برای شروع، تحقیق کنید و کلمات کلیدی را شناسایی کنید که در دامنه شما و همچنین صنعت خود محبوب هستند. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، SEMrush یا Ahrefs استفاده کنید. با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و استفاده بهینه از آنها در محتوا و عناوین صفحات، شانس رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجو افزایش مییابد.
محتوای با کیفیت و منحصر به فرد برای موضوعاتی که مخاطبان شما علاقهمند هستند، بسیار مهم است. بنابراین، تلاش کنید محتواهای جذاب و ارزشمندی را ایجاد کنید که افراد به اشتراک گذاری آنها علاقهمند باشند. همچنین، مطمئن شوید که محتوای شما کامل است و به سئوی داخلی (استفاده از کلمات کلیدی در متن، عنوانها، URL و تصاویر) دقت کردهاید.
سرعت بارگیری صفحات وبسایت برای تجربه کاربری بهتر و همچنین سئو بسیار مهم است. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights یا GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سرعت بارگیری صفحات استفاده کنید و پیشنهادها و بهینهسازیهایی که ارائه میدهند را پیگیری کنید. ممکن است نیاز به بهینهسازی تصاویر، کاهش حجم فایلها، بهینهسازی کدهای CSS و JavaScript و مشکلات دیگر باشد.
ساختار مناسب لینکها نقش مهمی در سئو دارد. استفاده از URL های سئویا، ایجاد لینکهای داخلی بین صفحات مرتبط و استفاده از لینکهای خارجی (با کیفیت و معتبر) میتواند به رتبهبندی وبسایت شما کمک کند.
یکی از عوامل مهم در سئو، تجربه کاربری است.