طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

طراحی وب سایت تبریز

تبریز وب سایت با ۸ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا ما شما را به طور کامل برای راه اندازی سایتتان راهنمایی کنیم.مشاورین ما منتظر صدای گرم شما هستند.

انواع سبک های طراحی داخلی

طراحی داخلی ساختمان به سبک ترانزیشنال

سبک ترانزیشنال ارتباطی میان دکوراسیون های مدرن و سنتی ایجاد نموده است و نتیجه آن طراحی پایدار و ظریفی می باشد که راحت و کلاسیک است. در اصل با استفاده از رنگ های خنثی در این سبک از سبک های طراحی داخلی و بهره مندی از نور و گرما، جهان مدرن و سنتی را به یک دیگر پیوند می زند.

در طراحی داخلی به سبک ترانزیشنال که از دیگر سبک های طراحی داخلی می باشد، از عنصر های طبیعی همچون چوب و سنگ گرانیت استفاده می گردد. رنگ های قهوه ای و شکلاتی غالبا تنها رنگ های تیره در این سبک بوده و رنگ ها و متریال ها در اتاق ها تکرار می شوند. دیوار ها طیف رنگی مشابه داشته و مبلمان و پرده ها پارچه های بدون نقش و نگار دارند. از دیگر خصوصیت های این سبک می توان به کف پوش های چوبی با تن گرم، فرش های کم رنگ، کانتر آشپزخانه با روکش مدرن و شیر آلات براق و صندلی های حصیری، اشاره کرد.

سبک مدرن میان قرن ( Mid_century Modern)

یکی دیگر از سبک های طراحی داخلی، سبک مدرن میان قرن می باشد که ریشه ی آن به اول های 1950 و 1960  بازمیگردد و در این سبک، یکپارچگی نوستالژیک حس می شود. به علاوه این سبک از تعدادی المان سبک مینیمالیسم استفاده کرده و مثل سبک گفته شده از المانهای غیرضروری دوری می سازد. به عنوان نمونه صندلی های تخم مرغی شکل، وسایل ساده و تعدادی از المانهای سبک امروزی در این سبک از سبک های طراحی داخلی به کار میرود. امروزه از این سبک در نقش مکمل استفاده می شود.

سبک روستیک در طراحی داخلی

گفته می شود که این سبک روستیک از طبیعت الهام می پذیرد و با به کار گیری متریالهای طبیعی مانند چوب، الوار، کنف و کاه گل، طراحی منزل را از سبکهای ماشینی دور میسازد. روستیک اغلب در منطقه های ویلایی، کوهستانی و روستایی دیده می شود. در زندگی شهری هم با هدف  برانگیختن احساس آرامش می شود از این سبک استفاده نمود.

از آن جایی که روستیک سبکی ساده و بی غل و غش در میان سبک های طراحی داخلی است، بکار گیری وسیله های قدیمی و آنتیک و حتی رنگ و رو رفته در آن به وفور دیده می شود. در معماری داخلی این سبک، محیط بیرونی با محیط درونی پیوند داده میشود تا محیطی دنج و دلباز ایجاد کند. رنگهای اصلی مورد استفاده در سبک روستیک سبز، قرمز و قهوه ای می باشند.

سبک روستیک

چوب از جهت داشتن گره و موج های طبیعی جزو متریال اصلی می باشد و در این سبک مبلمان، درب ، کابینت ، کف و سقف همگی از جنس چوب می باشند. لازم به یادآوریست سنگ و فلز های مات هم در سبک روستیک بسیار طرفدار دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک صنعتی 

سبک صنعتی از سبک های طراحی داخلی از تغییر کاربری کارگاهها و کارخانجات به فضا های مسکونی و دفتر های کار به وجود آمده است. در این سبک، طبیعی بودن و نیمه تمام بودن عنصر ها به چشم می آید و در طراحی داخلی آن از حداقل مبلمان و حداکثر عنصر های صنعتی، کارخانه ای و کارگاهی استفاده می گردد. هر چیزی که در سبک های معماری میبایست مخفی گردند همچون سازه های خام و صنعتی، انواع آجر، تیرهای اصلی، پیچ و مهره، کانالهای عبور هوا و … در سبک صنعتی در جلو چشم قرار می گیرند!

رنگهای خنثی همچون رنگ خاکستری، سیاه و سفید در دسته رنگ های زمینه ای می باشد و رنگهای گرم هم در اجزای تزئینی همچون یک اثر هنری رنگارنگ استفاده می شود. از نور مصنوعی هم در فضا های داخلی استفاده می شود.

سبک بوهمین یا بوهمیان ( Bohemian )

بوهمین کلمه ای فرانسوی به معنی “کولی” می باشد. این سبک که به یکی از سبک های طراحی داخلی محبوب می باشد، فاقد نظم و ترتیب است و برای خانه های خاص بهتر است. این طراحی حس بی خیالی و بی قاعدگی را ساطع می کند و تنها کافی است طراح به خواسته ی قلبی خود توجه نماید. مبل ها و تجهیزات حصیری، فرشها و گبه های متنوع و رنگی، بالشهای راحتی در این طراحی به چشم می خورد.

رنگ های گرم همچون رنگ های قرمز مایل به قهوه ای، قهوه ای و طلایی در دسته رنگهای اصلی در سبک بوهمان می باشد، ولی رنگ های آبی کهربایی، پرتقالی آتشین و بنفش هم مورد استفاده قرار میگیرند. در این سبک از طراحی داخلی کمتر شاهد رنگ های سرد هستیم. بکارگیری وسایل و تجهیزات قدیمی، تزئینات محلی و پر زرق و برق در این سبک رایج است.

سبک بوهمین

سبک اسکاندیناوی (Scandinavian )

طراحی داخلی در کشورهای اسکاندیناوی ساده و کارآمد هستند. کشور های اروپای شمالی در اغلب ماه های سال سرد و تاریک هستند. از این رو تمایل بالائی به استفاده از نور طبیعی و پنجره های خیلی بزرگ دارند. در سبک اسکاندیناوی یکی دیگر از سبک های طراحی داخلی ، رنگ سفید و طوسی روشن رنگ های اصلی به حساب می آیند و در کنار آن رنگ های طوسی، زرد، کرم، آبی و سیاه برای از بین بردن یکنواختی به کار برده میشوند. با هدف ایجاد احساس گرما در دکوراسیون داخلی از چوبهای طبیعی در رنگ های روشن استفاده می شود.

آباژور و لوستر در سبک اسکاندیناوی محبوبیتی ندارد و تمایل یالائی به روشن نمودن شمع هست. در فضا های بزرگ همچون نشیمن به منظور افزایش دادن روشنایی از آینه استفاده می شود. به دلیل تمایل به سادگی، وسیله های اضافه در این سبک هیچ جایی نداشته و تنها از تعداد محدودی اکسسوری که برگرفته از فرهنگ بومی وایکینگ می باشد، استفاده می کنند. تعدادی از این وسایل به شرح زیر است:

  • گلدان،
  • گیاه،
  • تابلو،
  • کوسن با طرح های خاص،
  • سر حیوانات شکار شده و
  • پوست های پشمی و ...

از دیگر ویژگی های این سبک می توان به فرش و گلیم های کرک دار، پرده های روشن و یا توری شفاف، میز های بزرگ ناهارخوری و صندلی های بزرگ اشاره کرد.

طراحی داخلی منزل به سبک ایرانی سنتی

سبک ایرانی سنتی اصیل و با شکوه بوده و متفاوت از باقی سبک های ملل گوناگون می باشد. این سبک را با پنجره های ارسی شکل، شیشه های رنگی، گبه، فرش و قالیهای ماشینی یا دست بافت با  دکوراسیون و رنگهای خاص می شناسند. گچ بری های چشم نواز، پارچه های ترمه، کوسن و بالشتکهای مخمل با طرحهای سنتی، شمعدان و طاقچه از دیگر ویژگیهای این سبک هستند.

پروژه ۲۰۰ متری تبریز به سبک معماری ایرانی

در طراحی داخلی منزل صنایع دستی از قبیل آویزهای دست ساز با طرح های ایرانی و قلم زنی و تخت های سنتی به کار برده می شوند. لوازم مینا کاری شده و قلم کاری شده مسی و نقره به عنوان وسایل پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد