسیار محبوب می باشد

کادایف چیست ؟

رشته کادایف نوعی رشته خوراکی خشک و بسیار نازک که از ترکیب آرد گندم یا سمولینا و آب تهیه می شود. رشته های کادایف اغلب برای تهیه دسر محبوب ترکیه ای باقلوا و کنوفه به کار می روند. مصرف رشته کادایف در ترکیه برای تهیه دسر بسیار متداول می باشد. در تبریز نیز نوعی رشته کادایف به صورت نواری و تور مشبک به نام رشته ختایی معروف است.

نوع دیگر آن در گیلان است که به آن رشته خوشکار می گویند. هر چند انواع رشته ی نام برده شده تفاوت هایی دارند اما از همه ی آن ها در انواع خوراکی های فانتزی و انواع دسر استفاده می کنند.

انواع مختلف خمیرکنافه

  • کنافه خشک:پوسته‌ های ساخته شده از رشته‌ های نودل باریک و دراز
  • کنافه نرم :خمیر سمولینا
  • کنافه مخلوط:مخلوطی از خشک و نرم
  • کنافه پیچیده شده:این نوع نیز با نودل آماده می‌ شود.

خمیر در کره، مارگارین، روغن پالم (روغن نخل) یا بطور سنتی در سَمن، حرارت داده می‌ شود، سپس با پنیر نرم و سفید مثل پنیر نابلسی باز می‌ کنند و خمیر بیشتری روی آن قرار می‌ دهند. در کنافه نوع خشک پنیر در خمیر پیچیده می‌ گردد. یک شربت غلیظ از شکر، آب و چند قطره گلاب یا عصاره شکوفه پرتقال در دقیقه‌ های آخر پخت روی شیرینی می ریزند. همچنین پودر پسته نیز به عنوان تزیین روی آن پاشیده می‌ شود.

انواع مختلف کنافه در جهان

  • کنفه و کادایف:در ترکیه، به این شیرینی کنافه گفته و رشته های مویی را تل کادایف می نامند.
  • کنوفه نابلسیه: ریشه در شهر نابلس فلسطین دارد.
  • رشته ختایی:این نوع آذربایجانی، در شهر تبریز ایران تهیه می‌شود.

 در نهایت جالب است بدانید بزرگترین بشقاب کنافه دنیا در سال ۲۰۱۷ در انتاکیه ترکیه پخته شد. این سینی کنوفه ۷۸ متر طول و ۱۵۵۰ کیلوگرم وزن داشت. رکورد قبلی در نابلس در سال ۲۰۰۹، با یک سینی ۷۵ متری و وزن ۱،۳۵۰ کیلوگرمی ثبت شده بود. اما هیچکدام از تلاش‌ها رسماً به عنوان شکستن رکورد ثبت نشده‌ اند. طبق وب سایت رکوردهای جهانی گینس، در حال حاضر هیچ رکورد داری برای این عنوان وجود ندارد!!!

مواد لازم برای آماده سازی شربت کنافه

  • آب :۱ پیمانه
  • شکر :۱ پیمانه
  • زعفران دم کرده :۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب:یک قاشق سوپ خوری (به دلخواه)

طرز تهیه شربت کانافه

برای درست کردن شربت کنافه ابتدا آب و شکر را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس تا زمانی که شکر داخل آب حل بشه، هم بزنید. بعد از آن، زعفران دم کرده را اضافه کرده و صبر کنید تا شربت بجوشد. اجازه دهید تا به مدت ۲ دقیقه جوشیده و قوام بیاید. سپس شربت رو کنار بگذارید تا سرد شود.

 

مواد لازم برای تهیه کنوفه پنیری

  • رشته کانافه (کادایف) :۳۵۰ گرم
  • کره آب شده:۲۰۰ گرم
  • پنیر موزارلا (پنیر پیتزا) یا پنیر لبنە:۲۵۰ گرم
  • پسته خورد شده:۵۰ گرم
  • گردو خرد شده:۵۰ گرم

طرز تهیه کنافه پنیری ترکی بدون فر

مرحله اول

ابتدا کف و دیواره ماهیتابه کوچک با قالب کنافه را با کره چرب کرده و قالب را در یخچال بگذارید.

مرحله دوم، خرد کردن رشته کادایف

رشته کادایف نرم را با دست کمی خرد کرده و  سپس کره و در صورت دلخواه کمی آب زعفران را با رشته خوب مخلوط کنید تا همه رشته به کره آغشته شود.

مرحله سوم

نصف مقدار رشته کادایف رو کف ماهیتابه یا قالب کنافه بریزید و سپس با دست یا کف لیوان یا گوشتکوب فشرده کنید تا منسجم شوند.

مرحله چهارم

روی رشته کادایف پنیر موزارلا و پسته خورد شده و در صورت تمایل گردوی خرد شده بریزید. نکته مهمی که باید بهش دقت کنید این است که مراقب باشید تا پنیر و پسته در وسط رشته ریخته شود به طوری که با دیواره ماهیتابه یا قالب برخورد نداشته باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله باقی رشته کادایف را روی مواد ریخته و با دست یا کف لیوان یا گوشتکوب منسجم و پرس کنید.

بهتره که روی مواد کاغذ روغنی گذاشته و روی آن یک ظرف بگذارید به طوری که سنگین شده تا مواد پرس شوند. حدود نیم ساعت کافیست.

 

نکته: اگه از کادایف خشک استفاده می‌ کنید یکی از گزینه‌ های زیر رو انتخاب کرده و انجام بدید:

  1.  
    1. اسپری کردن آب روی رشته‌ های کادایف خشک و نیم ساعت صبر کردن
    2. گذاشتن رشته‌ های کادایف خشک لای دستمال نمدار

لوازم تویوتا لندکروز

لوازم تویوتا لندکروز همانند هر وسیله دیگری ممکن است به دلایل مختلفی اعم از خرابی،  تصادف، ضربه و مشکلات فنی دچار آسیب و خرابی گردد و قطعات آن نیاز به تعویض داشته باشند.  می دانیم که لوازم یدکی به قطعات و لوازمی می گویند که در زمان خرابی قطعات اصلی خودرو لندکروز جایگزین آن‌ ها می‌ شوند تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

لوازم یدکی لندکروز باید متناسب با مدل خودروتان باشد، همچنین تولید شده توسط کارخانه تویوتا و یا زیر مجموعه‌ های آن باشند؛ چرا که با توجه به اهمیت لوازم یدکی، بسیاری از مجموعه‌ ها، لوازم یدکی جعلی و تقلبی تولید می‌ نمایند که معمولا استفاده از این لوازم‌ یدکی‌ ها نه‌ تنها باعث بهبود عملکرد خودرو نخواهد شد بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز تأثیر مخربی خواهد گذاشت و در نتیجه متحمل هزینه های بالایی خواهید شد.

لوازم یدکی باید توسط تعمیرکار حرفه ای تعویض گردد. چرا که حتی اگر قطعه سالم و اصلی باشد، اما با نصب اشتباه، باعث خرابی قطعه و قطعات دیگر تویوتا لندکروز خواهید شد.

لوازم یدکی لندکروز  مناسب برای مدل های :

مهم نیست که خودرو تویوتا لندکروز شما در چه سالی تولید شده باشد. فروشگاه تویوتا یدکی، قطعات اورجینال خودرو تویوتا لندکروز را برای تمام مدل های تولید شده در سال های 2005، 2006، 2007، 2008، 2009، 2010، 2011، 2012 و 2013 را برای ارائه به شما عزیزان فراهم نموده است.

لوازم یدکی تویوتا لندکروز شامل:

قطعات مصرفی ( لنت . شمع . فیلتر و …)

قطعات بدنه ( سپر . شلگیر . چراغ و …)

قطعات موتوری ( رادیاتور . سیلندر . پیستون و …)

قطعات جلوبندی ( طبق . سیبک . موجگیر و …)

قطعات گیربکس ( پلوس . صفحه . دنده و …)

فناوری Stop & Start تویوتا

به لطف بهره‌ گیری از فناوری Stop & Start تویوتا، میانگین مصرف سوخت با کاهش ۰/۷ لیتری به ۷/۱ لیتر بر صد کیلومتر و میزان انتشار دی‌ اکسید کربن با ۱۸ گرم کاهش به ۱۹۲ گرم‌ برکیلومتر رسیده است. این پیشرانه همچنان به جعبه‌ دنده ۶ سرعته خودکار متصل می‌ شود که از طریق سیستم استاندارد ۴WD نیرو را به هر دو محور می‌ فرستد.

تویوتا پرادو ۲۰۲۱ علاوه بر پیشرانه‌ ی قوی‌ تر، دارای سیستم چند رسانه‌ ای به‌ روز رسانی شده. با نرم‌ افزار و پاسخ نمایشگر سریع‌ تر، صفحه‌ نمایش چند لمسی و نمایش خانگی قابل تنظیم و همچنین قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو می باشد. این سیستم با امکان جستجوی one-box و ۳ سال خدمات متصل MapCare و به‌ روزرسانی‌ های بی‌ سیم ارائه می‌ شود. سرویس‌ های متصل نیز شامل گزارش‌ های مستقیم ترافیک اینترنت و موتور جستجوی آنلاین گوگل هستند.

امنیت تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۱

در قسمت ایمنی، تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۱ برای بازار اروپا اکنون از مجموعه نسل دوم Toyota Safety Sense برخوردار است. که سیستم پیشگیری از برخورد (PCS) با قابلیت تشخیص شبانه عابر پیاده و دوچرخه‌ سواران و کنترل کروز هوشمند تطبیقی را به امکانات قبلی ​​اضافه می‌ کند.

سرانجام، تویوتا لندکروزر پرادو به‌ روزرسانی‌ شده پکیج اختیاری Black Pack را ارائه می‌ دهد که شامل اصلاح منحصر به‌ فرد سپر جلو و عقب با قطعات آیرودینامیکی اضافی، جلو پنجره کرومی کاملا تیره و تزئین عقب، تغییر الگوی چراغ‌ های عقب و لامپ‌ های سیاه مه‌ شکن، آینه‌ های درها، بست‌ های کمربند درها، رینگ‌ های آلیاژی و نشان «Onyx Black» روی بدنه است.

 

روانشناسی رنگ بنفش در طراحی لوگو

جهت مشاوره تماس بگیرید

روانشناسی رنگ بنفش در طراحی لوگو

رنگ بنفش در لوگو در اصل یک رنگ ثانویه است که با مخلوط کردن قرمز و آبی ساخته می شود. این رنگ (بنفش) جزو رنگ های سرد است که  تسکین دهنده و آرامش بخش می باشد. از آنجا که تولید رنگ بنفش بسیار گران بود ، مدت طولانی فقط به پادشاهان ، پاپ ها و امپراطورها محدود بود. اگر کسب و کار شما به دنبال ارائه خدمات یا محصولات لوکس است، رنگ بنفش می تواند یک رنگ بسیار جذاب برای برند شما باشد.

توجه داشته باشید رنگ بنفش برای تیم های ورزشی یا آرم های تجاری بسیار مورد استفاده نیست. بهتر است از رنگ بنفش برای لوگوی تیم های ورزشی استفاده نکنید مگر اینکه از رنگ زرد به عنوان مکمل استفاده کنید. استفاده از مکمل زرد در کنار رنگ بنفش رنگ بنفش می تواند قدرت و حق امتیاز را نشان دهد ، ولی در حالت کلی بنفش رنگی است که با اسرار ، رویاها و معنویت همراه است. 

همچنین نشان دهنده زنانگی و لطافت می باشد. از لحاظ تفاوت علاقه بین خانم ها و آقایون، در تحقیقاتی که انجام گرفته است، خانم ها علاقه زیادی به رنگ بنفش دارند. البته خانم ها بیشتر به رنگ صورتی علاقه دارند ولی رنگ بنفش بین هر دو گروه نسبتا از نظر علاقه مندی یکسان است.شما به عنوان  فردی که می خواهد  یک تجارت را راه اندازی کند یا لوگو طراحی کنید، باید به اهمیت رنگ ها بسیار توجه زیادی داشته باشید. زیرا رنگ میتواند تفاوت ایجاد می کند. استفاده از رنگ مناسب در مواد فروش و بازاریابی از جمله آرم شما می تواند به شما در فروش محصولات و خدمات کمک زیادی کند و رنگ اشتباه می تواند باعث شود مشتریان را از دست بدهید .

روانشناسی رنگ بنفش

چرا روانشناسی رنگ‌ ها در بازاریابی و تبلیغات مهم هستند؟

رنگ‌ ها به زبانی سخن می‌ گویند که قابل تکرار نیست. به این معنا که به کمک احساسات با ما ارتباط برقرار می‌ کنند و به همین دلیل تأثیر بیشتری در ترغیب دارند. رنگ محصول ما را متقاعد می‌ کند که جنس فعلی تازه‌ تر از جنس مشابه با رنگ دیگری است. انتخاب رنگ می‌ تواند بر احساس مؤثر بودن دارو (حتی در حد دلخوش کردن و بی اثر بودن) نیز اثر بگذارد. تولیدکنندگان دارو برای تأثیر بیشتر قرص‌های خواب‌آور از رنگ‌ های آبی و محرک‌ های زرد و قرمز استفاده می‌کنند زیرا این مصرف کنندگان متأثر از تأثیر این رنگ‌ ها هستند.

موارد استفاده از رنگ بنفش در لوگو

 اغلب شرکت هایی که محصولات زیبایی و لوکس و ضد پیری می فروشند از لوگوی بنفش استفاده می کنند. اگر در حال فروش آن نوع محصول هستید، حتما باید یک لوگو بنفش را در نظر بگیرید. زیرا یک لوگو بنفش نمایانگر این است که مارک شما لوکس و الهام پذیر است. این می تواند مشتریانی را که می خواهند ثروتمند یا خردمند به نظر برسند ، و همچنین توجه افرادی که تمایل به احساس جادو یا رمز و راز دارند را نیز جلب کند.

این رنگ بنفش  به این معنی است که شما بسیار هوشمند و باهوش هستید و تمایل به ایستادگی دارید. بنفش همچنین به این معنی است که شما یک شخص نا منظمی هستید. افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند، معمولا دوست دارند در مقام قدرت باشند.

رنگ بنفش نیز نشان دهنده رنگ معنویت است، بنابراین، اگر در مرحله بعدی زندگی خود، انسانی معنوی شدید، تعجب نکنید. این افراد با اراده و تا حدی کله شق هستند و قبل از دیگران به خودشان توجه می کنند و نشان دهنده افراد متبکر هستند.

روانشناسی رنگ بنفش در طراحی

  • رنگ بنفش ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است و ازنظر روانشناسی رنگ همان جذابیت و پویایی رنگ قرمز همراه با آرامش رنگ آبی را در خود داراست.
  • این رنگ فعالیت‌های مغزی که در رابطه با حل مشکلات است فعال می‌کند.
  • رنگ کلیسا و روحانیت و معنویت نیز شناخته می‌شود و بر کرامت و عقل و دانش دلالت دارد.
  • رنگ بنفش نماد نجابت وقار و جلال و جاه‌ طلبی و قدرت است و همین‌طور نیز نماد عرفان و معنویت و توانگری و عظمت و عدالت است.
  • حس جوانی و شور و شوق و شکوفایی و سرزندگی منتقل می‌کند و به زنانه بودن نیز معروف است.
  • رنگ بنفش ، رنگ هنرمندان هم نامیده شده است.
  • این رنگ قوهٔ تخیل و رؤیاپردازی را فعال می‌کند و بسیار جذاب است.
  • در بعضی مواقع نشانه‌هایی همچون غرور و تکبر انزواطلبی و سردی و تسلیم و اندوه را به این رنگ نسبت می‌ دهند.
  •  بنفش برای لوگوهایی مرتبط با تکنولوژی و علم امور مالی و سلامتی رنگ مناسبی است.
رنگ بنفش در لوگو

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

وکیل دعاوی تجاری

جهت مشاوره با شماره ۰۹۱۴۱۱۹۳۵۰۴ تماس بگیرید

وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری بیان می دارد: در حال حاضر با گسترش علوم گوناگون و پیشرفت علم و تکنولوژی آن چنان حوزه و گستره علوم گوناگون وسیع و گسترده گردیده است که هیچ انسانی نمیتواند ادعا نماید که حتی در یک عنوان علمی به کلیه شاخه های آن مسلط است در پی توسعه روابط تجاری و بازرگانی، بروز اختلافات ناشی از این معاملات تجاری و بازرگانی هم گسترش پیدا کرده است.

این وکیل دعاوی تجاری ادامه داد: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه طرفین یک رابطه تجاری است. این می باشد که اختلافات راجع به آن رابطه حقوقی به چه کیفیتی و با چه راهکارهایی بایستی حل و فصل گردد. بدیهی است اگر این اختلافات با روش ‌های مناسب و سریع رسیدگی نشود، پیامدهای فراوانی از جمله: اتلاف وقت، توقف سرمایه در گردش و ورود خسارت برای طرفین می‌ گردد.

وکیل تجاری

وکیل دعاوی تجاری درباره ی وکیل تجاری اینگونه بیان می شود:  وکیل تجاری کسی است که متخصص در امور تجاری است. امور تجاری مانند امور تاجر، امور شرکت ها، اسناد تجاری، ورشکستگی تاجر و شرکتهای تجاری، انعقاد قراردادهای تجاری و بازرگانی، دعاوی بین شرکت و شرکا، معاملات تجاری و معاملات بین المللی تجاری، جوینت ونچر، سوئیفت و اعتبارات اسنادی، قراردادهای حمل و نقل بین المللی، سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم خارجی و… می باشد.

وکیل-دعاوی

لازمه حضور وکیل تجاری در شرکت ها

وکیل دعاوی تجاری بیان می دارد که وکیل تجاری از آن برای مهم است که تجارت از اموری می باشد که در کلیه جوامع گستردگی خیلی داشته است. و بیشتر افراد را مشغول خود کرده است. به دلیل همین گستردگی و کثرت افراد دخیل در این حوزه، خیلی از قوانین و مقررات تجاری در سطح حقوق بین‌ الملل و حقوق داخلی کشورها برای ساماندهی به روابط تجاری اشخاص و حل ‌و فصل دعاوی ناشی از آن تدوین شده است.
قانونگذار تاجر را شخصی دانسته که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی قرار دهد. تاجر می تواند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد. در حقوق ایران به دلیل قدیمی بودن قانون تجارت و عدم اصلاح آن، مشکلاتی در عمل ایجاد شده و قانون تجارت مصوب 1311 پاسخگوی نیازهای تجاری جدید نمی‌ باشد. و این امر مشکلاتی در عمل ایجاد نموده است که همراه با سودجویی و اقدامات غیر قانونی بعضی تجار، موجب ایجاد دعاوی تجاری زیادی شده است که یک وکیل تجاری باید در آن مهارت پیدا کند.

معاملات تجاری حکمی یا تبعی به اعتبار تاجر بودن متعاملین یا یکی از آن ها تجاری شناخته می شوند:

1. تمامی معاملات بین تجار و کسبه و صرافان و بانکها

2. همه ی معاملات که تاجر با غیر تاجر برای حوائج تجارتی خود می کند.

3. تمامی معاملاتی که اجزا یا خدمه یا شاگرد تاجر برای امور تجارتی ارباب خود می کند.

4. تمامی معاملات شرکت های تجارتی

وکیل-دعاوی

نحوه ی طرح و رسیدگی دعاوی تجاری

وکیل دعوای تجاری بیان می کند، دعاوی تجاری نیز همانند سایر دعاوی طرح می گردد. در حال حاضر برای تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کل کشور طرح هر گونه دعوی باید از راه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شود. متقاضی طرح دعاوی تجاری اعم از وکیل دعاوی تجاری یا اشخاص عادی باید با در دست داشتن مدارک مستند دعوا به این دفاتر مراجعه و دادخواست خود را ثبت نماید.

وکیل دعوای تجاری بیان می دارد. برخی از دعاوی تجاری به دلیل تخصصی بودن نیازمند این می باشد که مقام رسیدگی کننده به این دعاوی اطلاعات جامع و مانعی در این زمینه داشته باشد. و قابل رسیدگی از طرف تمام قضات نیست.

وکیل دعاوی حقوقی

وکیل دعاوی تجاری بیان داشت: درباره ی دعاوی تجاری بیشتر اوقات قانون تجارت تعیین کننده می باشد. و دعواهایی که مطرح می گردد. اغلب از قراردادهای تجاری نشات می یابد. در قوانین تجارت قابلیت های تجاری در نظر گرفته شده است که از آن جمله سرعت اجرا و تضمینات خاصی می باشد که ذات دعاوی تجاری در مقایسه با دیگر مباحث حقوقی می طلبد. و اینکه صرفا شخصی آشنا به قواعد و قوانین حوزه تجارت باشد لازم نیست و نیاز است که عملا نیز در زمینه دعاوی تجاری فعالیت داشته باشد.
به همین علت است که وکیل دعاوی تجاری و بازرگانی آگاه به مقررات و قوانین تجاری زمانی که بطور تخصصی در حوزه دعاوی تجاری فعالیت می نماید. و وکالت دعاوی تجاری را مورد اصلی کار خود قرار داده است علاوه بر اینکه میتواند در مراحل مذاکرات تجاری و بستن قرارداد که آغاز رابطه و پیش بینی وقایع آینده می باشد عملکرد خوبی داشته باشد بلکه میتواند در مطرح نمودن یک دعوای تجاری و یا دفاع در یک دعوا موفق عمل نماید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید